Gå til innhold

BK:Storken kommer


Anbefalte innlegg

Hei,

Da har jeg prøvd meg litt på "Low Key" bilde av samboern som jeg kunne tenkt meg litt kritikk på.

Er spesielt ute etter tilbakemelding på lyssettingen.

 

Jeg Har ikke softbokser, så jeg brukte 2 blitser reflektert i paraplyer, litt bak på hver side av henne, plassert i ansikts-høyde.

 

Blitsene manuelt innstilt på 1/8 på venstresiden og 1/4 på ansiktsiden.

Bakgrunn er en mørk brun vegg. Det jeg prøvde å få til var et kunstnerisk uttrykk, med litt melankolsk stemning :-)

 

mvh

Per-Erik

 

EXIF:

Shooting Mode Manual Exposure

Tv( Shutter Speed ) 1/250

Av( Aperture Value ) 6.3

Metering Mode Spot Metering

ISO Speed 100

Focal Length 50.0mm

post-218838-0-18861200-1306170940_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet ligger et par hakk over det jeg føler meg kompetent til å pirke på, men jeg svarer uansett :blush:

 

Jeg syns det er en veldig fin og myk lyssetting, det passer fint til motivet. Liker også veldig godt at modellen har et litt innadvendt uttrykk, for meg beskriver det hvordan vi damer opplever det å gå gravid og ha fokuset fullstendig rettet mot et annet lite menneske man ikke kjenner engang.

 

Ellers så er det et utrolig flott bilde som får meg til å angre på at jeg selv ikke fikk gjort noe sånt, neste gang, kanskje :cool:

 

 

Ikke mye konstruktiv kritikk her, men :roll:

Lenke til kommentar

Synes bildet er veldig fint, lyssettingen sitter bra imo. Derimot så synes jeg at "håndbh-en" er noe som er en litt trist "selvsagt" del av foto nå for tiden, spesielt toppløsfoto. Da hadde det vært bedre om hun hadde på seg en tettsittende mammatopp og eventuelt dro den opp. Hun viser tross alt allerede frem noe rimelig intimt med å vise magen sin, og personlig føler jeg at handbh-en blir litt for "aktfoto"-aktig. ... Ja. Det var det eneste jeg kunne pirke på, egentlig.

Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemeldingene Speedsjarken, og Eplefe.

 

Du får nok muligheten igjen Speedsjarken:-D

 

ja er egentlig enig i det du sier Eplefe, men akkurat denne gangen var jeg ute etter mest mulig hud. Dette fordi det var lyssetting av hud jeg ville trene på.

Jeg skal prøve det du sier neste gang. Det blir noen bilder til når magen er blitt enda større, så takk for tipset:-D

 

P-E

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med eplefeen, jeg syns det gjør seg veldig godt med mye hud i denne settingen, regardless om "alle andre" også lager hand-bh for tiden (noe jeg forøvrig heller ikke er enig i, jeg syns at "alle" står i mammatopper og div). Jeg foretrekker heller at en hand, som er en naturlig del av kroppen, dekker over puppene enn at tekstiler skal gjøre det, spesielt i et bilde med dette temaet.

 

Skal du først bruke tekstiler hadde det kanskje vært pent med en gjennomsiktig tunika eller noe sånt, sånn at man får silhuetten uten at det blir for avkledd, det blir ihvertfall en utfordring mtp å få rett lys :)

Lenke til kommentar

Hei og takk for flere tips til bekledning. Det hørtes faktisk ut som en stor utfordring mtp lyssetting. skal se om ho har sånt:-)

 

P-E

Ville hatt den andre handa også med på bildet. Kunne holdt under magen. Ellers fint lys og motiv.

Må bare si: Ikke vent for lenge til neste fotoseanse. Jeg gikk glipp av et bilde jeg skulle vente med å ta, for plutselig ville ungen ut og se seg om i verden. Og flere sjanser fikk jeg ikke:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...