Gå til innhold

Tips til god skanner


Anbefalte innlegg

Søkt rundt på nettet og forum, men ikke funnet svar på det jeg lurer på.

 

Trenger en enkel skanner til hjemmekontoret. I hovedsak til skanning av fakturaer + diverse dokument. Gjerne med arkmater.

 

Ser for meg at den skanner og lagrer som PDF. Jeg kan sa ta tak i pdf-filene og arkivere dem.

 

Noen som har tips?

 

Ser at prisen på skanner er høyere enn for multifunksjonmaskiner.Logisk skurrer dette litt i mitt hode, men kanskje jeg bør gå får en multifunksjonmaskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sjekket markedet de siste to årene, så det forundrer meg at en ren skanner er dyrere, enn en multi maskin. Kanskje det er på grunn av lavere etterspørsel. Da jeg kjøpte min multi-maskin, var de rene skannerene 150 - 200 kr. billigere. Kjøp en multi maskin, så kan du også koppiere og skrive ut.

 

Tror alle skannere/multifunksjons skrivere på markedet oppfyller dine krav. Velg likevell en av et kjent, eller et anbefalt merke. Antar at prisene nå ligger på ca 600 kr nå, for en multi maskin. Men det har ikke vært arkmatere på disse rimelige maskinene. Da må du opp i mange ti-tusener av kroner, som større firmaer kjøper. Tror de koster fra 70 000 - 140 000 kr.

 

Personlig så kjøpte jeg en Canon MP 240, for en 2 - 3 år siden og er godt fornøyd. Den brukes primært til skanning (er også reserve skriver) og som kopi maskin. Den har også skannet gamle fotografier, med meget bra resultat.

 

Men jeg forstår ikke hvorfor, du ønsker å skanne fakturar, o.l. Dette er mye arbeid! Og sikkerheten med lagring på pc, er ikke bedre enn å bare legge fakturane, i en perm.

 

Jeg har drevet eget firma i 13 -14 år, fra mitt hjemmekontor. Og kontoret har også vært benyttet fast kontorplass (i ca. 2 år), ved annsettelse, i et annet lokalt firma.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...