Gå til innhold

Spille inn høytallere! Nødvendig? Hvordan?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig bestemt meg for å kjøpe meg et greit anlegg for litt filmtitting og slikt. Jeg lurte på enten

Logitech Z-5500

 

eller

 

Logitech Z-906

 

Jeg falt tilslutt på at jeg ville kjøpe Z-5500. Selvom de er litt eldre, er de litt billigere, og fikk høre at de ga litt bedre fra seg enn Z-906. Er dere enige i dette?

 

Også til slutt , mitt egentlige spørsmål, siden jeg liker god bass og høy musikk, skal jeg selfølgelig spille ganske høyt med disse, og har hørt at man skal ''spille inn'' høytallere. Skal man gjøre det? I så fall, hvordan?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det trenger man ikke bry seg om. 'Innspilling' er forøvrig noe som også skjer under bruk. Det er snakk om at opphenget mykes opp etc.

 

Noen entusiaster vil sikkert koble på tonegenerator og følge visse prosedyrer, men andre vil hevde at dette er voodoo. Som kjent er slik voodoo diskusjon veldig utbredt blant hi-fi asylantene. :)

Lenke til kommentar

Det følger jo faktisk med fjernkontroll på z-5500 også. Utifra specsa så står det jo at 5500 gir litt mer lyd fra seg, altså bassen ligger på 188 watt i steden for 165 som 906 ligger på. Har også lest på et annet forum at de syntes z-906 var nesten en nedgradering fra 5500. Noen flere som mener noe om dette?

Lenke til kommentar

Siterer litt fra hva jeg har lest: ''The Logitech Z-5500 speakers appear to have been discontinued with Logitech Z-906's, which apparently aren't faring as well with Z-5500 fans as a whole. It features a weaker sub woofer, a lighter weight system, and a cheaper control pod lacking an intuitive screen (or a screen at all for that matter). They reportedly have less bass and the audio sounds somewhat "tinny" over the Z-5500.''

 

Leste også: ''I'm not sure if I should upgrade my Z-5500? I've had this basterd well over 4 years now and I love it..

 

I'd love to hear this baster though.. And I am not willing to step back from a 10 inch sub to an 8 inch.. What the hell was the Logitech 4.1 called from years ago? I owned one of those too but upgraded to Z-5500 and am not considering the Z-906...''

 

Så etter dette vil jeg si z-5500. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...