Gå til innhold

Er oppkjøring til bil bindet til stedet man tar teori?


Quote

Anbefalte innlegg

Hei, følte at denne tråden ikke passet inn i noen av de andre "store".

 

Problemet jeg har, er at jeg søkte for førerkort i byen jeg bor i nå, på klasse B. Søknaden ble godkjent.

 

Jeg strøk på mitt første forsøk på teorien, og har enda ikke fått tatt teorien. Lurer på om jeg skal prøve meg igjen i morgen - men jeg vet ikke om det er noen vits.

 

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg skal flytte til en annen by 50 mil unna til sommeren. Det blir dermed helt umulig for meg å ta praktisk oppkjøring i byen jeg bor i nå.

 

Jeg lurer dermed på om det er mulig for at jeg tar teorien her jeg bor nå, og samtidig kan ta oppkjøringen i byen jeg skal flytte til? Tror det er snakk om flere måneders ventelister på oppkjøring her...

 

Det står jo

"Sendes den trafikkstasjonen

hvor førerprøven skal avlegge" på søknaden jeg sendte. Er "førerprøven" den teoretiske eller praktiske delen?

 

Takk for alle svar. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok teorien i drøbak og oppkjøring i Drammen, jeg ringte direkte til statens veivesen og fikk hjelp til å finne den stasjonen i nærheten som hadde ledig time for oppkjøring "nå", og drammen hadde to dager senere, så jeg fikk der. Var ingen problemer der.

 

Om ikke dette har endret seg siden 2009.

Lenke til kommentar

Ok, tusen takk! :)

 

Hvordan blir det egentlig med leie av bil til oppkjøring når man tar dette på et annet sted? Da jeg tok sertifikat til lettmotorsykkel (A1), så brukte jeg sykkelen til kjøreskolen. Må jeg da ordne dette med en kjøreskole i den andre byen, eller er dette noe trafikkstasjonen kan ordne for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, tusen takk! :)

 

Hvordan blir det egentlig med leie av bil til oppkjøring når man tar dette på et annet sted? Da jeg tok sertifikat til lettmotorsykkel (A1), så brukte jeg sykkelen til kjøreskolen. Må jeg da ordne dette med en kjøreskole i den andre byen, eller er dette noe trafikkstasjonen kan ordne for deg?

 

Køyreskulane har spesiellagde bilar med pedaler både til føraren og ledsager. Så bil skal nok vere der.

Lenke til kommentar

Det er jeg selvsagt klar over, men spørsmålet var litt mer rettet til om trafikkstasjonen ordner en slik bil - eller om jeg må ta kontakt med en kjøreskole for å kunne "leie" denne til oppkjøring.

 

Så jeg får ta en telefon til trafikkstasjonen og høre om dette. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du må ta en telefon til en kjøreskole der du skal ta oppkjøringa og leie bil av dem. Priser på leie av bil varierer fra 1200 og til litt over 2000 etter min erfaring. Hvis det er flere kjøreskoler kan du nok spare litt penger ved å sjekke med de forskjellige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...