Gå til innhold

Verdi pc: AMD 3,4 ghz, gtx460, 6gb ddr2 mm.


Anbefalte innlegg

Jeg skal selge pc'en min og lurer egentlig på hvor mye jeg kan vente å få for den. jeg hat bygget den selv, de fleste delene er ganske nye, mens hovedkort, ram og kabinett er over 1 år gamle.

 

specs:

Antec 300 kabinett

Thermaltake XT 675W toughpower modulær strømforsyning

AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.4 Ghz prosessor

ASUS Geforce GTX460 1GB GDDR5 directcu skjermkort

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro lydkort

Gigabyte GA-MA770-UD3 hovedkort

Corsair PC6400 DDR2 6GB RAM

Intel® X25-M 80GB 2,5" SSD

Seagate 750 GB HDD

Western Digital 1 TB Black HDD

Samsung DVD±RW brenner

BenQ 24” LCD G2420HD skjerm

 

 

Vifter:

Akasa venom CPU kjøler

3x Akasa viper vifter som suger inn

1x Noctua NF-P14 FLX 140mm vifte i toppen som blåser ut

1x Noctua NF-S12B FLX 120mm vifte bak som blåser ut

Akasa fan control pro

 

Hvor mye synes dere denne er verdt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

Lenke til kommentar

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

Er uenig i denne prisvurderingen. Er tross alt inkludert X25 SSD, 1,75TB harddiskplass og 24" flatskjerm av helt "ok" kvalitet. Greit, alt er ikke "top of the line" lenger, men det har fortsatt en høyere verdi enn 2500-3000 mener jeg. Hovedkort og ram er de svake komponentene her. Tipper denne maskinen kan selges for 4000-4500 ganske lett, muligens 5000 hvis skjerm og SSD selges løst i separate annonser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Er uenig i denne prisvurderingen. Er tross alt inkludert X25 SSD, 1,75TB harddiskplass og 24" flatskjerm av helt "ok" kvalitet. Greit, alt er ikke "top of the line" lenger, men det har fortsatt en høyere verdi enn 2500-3000 mener jeg. Hovedkort og ram er de svake komponentene her. Tipper denne maskinen kan selges for 4000-4500 ganske lett, muligens 5000 hvis skjerm og SSD selges løst i separate annonser.

X25 er SSD som blir utkonkurrert av Sandforce og C300/M4. Seagate er ikke et merke jeg hadde stolt på til lagring. Kabinett er dritt, hovedkort er greit. Vifter legger ikke til verdi. Verditapet er ca 50% siden brukt.

 

Nå skal det sies at jeg glemte skjermen, men å kjøpe dette til 5500 kr hadde jeg aldri gjort. Hvem vet hva slags bruk dette har vært igjennom?

 

Skulle jeg prøvd like vill pris kunne jeg prøvd å selge riggen min for 7500 kr, høres dette rett ut?

Lenke til kommentar

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Er uenig i denne prisvurderingen. Er tross alt inkludert X25 SSD, 1,75TB harddiskplass og 24" flatskjerm av helt "ok" kvalitet. Greit, alt er ikke "top of the line" lenger, men det har fortsatt en høyere verdi enn 2500-3000 mener jeg. Hovedkort og ram er de svake komponentene her. Tipper denne maskinen kan selges for 4000-4500 ganske lett, muligens 5000 hvis skjerm og SSD selges løst i separate annonser.

X25 er SSD som blir utkonkurrert av Sandforce og C300/M4. Seagate er ikke et merke jeg hadde stolt på til lagring. Kabinett er dritt, hovedkort er greit. Vifter legger ikke til verdi. Verditapet er ca 50% siden brukt.

 

Nå skal det sies at jeg glemte skjermen, men å kjøpe dette til 5500 kr hadde jeg aldri gjort. Hvem vet hva slags bruk dette har vært igjennom?

 

Skulle jeg prøvd like vill pris kunne jeg prøvd å selge riggen min for 7500 kr, høres dette rett ut?

Merk at min vurdering var ment for salg til Ola Dunk, ikke Ola 1337 Leetzor :)

 

Jada, jeg kjenner godt til alt du har skrevet så langt. Har selv gått veien gjennom Force60, X-25, C300 og nå 510. At den blir utkonkurrert av C300/M4/vertex3 og diverse andre SSD'er betyr ikke at X-25 er en dårlig SSD av den grunn vel?

 

At seagate har hatt dårlig ry gjennom tidene støttes, men dette kan ikke Ola dunk vite noe om uten å følge med på IT nyhetene hver dag, derfor blir det solgt per GB til Ola Dunk. Personlig hadde jeg ikke kjørt annet enn samsung sine F3 eller Black diskene til en annen godkjent leverandør som gjør det stort om dagen. (Jernteppe på navn nuh).

 

Kabinett styres av stil og design for mange, og fasitsvar klarer jeg ikke å gi. Angående byggekvalitet er det ikke nødvendig å nevne kabinett i denne omgangen, for jeg er helt enig.

 

Hovedkortet kjenner jeg ikke, men så lenge det gjør det vanlige er det sikkert nok for Ola Dunk dette også.

 

DDR2?

 

Verditapet blandt de kyndige er rundt 50% med mange variabler. For den vanlige bruker som ikke følger med innen IT og hardware verdenen vil det virke som om 25% er et kupp.

 

At den ble solgt for så mye som den ble understøtter det jeg har skrevet nå, men det er absolutt ingen fasit allikevel. Jeg prøvde ikke å motsi deg eller på andre måter gjøre ditt ord mindre verdt enn mitt Arni90, men jeg mente at OP kunne få mer for systemet sitt enn det du foreslo :)

 

Øivind

 

PS: At det høres feil ut for meg at din rigg vil selges for 7500 kan så være, men utenkelig er det så absolutt ikke ;)

Lenke til kommentar

 

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Vil tippe ca 6 - 7 tusen kroner

lolwut?

 

2500-3000 kr more like it. Runes of Dublon gir bedre spillytelse til 5000 kr. Med tanke på at det er brukt og ganske gammelt er det lite vits i å kjøpe dette til noe mer enn halv pris av nypris.

 

Er uenig i denne prisvurderingen. Er tross alt inkludert X25 SSD, 1,75TB harddiskplass og 24" flatskjerm av helt "ok" kvalitet. Greit, alt er ikke "top of the line" lenger, men det har fortsatt en høyere verdi enn 2500-3000 mener jeg. Hovedkort og ram er de svake komponentene her. Tipper denne maskinen kan selges for 4000-4500 ganske lett, muligens 5000 hvis skjerm og SSD selges løst i separate annonser.

X25 er SSD som blir utkonkurrert av Sandforce og C300/M4. Seagate er ikke et merke jeg hadde stolt på til lagring. Kabinett er dritt, hovedkort er greit. Vifter legger ikke til verdi. Verditapet er ca 50% siden brukt.

 

Nå skal det sies at jeg glemte skjermen, men å kjøpe dette til 5500 kr hadde jeg aldri gjort. Hvem vet hva slags bruk dette har vært igjennom?

 

Skulle jeg prøvd like vill pris kunne jeg prøvd å selge riggen min for 7500 kr, høres dette rett ut?

 

Merk at min vurdering var ment for salg til Ola Dunk, ikke Ola 1337 Leetzor :)

 

Jada, jeg kjenner godt til alt du har skrevet så langt. Har selv gått veien gjennom Force60, X-25, C300 og nå 510. At den blir utkonkurrert av C300/M4/vertex3 og diverse andre SSD'er betyr ikke at X-25 er en dårlig SSD av den grunn vel?

 

At seagate har hatt dårlig ry gjennom tidene støttes, men dette kan ikke Ola dunk vite noe om uten å følge med på IT nyhetene hver dag, derfor blir det solgt per GB til Ola Dunk. Personlig hadde jeg ikke kjørt annet enn samsung sine F3 eller Black diskene til en annen godkjent leverandør som gjør det stort om dagen. (Jernteppe på navn nuh).

 

Kabinett styres av stil og design for mange, og fasitsvar klarer jeg ikke å gi. Angående byggekvalitet er det ikke nødvendig å nevne kabinett i denne omgangen, for jeg er helt enig.

 

Hovedkortet kjenner jeg ikke, men så lenge det gjør det vanlige er det sikkert nok for Ola Dunk dette også.

 

DDR2?

 

Verditapet blandt de kyndige er rundt 50% med mange variabler. For den vanlige bruker som ikke følger med innen IT og hardware verdenen vil det virke som om 25% er et kupp.

 

At den ble solgt for så mye som den ble understøtter det jeg har skrevet nå, men det er absolutt ingen fasit allikevel. Jeg prøvde ikke å motsi deg eller på andre måter gjøre ditt ord mindre verdt enn mitt Arni90, men jeg mente at OP kunne få mer for systemet sitt enn det du foreslo :)

 

Øivind

 

PS: At det høres feil ut for meg at din rigg vil selges for 7500 kan så være, men utenkelig er det så absolutt ikke ;)

 

Jeg skjønner hva du sier her, men jeg liker ikke å snylte på andre mennesker. Jeg er kanskje for snill for mitt eget beste :roll:

Personlig liker jeg ikke å lure andre mennesker for egen vinning, men det finnes jo alltid noen som er villig til å betale mer, problemet er å finne denne personen.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, og hadde ikke klart å selge den til en slik pris selv. Men vi har ingen rett til å være moralens voktere når noen spør om hvilken pris han "kan" selge et system for. Vi må jo ikke glemme at den mest sannsynlig havner på www.finn.no med en klingende salgstekst klistret til seg :)

 

Etter 5+ år i salgsbransjen for PC og elektronikk har jeg lært at ærlighet varer veldig mye lenger enn løgn, spesiellt når det kommer til å gi en butikk et godt rykte, samt skape trofaste kunder. Ingenting som slår ansiktsuttrykkene når kunder får vite at de ikke behøver å legge i mer enn ca halvparten av de tiltenkte kronene sine for en ny PC som egner seg til kundens behov. Endt opp med mye sjokolade og blomster i jobben for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...