Gå til innhold

Logitech z680 vs z560. Duger noen av disse?


Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått er forskjellen at 680 har 5.1 surround fremfor 4.1, og har digital inntak som feks kan brukes til å koble til playstation. Den har også en helt elendig fjernkontroll skal jeg tro det jeg har hørt av andre. Ellers er den grå.

 

Det med digitalt inntak har jeg meget lyst på, men er det verdt 1000kr? Har den bedre lyd?

 

Blir trolig brukt til 60% musikk (mens jeg sitter foran pcen), 20% spill og 20% film. Hvis den kan kobles til playstation som jeg bruker til å se dvd vil jeg nok prosentforbruket av film stige veldig høyt.

 

Altså, er Logitech Z680 verdt 1000kr mer enn z560, eller bør jeg gå for sistnevnte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt z-680 i noen uker nå, og jeg er meget fornøyd.

 

Den digitale inngangen gjør at jeg spiller mp3 fra PC'en helt uten støy (selv med ledning på 15 meter).

Personlig synest jeg det er verd pengene.

 

Jeg bruker i tillegg den optiske inngangen til en stasjonær DVD-spiller og den vanlige analoge (direct) til en VHS spiller. Alle gir meget bra lyd.

 

Fjerkontrollen er helt grei. Eneste minus jeg kommer på er at displayet er litt lite slik at du ikke ser hva som står hvis du er litt på anstand. Ellers konge. Når du først skal kjøpe gå for Z-680!

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest så har de nesten rekonstruert hele settet, selv om satelittene ser like ut. Subben har blitt litt høyere og ikke så lang slik at den får en "kjappere" respons. Når det skal brukes 20% til film og 20% spill så mener jeg at det er verdt det. Hadde det vært 100& musikk så kan det diskuteres om det er verdt forskjellen.

Men personlig ville jeg gått for 5.1 istedenfor 4.1 når man først skal ha seg et sett. Jeg angra etter 2 mnd fordi jeg kjøpte 4.1 som forøvrig var Z-560.

Lenke til kommentar

Alvorlig talt! Hvis du vurderer å bruke opp mot 3500,- for lydanlegg til PC som primært skal brukes til musikk velger du IKKE et av disse alternativene. Prøv heller noe slikt som

 

Disse sammen med denne eller denne

 

Logitech = svinehøyt, masse trøkk og brumlebass og ganske slitsomt i lengden. Kommer selvsagt ann på hva du skal bruke dem til. Men du får mye for pengene, spørsmålet er om du får det du trenger.

Lenke til kommentar
Alvorlig talt! Hvis du vurderer å bruke opp mot 3500,- for lydanlegg til PC som primært skal brukes til musikk velger du IKKE et av disse alternativene. Prøv heller noe slikt som

 

Disse sammen med denne eller denne

 

Logitech = svinehøyt, masse trøkk og brumlebass og ganske slitsomt i lengden. Kommer selvsagt ann på hva du skal bruke dem til. Men du får mye for pengene, spørsmålet er om du får det du trenger.

 

helt enig, alle disse pc-settene med "sub" låter som et halvkvalt diesellokomotiv uansett, tror nok du vil ha mye mere glede av noen SKIKKELIGE høyttalere! Det har iallefall jeg :D

Lenke til kommentar

Jeg har Z-680 og bror har Z-560. Den eneste forsjellen er at Z-680 har en centerhøytaler, fjernkontroll, digitalt volumkontroll og flere tilkobblinger til annet en pc.

Z-680 450W har en liten hizzelyd når den ikke spiller lyd. Den er ikke høy så må være helt stille i rommet for og høre det, dessuten bråker pcen min så at jeg ikke legger meke til noe som helts. Subwooferen er litt dårlig på Z-680. Den knirker litt når jeg spiller høyt men det problemet har jeg fiksa med og stripse ledningene inne i forsterkeren som henger bak.

Noen som begger har er korte kabler til både høytallere og volumkontroll.

Z-560 lager litt svakere diskant og lagger ikke en svak hizzelyd.

Broren min mener at mitt Z-680 anlegg lagere litt bedre bass en hans Z-560, ellers er de helt like med like kraftige forsterkere.

Z-560 har da ikke noe fjernkontroll eller digitalt volumkontroll eller andre tilkobblinger. Jeg ville vertfall da god for Z-680 en Z-560. Bruker og se på mye DVD jeg da og er veldig fornøyd med lyden og designet. Tips kjøp det på www.psdata.no . er litt billigere der :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at Z-560 har lengere subwoofer er at forsterkeren er bygd omvendt vei (altså inn i sub.) Z-680

 

Jeg så hva noen skrev her og at pcanlegg er noe dritt at mann heller burde kjøpe vanlige HiFi anlegg så kan de død. :grumpy: Skal du ha noen som RISTER så må du ha med en aktiv subwoofer som må være over 100 W rms. Det er bare digg og høre på en subwoofer som pomper ut 185 W RMS med musikk. Og film, subwoofer lager så mye bedre bass en hifi anlegg når du ser på film.

Lenke til kommentar
Grunnen til at Z-560 har lengere subwoofer er at forsterkeren er bygd omvendt vei (altså inn i sub.) Z-680

 

Jeg så hva noen skrev her og at pcanlegg er noe dritt at mann heller burde kjøpe vanlige HiFi anlegg så kan de død. :grumpy: Skal du ha noen som RISTER så må du ha med en aktiv subwoofer som må være over 100 W rms. Det er bare digg og høre på en subwoofer som pomper ut 185 W RMS med musikk. Og film, subwoofer lager så mye bedre bass en hifi anlegg når du ser på film.

 

*host* har du hørt om hjemmekino anlegg? heh pc subwoofere kan rett og slett ta seg en bolle. Pc anlegg og for den saks skyld. De er selvfølgelig helt greie til sitt bruk, men kom ikke her og snakk om kvalitets lyd.

 

Til trådstarter: Hvis du først skal bruke så mye penger får du nok et billig sett med skikkelig høytalere til samme prisen, og kanskje du kan bruke et par kroner til så får du også en forsterker? De aller fleste budsjett hjemmekino anlegg yter nok bedre enn alle pc høytalere.

Lenke til kommentar
hahah, du får meg aldri til å tro at et et sett hjemmekinoanlegg til 4,500,-

Er bedre enn Klipsch Promedia 5.1... no way.. Mange av kammeratene mine sier at Klipschen er bedre en Pioneer hjemmekinoanlegget vi har i stua.. det kostet 8000...

 

Er det et sånn hjemmekino anlegg med innebygget dvd spiller i forsterkeren og små satelitter rundt om kring, med en latterlig liten subwoofer?

 

Vil nok tro at et anlegg fra eltax med sub ville gitt en god del mer trøkk enn ditt pc anlegg.

 

Har selv en eltax sub, som jeg kjøpte fordi jeg ikke gadd å bruke mye penger på sub :p er uansett en 12" med maks utgangseffekt på 430W

 

Vel vel.. må kanskje litt høyere opp i pris enn det jeg sa, men da får du mye bedre lyd for pengene

 

merk: har ikke eltax anlegg selv, dette er bare ting jeg har hørt/lest om deres høytalere

Lenke til kommentar

Jeg så hva noen skrev her og at pcanlegg er noe dritt at mann heller burde kjøpe vanlige HiFi anlegg så kan de død. :grumpy:

 

Til orientering Mr. masterfjert: Jeg har Z-560 selv, og jeg mener FREMDELES det jeg skrev. HVis du er fornøyd med lyden i disse høyttalerne skal jeg ikke nekte deg det, men jeg synes synd på deg. Du går glipp av mye flott.

Lenke til kommentar
hahah, du får meg aldri til å tro at et et sett hjemmekinoanlegg til 4,500,-

Er bedre enn Klipsch Promedia 5.1... no way.. Mange av kammeratene mine sier at Klipschen er bedre en Pioneer hjemmekinoanlegget vi har i stua.. det kostet 8000...

 

du virker som om du har mye peil :D.

det kan godt tenktes det anlegget til 4500 er bedre enn både anlegget til 8000 og klipsch anlegget :p .

til saken, bør jeg kjøpe klipsch surround sett eller kjøpe forskjellige høytalere og sette sammen til surround selv? hva er prisen på klipsch greien og hvor får jeg kjøpt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...