Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skattefritak ved kjøp av datamaskin/kontormateriell


rufus1511

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg en datamaskin ganske snart, og i den anledning har jeg pratet med faren min. Han har et enkeltmannsforetak og mente han kunne sette datamaskinen på firmaet sitt og på den måten slippe å betale moms. Så prater jeg med en venn som også skal kjøpe datamaskin, og moren hans hevder at i tillegg til momsfradraget vil firmaeier, dersom han/hun betaler, også få skattefradrag på inntektene som er brukt til å kjøpe datamaskinen, noe som jo ville vært fantastisk.

 

I mine ører høres dette for godt ut til å være sant. Så jeg spør nå dere som kan litt om slikt, finnes det noe slikt som min venns mor snakker om?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine ører høres dette for godt ut til å være sant. Så jeg spør nå dere som kan litt om slikt, finnes det noe slikt som min venns mor snakker om?

Dette ER for godt til å vera sant - om ein vil vera innanfor lova.

 

Teknisk er dette mogeleg - og heilt ulovleg. Skal verksemda ha fråtrekk, må verksemda kjøpa maskinen i sitt namn, setja han i sine lokale og nytta han til ting som har med næringa å gjera. Så snart han vert nytta privat, meir enn ein sjeldan gong, og då av folk som har sin eigen PC, skal kostnaden for ein viss del av kjøpet førast attende, det same skal MVA-frådraget. Vert maskina nytta meir privat enn i arbeid, kan ein ikkje få fradrag. Står ikkje maskina fysisk i lokala til næringa, eller vert ho nytta av nokre som ikkje er tilsette i næringa og hevar løn der, kan ein ikkje krevja frådrag.

 

Bryt ein desse reglaene er det skattesvik som - om det vert oppdaga - både kan føra til mange års fengel og tap av retten til å driva/vera deltakar i verksemd. Då nyttar det ikkje å sei "eg visste ikkje". Som næringsdrivande SKAL ein vita slik.

 

Det kan og verta snakk om skattleggja den som nyttar maskina for verdet av det frie godet ein har fått, som "skjult løn".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm...ok. Hadde håpet på et saftig fradrag, men ser nå at det blir vanskelig. Kompisen min ser ikke ut til å la seg stoppe, så vi får se om det får konsekvenser. En annen ting, er det ikke slik at det er blitt mer eller mindre en vane at man setter datamaskiner på kontormateriell og dermed i det minste får momsfradrag? Jeg har ennå ikke hørt om noen som får problemer med slikt, bare man holder seg innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar

En annen ting, er det ikke slik at det er blitt mer eller mindre en vane at man setter datamaskiner på kontormateriell og dermed i det minste får momsfradrag? Jeg har ennå ikke hørt om noen som får problemer med slikt, bare man holder seg innenfor rimelighetens grenser.

I ei større verksemd er dette ikkje heilt uvanleg, for kjøper ein "ein dataarbeidsplass" under 15000 kr (maskin/program/skrivar) kan ein føra rett til frådrag når ein kjøper EIN frittståande, ikkje fire-fem samstundes eller med kort tid mellom.

 

I ei mindre verksemd er dette ikkje like lett. Ved ein kontroll (noko verksemder i prinsippet "bør ha" etter lovgjevinga kvart femte år, men i praksis har ein del sjeldnare) der er det lett å kartlegga ut frå rekneskapen kva som er kjøpt av slikt utstyr. Har verksemda fleire PC-ar samstundes skal ein då kunna seia kven av dei tilsette som nytta kva maskin og til kva. Ein skal nemleg og notera kva som er kassert, og ein maskin er "i drift" i firmaet til ho anten vert seld eller lovleg kassert - og det skal lagast papir på båe tinga. Her er i røynda reglane strengare for små enn for store verksemder. Dvs: Dei ER i praksis dei same, men dei er verre å handheva på PC-parken i ei storverksemnd enn på dei to-tre PC-ane ei lita har.

 

Har ein kravd MVA-frådrag for noko som ikkje er nytta i næring er det skattesvik på nett same måten som ein har kostnadsført noko. Ein kan ellers ikkje krevja MVA-frådrag og samstundes la vera å krevja skattefradråg, derimot kan ein gjera motsett (av di ein kan ikkje ha MVA-plikt utan å vera skattepliktig næring, men ein kan vera skattepliktig næring utan å ha MVA-plikt).

Lenke til kommentar

Hvor går grensen mellom det som defineres som privat bruk og det som defineres som bruk på arbeids plassen ?

mange gjør jo mye av det samme i pausene på jobben som det de gjør hjemme.

 

Er man f.eks på nettet og leser avisen i pausen på jobben er det da privat bruk eller bruk i sammenheng med jobben ?

Lenke til kommentar

Hvor går grensen mellom det som defineres som privat bruk og det som defineres som bruk på arbeids plassen ?

mange gjør jo mye av det samme i pausene på jobben som det de gjør hjemme.

 

Er man f.eks på nettet og leser avisen i pausen på jobben er det da privat bruk eller bruk i sammenheng med jobben ?

Så lenge du er tilsett og det er "armlengdefråstand" mellom deg og arbeidsgjevar (altså at du i teori og prinsipp ikkje har nokon innverknad på kva arbeidsgivar avgjer) er ein maskin i yrkesbruk når han vert nytta til ting som gjeld verksemda i arbeidstida. Om han i tillegg vert nytta litt privat (i staden for den maskinen du har heime, men ikkje tok med deg) i pausar og før/etter arbeidstid er det heilt uproblematisk (enno....) for skattetaten, så lenge et er uproblematisk for arbeidsgjevar.

 

Eig ein verksemda sjølv, og serleg om ein gjer det som ENK er grensene for privat nytsle ein god del strengare. Då har du nemleg opning for at du sjølv avgjer å "overkjøpa" utstyr til verksemda for å nytta det privat. Då er vegen kort til at all nytsle som ikkje er firmarelatert vert privat.

Lenke til kommentar

Ein skal nemleg og notera kva som er kassert, og ein maskin er "i drift" i firmaet til ho anten vert seld eller lovleg kassert - og det skal lagast papir på båe tinga.

 

At det skal dokumenteres når driftsmidler (gjelder det både de aktiverte og de mindre betydelige under 15.000-grensa?) kasseres er en regnskapsregel jeg aldri har hørt om, hvor står den?

 

At det må utstedes en faktura, med moms om relevant (mva-pliktig vare og virksomhet), om driftsmidlet selges videre er jo en selvfølge.

Lenke til kommentar

At det skal dokumenteres når driftsmidler (gjelder det både de aktiverte og de mindre betydelige under 15.000-grensa?) kasseres er en regnskapsregel jeg aldri har hørt om, hvor står den?

Eg har vore borti eit par tilfelle etter gamal lovgjeving, men og etter ny og kan kort referera det. Litt stort ENK kjøpte seks enkle laserskrivarer til kring 1500 kr&stk (eks mva). Dei var berre problem, og etter kring ti månader (same år) gjekk dei i bosset og nye vart kjøpte, no til kring 2000 kr/stk. Ingen av kjøpa kom over 15000-grensa, og alt vart altså bokført rett på drifta. Så langt, så godt.

 

Halvanna år etter vert det rutinemessig bokettersyn, tre år bakover. Kontrolløren noterer seg båe rekningane, finn ut at dei utgjer "samla heile" og meiner dei er feilførte som driftsmiddel, dei skal aktiverast. Dessutan lurer han etter å ha sett litt i lokala på kvifor seks personar treng 12 skrivarar, dette luktar, serleg sidan berre seks er fysisk til stades i lokala. Leiaren forklarar at dei er øydelagde. Det vert ikkje godteke. Ein skrivar har normalt lengre (økonomisk) levetid enn dette, og kjøper ein då nytt, skal ein dokumentera kva som er gjort med det gamle når dei er ute av drift/ute av rekneskapen, noko som her ikkje er gjord. Anna er brot på bokføringslova paragraf 4, pkt 2. Gjekk ting INN i ein rekneskap, skulle dei og UT av ein rekneskap, så lenge dei ikkje hadde "naturleg utgang" ved at dei var oppbrukte. Ein hadde sjølv plikt til å dokumentera slikt når tingen ikkje heilt opplagt var oppbrukt.

 

(Kan leggja til: Det som redda i den situasjonen var at ein av dei tilsette hadde teke bilete av "knusingssermonien". kor eit par tilsette nytta hammaren til å få ut litt aggressjon :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...