Gå til innhold

kjøp av Kjølesyste VS Viftesystem til bruk i Gisline/spill pc


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ønsker innspill på hva som lønner seg opp mot å ha en mest mulig stille pc men samtidig nokk datakraft til bruk i Gisline/og litt spill.. jeg skal bruke pc opp mot to 23" skjermer(jeg har en 23" fra før av), og ønsker å kjøpet et ferdig system med Corsair Obsidian 800D.Ønsker og legge meg på en totalpris på 12.000.. er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 3 valg, vanlige vifter som er stillegående og dempematter. Dette alternativet blir ofte alt for dyrt og sjelden stille nok til at man blir helt fornøyd.

 

Vannkjøling er et billigere og bedre alternativ.

 

Et siste alternativ er en kombinasjon av de ovenstående + at man vurderer plassering av maskinen. Det er rimelig å kjøpe lengre input/output kabler og så plassere maskinen enten i et annet rom eller i et godt ventilert skap.

Du kan jo gjerne modifisere skapet slik at du har lett aksess til maskinens frontpanel.

 

Jeg har modifisert en rekke maskiner for luftkjøling med dempematter strikkoppheng til disker etc etc, og det blir strengt tatt aldri bra nok hvis du er sensitiv for lyd, + at det har lett for å bli vanvittig dyrt.

Lenke til kommentar

Du har 3 valg, vanlige vifter som er stillegående og dempematter. Dette alternativet blir ofte alt for dyrt og sjelden stille nok til at man blir helt fornøyd.

 

Vannkjøling er et billigere og bedre alternativ.

 

Et siste alternativ er en kombinasjon av de ovenstående + at man vurderer plassering av maskinen. Det er rimelig å kjøpe lengre input/output kabler og så plassere maskinen enten i et annet rom eller i et godt ventilert skap.

Du kan jo gjerne modifisere skapet slik at du har lett aksess til maskinens frontpanel.

 

Jeg har modifisert en rekke maskiner for luftkjøling med dempematter strikkoppheng til disker etc etc, og det blir strengt tatt aldri bra nok hvis du er sensitiv for lyd, + at det har lett for å bli vanvittig dyrt.

 

Takk for svar:) da blir det maskin med med vannkjøling og plassering i et annet rom slik at jeg slipper og høre på støyen.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...