Gå til innhold

Jomfru-backpacker trenger tips!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg hadde egentlig planlagt å begynne å studere til høsten, men nå i våres har jeg blitt utrolig gira på å reise og utforske verden, så nå sitter jeg med et lite dilemma over hva jeg skal velge, men jeg føler at argumentet "studiene vil alltid være der", mens reising og store opplevelser når man er ung og fri ikke er mulig på samme måte så fort man har tredd inn i voksenlivet, er ganske sterkt.

 

Uansett har jeg begynt å undersøke rundt på nettet og lese litt. Jeg har reist til de fleste steder i Europa, så nå vil jeg dra litt lenger. Har lyst til å oppleve Sør/Mellom-Amerika, Afrika og Sørøst-Asia, men jeg tror nok ikke det blir en "verden rundt-tur" med det første, siden jeg er ganske fersk med backpacking, og har en heller smal lommebok. Tror steder som Cuba, Jamaica, Venezuela og Brasil (karneval!) er det som ligger på øverste hylle nå.

 

Det jeg vil med denne tråden er vel egentlig bare å få noen gode linker som jeg kan kikke på hvor det står litt mer om det praktiske rundt å reise backpacking, erfaringer fra ulike steder og ruter osv (sier så klart ikke nei takk til egne erfaringer hvis noen føler for å dele det!). Har kikket gjennom sticky'en i denne kategorien, men de fleste sidene som ble linket til der var for booking av flybilletter, hoteller o.l.

 

Så, beklager en slik "åpen" forespørsel, men dette er helt i begynnelsen av drømmefasen (har akkurat kjøpt meg verdenskart!), så noe mer konkret har jeg ikke ennå.

 

Audun. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sør amerika er dyrere enn asia og regnes som litt vanskligere og reise første gang.

 

jeg har for det meste hvert i asia, har hvert i so og si alle land ogsaa der det ikke er turister.

 

sør øst asia er lett og reise men ikke noe spesielt i grunn, alt for mye turister

Endret av wailer
Lenke til kommentar

Det praktiske? Pakk noen klær i en sekk. Gå på biblioteket og lån noen bøker. Sleng kamera og Imodium i sekken. Bestill noen billetter til et sted som virker ålreit. Lån flere bøker på biblioteket. Finn frem pass og bankkort, skaff visum ved behov. Velg et av stedets best rangerte herberger på hostelworld. Sørg for å ha gode sko. Lever tilbake bøkene, dropp halvparten av det du har pakket og kom deg ut. God tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg driver og tenker paa om jeg skal dra tilbake til asia og ta de siste få landene jeg har igjen de, eller afrika overland isteden til høsten:S blir like dyrt uansett, de landen jeg igjen i asia buthan, nord korea (må ha guide til de 2) pluss jpan sør korea kommer til og koste like mye som egypt til sør afrika,

 

vanskelig valg

Lenke til kommentar

hvis det er meg du menner som skal ta fatt på studiene, så kommer det aldri til og skje.

slutta studiee naar jeg var 21 jeg og er 23 naa. var heldig og faa fast jobb etter en sommer jobb i et verdens ledene firma. hvor jeg tjener mye mere enn jeg ville gjort slev etter 4 år studier.

 

har fått til en avtale at jeg jobber rundt 4 månder i aaret og reiser i 8månder pluss lever veldig godt mens jeg er hjemme

Lenke til kommentar

Jeg regner med han siktet til meg. Tusen takk for alle svar! Keep 'em coming. Har begynt å undersøke litt om frivillig arbeid og slikt også nå, via organisasjoner. Virker om det er mye spennende som kan gjøres - noen som har noen gode erfaringer å dele? Jeg regner med det er ganske stor forskjell på hvor bra slike opplegg er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...