Gå til innhold

[Løst] Trådløst TV signal opp på rommet


Anbefalte innlegg

Hei er en gutt på 15 år som nå har kjøpt meg TV som snart kommer hjem til meg. Jeg snakket med stefaren min og han sa han ikke ville strekke en TV signal kabel opp på rommet mitt. Da tenker jeg om det er mulig å skaffe en sender som gir bra signal (ikke noe hakking, lagging etc.)

Jeg håpet på og få en sender som funker slik: Signal kabel inn i sender, mottager opp på rommet og så en signal kabel fra mottageren inn i TV'en. Er dette mulig å få tak i til en ikke så dyr pris?

 

Beklager hvis jeg har postet feil, var ikke helt sikker.

 

Takk for svar!

 

Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er på rett forum, men du har sannsynligvis et problem til: Hvaslags "TV-signaler" har dere? Bakkenett, satellitt, kabel?

 

Hvis du tenker på å overføre "tradisjonelle" TV-signaler, altså analoge som ikke lenger sendes fra bakkesendere, og som fortsatt finnes i kabel men før eller seinere vil fases ut hos kabelselskapene også, kjenner jeg ikke til noen løsning som gjør det du beskriver, og det er neppe noe marked for det, da det er døende teknologi.

 

Hvis du tenker på digitale TV-signaler, må du ha dekoder eller TV med digital tuner og kortleser. (Eller eventuelt se bare NRK). Og eget kort. I verste fall eget abonnement med de kostnadene det medfører. RiksTV tilbyr inntil fire kort og TV-er på et Rikspakke-abonnement, mens andre firmaer tilbyr rabatt på ekstra kort koblet til hovedabonnementet.

 

Hvis dere har RiksTV, kan du ta signalene trådløst direkte fra sender med bordantenne på rommet hvis signalene er gode. Med kabel og satellitt kjenner jeg ikke til trådløs overføring, hvis noen andre vet at det finnes, si fra.

 

Det som derimot finnes trådløst er dingser du kobler i scart-kontakten på dekoder i f.eks. stue og TV-en på ditt rom, men da må du se samme program som de ser på stua. Kvalitet? Tja. Trådløs HDMI finnes også men sist jeg hørte om dette var det dyrt, og ikke noe de solgte på Clas eller Europris.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å sende signalet som går fra veggen til dekoder med noen trådløsdings. Som nevnt over, det finnes visse muligheter for å sende signalet som går fra dekoder til TV. Dvs du er prisgitt å se på samme kanal som i stua.

 

Bakkenettet er jo allerede 'trådløst', du trenger bare en mottaker og antenne. Er det bra signal kan antenna være innendørs.

Men du får bare NRK hvis du ikke betaler abonnement.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tradlos-av-overforing/tradlos-av-overforing/hq-vid-trans510/117843.3148/ der er det du trenger

 

Vet ikke om dette er akkurat modellen for deg, men de fleste slike kan sende ir signaler. Altså fjernkontroll signaler. Slik at du kobler denne til VCR utgangen på tuneren også setter du en liten dings foran tuneren. Tar med den andre antennen på rommet ditt, kobler den til tvn og buffer fjernkontrollen fra stuen. Da kan du se på tv og velge kanal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...