Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Valgfag - spre propagandaen deres!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har litt problemer med å velge valgfag (har allerede valgt historie og filosofi, fysikk og internasjonal engelsk, men jeg er litt usikker på om jeg har gjort det rette valget... Jeg har tenkt på å velge biologi eller kjemi framfor historie og filosofi eller internasjonal engelsk, og jeg er rimelig sikker på at jeg vil ha fysikk. Men så lurer jeg på:

 

Er historie og filosofi et veldig tungt fag i form av masse drøftinger og abstrakt tenkning?

Vil dere, som har hatt internasjonal engelsk, si at dere har utviklet dere mer med tanke på ordforråd og frimodighet (til å snakke engelsk)?

 

Spre propagandaen deres! Få høre dere lovprise internasjonal engelsk, historie og filosofi, biologi og kjemi! Jeg vet forresten at dette ikke er den beste måten å velge fag på, men hey - propaganda må til for å vende om de forvirrede sjeler.

Endret av flowers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt helt klart ut historie og filosofi med kjemi 1. Et mye nyttigere fag og kjekkere fag, og i tillegg får du en bonus på et halvt realfagspoeng.

 

Velg R1 også.

 

Ja, jeg har valgt R1. Men jeg får ikke realfagspoeng for kjemi 2, sant? Og jeg er egentlig ikke av den praktiske typen, men er ganske dyktig teoretisk - har det mye å si?

Lenke til kommentar

Jo, du får et halvt realfagspoeng for kjemi 2 også.

 

Tja, det er en god del praktisk i kjemi, men det består stort sett i å observere noe (for eksempel hva som skjer når du brenner etanol) for så å beskrive hva som nettopp skjedde. Jeg er langt i fra den praktiske typen, men jeg syntes det er ganske så greit.

Lenke til kommentar

Jo, du får et halvt realfagspoeng for kjemi 2 også.

 

Tja, det er en god del praktisk i kjemi, men det består stort sett i å observere noe (for eksempel hva som skjer når du brenner etanol) for så å beskrive hva som nettopp skjedde. Jeg er langt i fra den praktiske typen, men jeg syntes det er ganske så greit.

 

OK. Forsøk er ikke blant mine sterkeste sider, men teoretisk står jeg ganske sterkt. Så vil det være mulig å få en sekser selv om man driter seg ut i forsøkene? Det er for eksempel ikke egne prøver der en må gjennomføre forskjellige forsøk?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke prøver der man må gjennomføre ulike forsøk, men på skriveprøver kommer det ofte opp en oppgave som er knyttet til et forsøk som er gjort. Der må man gjerne forklare hva som skjer og hvorfor, samt gjøre beregninger med data som du får oppgitt.

 

Jeg skjønner ikke at du tror at du skal dumme deg ut på hvert forsøk. Det er tross alt ikke så vanskelig. I bunn og grunn er det bare å følge en oppskrift, observere og senere forklare.

Lenke til kommentar

Jeg valgte fysikk, kjemi, internasjonal engelsk, og R-matte. Droppa engelsken og fortsatte med resten VG3.

 

FYS1, R1, KJE1 er greie og relativt enkle fag om du ikke har store problemer med å iaktta et problem for så å løse det. Det begynner ganske mildt, så du skal ikke ha store vanskeligheter.

 

Nå kjenner jeg ikke deg, men jeg vil anbefale realfaga. Som regel bare konkrete svar, og i tillegg bonuspoeng!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...