Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvem eier eiendommen ?


Anbefalte innlegg

Hvis man er på jakte etter hvem som eier en eiendom kan man finne ut av dette på følgende måte:

 

Gå til Statens kartverk og velg Norgeskart zoom inn til finner man gårds- og bruksnummer til eiendomen(e).

 

Gå så på en av følgende sider som kan brukes til og søke på adresser eller gårds- og bruksnummer.

På enkelte av sidene må man velge avansert søk for og kunne søke på gårds- og bruksnummer.

 

Haugesunds Avis – Eiendomsbasen for Haugesund og omegn

bergens tidene – Eiendomsbasen for fylkene Sogn og fjordane samt Hordaland

Drammens Tidende – Eiendomsbasen for Drammen og omegn

Asker og Bærum Budstikke – Eiendomsbasen fo Asker og Bærum

Nordstrands Blad - Eiendomsbasen for Oslo

dittoslo.no - Eiendomsbasen for Oslo

Østkantavisa - Eiendomsbasen for Oslo

Lokalavisen Groruddalen - Eiendomsbasen for Oslo

Tønsbergs Blad - Eiendomsbasen Tønsberg og omegn

Sandefjords Blad - Eiendomsbasen for Sandefjord og Andebu

Driva - Eiendomsbasen for Halsa, Nesset, Rindal, Sunndal, Surnadal og Tingvoll

 

Kom gjerne med flere eiendomsdatabaser for lokasjoner som ikke er her allerede slik at vi får samlet dem.

 

Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle legge denne i men Hus, hage og oppussing er vel korrekt? Hvis ikke så få Admin/Mod flytte posten til mer passende lokasjon.

 

Orginalt innlegg:

 

 

Litt usikker på hvilken kategori jeg skulle legge denne i men Hus, hage og oppussing er vel korrekt? Hvis ikke så få Admin/Mod flytte posten til mer passende lokasjon.

 

Jeg er på jakt etter og finne ut hvem som eier spesifike eiendomer.

Jeg brukte dette for en måned og to siden da jeg skulle finne ut hvem som eide noen eiendomer som det var felt noen trær på.

Etter litt googel søk fant jeg ut at man kunne gå på Statens kartverk og velge Norgeskart

zoomer man inn her så finner man gårds- og bruksnummer til eiendomene.

Så fant jeg en annen side hvor man kunne legge inn gårds og bruksnummer og finne ut hvem som var eier av huset eller eiendomen.

Men nå finner jeg ikke igjen den siden hvor man legger inn Gnr: og Bnr:

Noen som vet om en slik gratis tjeneste på nettet?

 

 

Endret av Qumad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke, men du kan ringe staten:

32 11 88 00 (08:00 - 14:00)

 

 

Tinglysingstelefonen er åpen fra 08:00 til 14:00 mandag til fredag. Vi svarer på spørsmål knyttet til tinglysing i fast eiendom og borettslag.

 

Husk å ha klar kommune, gårdsnummer, bruksnummer og eventuelt feste eller seksjonsnummer ved kontakt vedrørende fast eiendom. Dersom henvendelsen vedrører borettslag ber vi deg om å ha klart borettslagets organisasjonsnummer og andelsnummeret til andelen du vil ha informasjon om.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...