Gå til innhold

msgbox dukker opp alltid i forgrunnen?


Anbefalte innlegg

hvordan får jeg dette til?

Programmet mitt kjører i bakgrunnen.

Brukeren holder på med et annet program f.eks et Intranet program. Når brukeren da får en msgbox på mitt program er det ikke alltid at den dukker opp i forgrunnen. Dette skaper litt problemer da ikke alle ansatte har gode datakunnskaper slik at de får fjernet msgboxen igjen..

finnes det noen parametre å sette slik at den alltid dukker opp foran alle programmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv noe av dette:

 

Private Declare Function SetWindowPos Lib "user32" (ByVal hWnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long) As Long

 

Private Sub Whatever()

 

SetWindowPos Me.hWnd, -1, 0, 0, 0, 0, 3

MsgBox "Up front!"

 

End Sub

Lenke til kommentar

ja, denne funker, men jeg lurer på en ting.

 

i Microsoft dokumentasjonen for SetwindowPos så brukes det ikke tall som du har skrevet, men derimot konstanter. Poenget er at når jeg skriver disse konstantene, vil ikke kompilatoren kjenne igjen disse. men jeg vet heller ikke hvilken verdi disse konstantene har..

 

hvordan får jeg lagt inn slik at jeg kan bruke disse konstantene i programmet mitt?

Lenke til kommentar

Const HWND_TOPMOST = -1

Const HWND_NOTOPMOST = -2

Const SWP_NOSIZE = &H1

Const SWP_NOMOVE = &H2

Const SWP_NOACTIVATE = &H10

Const SWP_SHOWWINDOW = &H40

Private Declare Sub SetWindowPos Lib "User32" (ByVal hWnd As Long, ByVal hWndInsertAfter As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal cx As Long, ByVal cy As Long, ByVal wFlags As Long)



Private Sub Form_Activate()

   'KPD-Team 1998

   'URL: http://www.allapi.net/

   'E-Mail: [email protected]

   'Set the window position to topmost

   SetWindowPos Me.hWnd, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, SWP_NOACTIVATE Or SWP_SHOWWINDOW Or SWP_NOMOVE Or SWP_NOSIZE

End Sub

 

Se her for mer info!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...