Gå til innhold

Boote Win XP ifra minnepenn!


Anbefalte innlegg

Jeg sitter på jobbet og har forran meg en bunke USB penner og Windows XP Pro 2.0 og Windows XP Embeded, disse kjøres i GHOST når du bruker vanlig cd.

 

Trenger litt tips og guide til å mekke disse to over til USB penner som kan bootes.

 

Guider? Tips? Programmer som er trygge? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener her ...

 

Vil du installere Windows på USB-stick istedenfor på en HDD?

 

Eller vil du ha install CD'en overført til USB-stick slik at du kan bruke denne til å installere Windows på en maskin? I så fall kan du jo tat en titt på SARDU som hevder at den kan det - i tillegg til mye annet. Jeg har ennå ikke hatt tid til å prøve det - særlig fordi jeg allerede hadde en metode for Vista/7 og ikke har trengt å installere XP på en god stund.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener her ...

 

Vil du installere Windows på USB-stick istedenfor på en HDD?

 

Eller vil du ha install CD'en overført til USB-stick slik at du kan bruke denne til å installere Windows på en maskin? I så fall kan du jo tat en titt på SARDU som hevder at den kan det - i tillegg til mye annet. Jeg har ennå ikke hatt tid til å prøve det - særlig fordi jeg allerede hadde en metode for Vista/7 og ikke har trengt å installere XP på en god stund.

 

Omformulere meg litt, ønsker å installere XP pro og embeded på HDD med en USB stick istede for cd.

Vista og 7 er jo enkle greier men XP var litt mere tricky.

 

Fleste truck terminalene jeg driver med bruker xp og xp e, hadde dem hatt 7 hadde det vært gull.

 

Brukte en guide en gang med ett program ifra HP men etter det jetg kan huske fungerte det aldri 100% :thumbdown:

Lenke til kommentar

Brukte en guide en gang med ett program ifra HP men etter det jetg kan huske fungerte det aldri 100% :thumbdown:

Jeg tror det var det HP-programmet som en gang reduserte en USB-stick fra 4GB til null ...

Fikk aldri noe rede på den igjen.

 

Jeg kom på noe annet som jeg har hørt om men aldri prøvd: WinToFlash.

Navnet er jo lovende nok i seg selv ...

 

edit: skriveflei

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...