Gå til innhold

Problemer med å kontakte enkelte nettsider som f.eks vg.no


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal prøve å forklare problemet mitt så enkelt som mulig. Spør gjerne om det blir uklart på noen områder.

 

Det hele startet for 3 dager siden. Plutselig fikk jeg ikke opp nettsider som vg.no, e24.no, nordlys.no med flere. Slik var situasjonen noen timer før alt virket som normalt igjen.

 

I går var det litt smårusk i forhold til hvor ofte jeg fikk opp nettsider på disse domenene inntil ca klokken 15:00 når samme problem oppsto. I dag tidlig var problemet fortsatt vedvarende.

 

Dette gjelder de fleste nettsider tilknyttet vg.no samt de aller fleste nettsider tilhørende A-pressen. F.eks: tk.no, nordlys.no, fremover.no og en drøss flere som jeg har testet.

 

Dersom jeg pinger vg.no får jeg umiddelbart opp IP-adressen, så den biten fungerer. Det som derimot skjer er:

 

-----

Pinger vg.no [195.88.55.16] med 32 byte data:

Forespørsel avbrutt.

Forespørsel avbrutt.

Forespørsel avbrutt.

-----

 

Jeg benytter Telenor og har tilhold i Narvik. Jeg er absolutt ingen profesjonell og jeg vet ikke hvor problemet kan ligge. Jeg får tydligvis korrekt info fra Norids zone-fil. Men hva skyldes at jeg blir avbrutt? Jeg tviler på at det er et problem hos Telenor da jeg skulle tro det ville rammet et stort antall brukere. Kan IP-adressen min på noen måte være svartelistet hos VG? Uten at jeg i så fall kan skjønne hvorfor ville jeg uansett ikke tro det var problemet da jeg innimellom i løpet av de siste dagene har hatt kontakt.

 

På forhånd tusen takk for alle kommentarer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøre traceroute for å se hvor pakkene stopper.

 

tracert vg.no

eller

tracert 195.88.55.16

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare! Jeg legger ved print screens av traceroute for både vg.no og dn.no. Jeg oppdaget nå at dn.no/dagensit.no også har falt ut. Disse nettsidene fungerte fint til og med i dag tidlig.

 

Legger også ved traceroute for hw.no som fungerer utmerket for meg.

 

Sier dette deg noe?

 

post-206359-0-73376100-1306225471_thumb.jpg

post-206359-0-16141700-1306225481_thumb.jpg

post-206359-0-02687200-1306225494_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da er det på tide og kontakte Telenor :)

Det var det jeg håpet å unngå! =)

 

Ringte dem i dag tidlig, men enten er jeg fantastisk dårlig til å forklare eller så var den førstelinjes kundebehandleren ufattelig lite kompetent. Jeg ga opp etter 10 minutter og postet her.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med det samme her.

Bor dog i Harstad og har Canal Digita.

 

Er bare enkelte sider, og det virker som det kun er adresser tilknyttet a-pressen (?)

feks vg, nordlys, fremover, lofotposten, etc.

 

Di adressen funker hos meg (som har inet fra Tafjord Mimer), men ikke hos min mor som har canal digital.

 

Noen flere som sliter med det samme, eller vet hvordan man kan løse dette?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med det samme her.

Bor dog i Harstad og har Canal Digita.

 

Er bare enkelte sider, og det virker som det kun er adresser tilknyttet a-pressen (?)

feks vg, nordlys, fremover, lofotposten, etc.

 

Di adressen funker hos meg (som har inet fra Tafjord Mimer), men ikke hos min mor som har canal digital.

 

Noen flere som sliter med det samme, eller vet hvordan man kan løse dette?

 

Canal Digital eies jo av Telenor, så det er nærliggende å tro at de deler nett. Kan det være ettervirkninger av gårsdagens kabelbrudd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...