Gå til innhold

Pc til under 4000, og skjerm til 1500


Anbefalte innlegg

Halla!

En kompis skulle ha seg ny pc så spurte han meg om hjelp!

Han skal bruke pcen til redigering(Sony Vegas) men hovedsakelig til og filme med en Hdpvr på en Xbox. Noen som kan hjelpe? Helst ferdig bygget men i deler går fint.

Btw skjermen skal være rundt 22-24 tommer og MÅ ha hdmi ingang :)

 

Hopper noen tar seg tid til og hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne personen noen komponenter fra før av?

 

https://prisguiden.no/liste/124471

Dette er et godt forslag til prisen, fjern kabinett om han har dette, legg til en større disk til innspilingsfilene. Vil nok til og med dra nye PC spill på ganske full guffe, kom dere vekk i fra CoD :D

¨

Kan ikke hjelpe med skjerm, det får du se selv.

 

Nils.

 

Edit: bug

Endret av StreptoOld
Lenke til kommentar

Eivind, den Intel-socketen og prosessoren er gammel. Jeg betalte ca. 1900 kr for Q9550 i 2009, og da bør den ikke en demovare av produktet koste så mye som 1500 kr nå! Den er rask og funker bra og sånn, men saken er at du faktisk får mye mer for pengene ved å kjøpe en nyere prosessor, f.eks den StreptoOld linket til.

 

Sammenligning med tanke på ytelse:

Intel Q9550: 4373 poeng

AMD X4 965: 4285 poeng

(kilde)

 

edit: Når det gjelder skjerm, bør du sjekke ut finn.no. Det er utrolig mange 22-24" flatskjermer som selges der!

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Alt mitt er nå på lager hos dustinhome.no, der prisen blir rundt 4500kr. Ved gjenbruk av et gammelt kabinett så smyger du deg under 4000. Ellers kan du også kjøpe dustinhome sin skjerm BENQ G2420HDBE . Den koster 1150kr, den har ikke HDMI. Men det skal følge med en overgang fra HDMI til DVI med skjermkortet, dette er det samme signalet, men du sender ikke lydsignalet til skjermen.

 

Du får se litt selv her, vet ikke helt hvordan du skal bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...