Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Modern warfare 3


Anbefalte innlegg

Vel etter å ha spilt cod4, waw, mw2 og BO, så har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe mer call of duty. MW3 kan gå og sleike rævva si. Jeg vet hvordan dette kommer til å bli:

* De har oppgradert grafikken litt fra mw2,men likevel vil nok grafikken være utdatert eller lite imponerende og lite innovativ.

* Du kan skyte rundt hjørner, slik som i Black Ops og mw2.

* Du kommer til å oppleve lag og disconnection fra host.

* MIGRATING GAME SESSION!! PLEASE WAIT =3

* Airstrikes som ikke treffer deg, treffer deg. Det er liksom dette her med usynlige eksplosjoner som jeg snakker om.

* Masse syke killstreaks som irriterer vettet ut av deg.

* Du kan ikke mute folk de siste sekundene før kampen starter.

* De du faktisk skulle ønske å mute er 10 år gamle britiske drittunger.

* Nevnte jeg lag og connection problemer?

* De kommer til å gi ut utvidelsespakker med 4 maps, hvorav 2 er fra MW2. Dette vil de kreve over 100 kroner for.

 

Ikke kjøp dette kommende drittspillet. Få tak i Uncharted 3, Skyrim, Battlefield 3, osv. Kjøp alt annet enn dette fæle produktet.

 

Du glemte at man må mute hver eneste drittunge som joiner kampen. hvertfal på black ops:( mw2 kunne du ha alle på mute og helle runute de du ville høre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt har de vel bare avkreftet perks. Commando, OMA og Last stand er også ute.

Host vil alltid ha fordel når spillet ikke bruker dedikert server. Tror av en eller annen grunn at PC versjonen får dedi server, men dette skjer nok ikke på konsoll. Vil dog bli mye bedre enn BO når det gjelder connection. Mer i tråd med MW1/2.

 

Om MW3 får dedikerte servere eller ikke kommer vel ann på om Activision ser penger i den horisonten eller ikke. Activision tok med dedikerte servere til Black Ops for å smøre på litt salgspotensiale, men desverre er vi så dumme at vi biter rett på og ender opp med å måtte betale for en server, noe som er et hån mot felleskapet og den kulturen som oppstod etter CoD4.

 

Når Activision er innvolvert, skru forventningene ned til null.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

voldsomt til syting på folket da! selv gleder jeg meg, grei og kjapp sp del, skal bli morsomt med survival mode med moderne våpen og finder, ikke aliens/mutanter/monstre osv som i andre spill. mp er så som så, er ikke noe spesielt flink uansett så bryr meg katta. eneste som jeg savner i moderne fps spill er muligheten for å få laget mitt eget våpen oppsett i sp delen. får jeg det med mw3 så blir jeg kjempefornøyd :w00t:

 

når det kommer til skriking i headsettet osv, dere vet at dere kan nappe den ut av kontrollen?

 

ps, ja jeg gleder meg også til bf3!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en lang liste over hva Raven Software burde gjøre med MW3 Multiplayer kontra Infinity Ward. Spillere i MW2 ble desverre servert litt for mye av det gode, som igjen gjorde at opplevelsen ble litt amper til tider. Likevel kan jeg si at jeg gleder meg til litt mer moderne krigføring kontra Treyarchs mer historiske elementer.

Jeg synes Raven burde se på MW1 og BO generelt sett.

Våpen/Attachments

Jeg ønsker meg mer utfordrene våpen. F2000 var i seg selv veldig utfordrene å bruke i forhold til de andre. Jeg ser gjerne at Raven kutter ut null-recoil våpen som ACR i MW2. Recoil er kanskje den viktigste faktoren for hva man velger å bruke. Nye våpen er selvfølgelig velkomne, men vi kommer jo garantert til å se gamle kjenninger som AK-47, M16 og M4 Carbine igjen. I og med at singleplayer deler foregår i land som England, Frankrike og Tyskland, så vil vi nok kunne se en større variasjon av våpen fra forskjellige land. (FAMAS er et ganske sikkert kort) Videre er det viktig å unngå store blemmer som Model 1887 Akimbo og G18 Akimbo (UMP-45 er ikke så ille imo), men det er like viktig å lage hvert våpen så unik som mulig. Jeg syns maskinpistoler i Black Ops var litt for generiske og manglet litt karakter.

Det er blitt en klassiker med minst en bolt-action sniper, en semi-automatisk rifle, og en pompis med rare features, som avsagd løp, jævlig gammel (1887 or whatevs). Bare de blir balansert. Semi-auto burde være kraftig, å ha mulighet til å skyte så fort en selv kan med musa. Dog, det jeg savner mest, er Double Tap fra MW1 på alle våpen. Det gjorde meg farlig med G3 :D

På attachments siden (vedlegg på godt norsk) er det verdt å se hva Treyarch gjorde. Treyarch laget et mer robust system med attachments. Dual-mag var en slags blanding av Scavenger og SOF. Veldig klokt siden disse to perkene er to definitive valg. Videre klarte de også å balansere ut "noobtubes" Raven Software burde klare å gjøre noe med Masterkey Shotgun. Denne lille hagla som satt under våpenet, var og er fortsatt nesten ubrukelig i core. (hardcore er noe annet) De må prøve å gjøre noe med den, eller rett og slett bare fjerne den. En liten ting jeg etterhvert fant ut i MW2 var at enkelte attachments på noen våpen ga deg såkalte "ninja-buffs" For eksempel. FAL med Holographic Sight ga deg +5 i minimum damage og P90 med Extended Mags ga deg 70% mer sprint (Extreme Conditioning i CoD4" Jeg vet ikke om IW plantet disse bonusene der med vilje, men det er noe spilleren bør få vite om.

Dual-mag, red-dot, silencer, tube, shotgun, flamethrower er attachments jeg vil se. ACOG er kjekk for en medium-distance sniper som FAL eller G3. Det er mye annet som er så og si det samme, som disse, som holographic, det er så å si det samme som red-dot, bare mindre dot og mindre peripheral vision.

Perks

Igjen, se på Treyarch. Det eneste jeg kan si er at det av og til er vel mange som bruker Cold Blooded. Det jeg ser på som interessant er om Stopping Power kommer tilbake eller ikke. Om det kommer tilbake, så har Juggernaught NØDT til å komme i tillegg og bli plassert i samme tier. Juggernaught var veldig irriterende i CoD4, det vet jeg. Det som gjorde at denne perken var irriterende, var fordi du ble stadig minnet på om at din target har Jugger som perk. Den stadige gjentakelsen er derfor etter min mening grunnen, så om denne blir fjernet, så blir det en helt kurant perk som kontrer Stopping Power. Denne kontringen var helt fraværende i MW2 og det ble så mye brukt at det endte med at Stopping Power kontret seg selv. Videre ønsker jeg også at One Man Army skal returnere, med noen modifikasjoner. Denne perken er uten tvil utrolig spennende og veldig nyttig, spesielt i målbaserte spillmoduser.

Perksystemet må selvfølgelig også sorteres optimalt, noe som Treyarch NESTEN klarte. Jeg nevnte Stopping Power i samme tier som Juggernaught.

Cold-Blooded og Ninja må være med som før, av den grunn at det er mange som spiller mer sneaky, og tilnå har CoD passet de fleste for man kan velge selv hvordan man vil spille. Ta CS for eksempel, det er en generell spillestil der, det er rushe, eller gå stille, som går saakte. Men å sprinte rundt og bak folk for å ta ut flere stykker uten at de skjønner et kvekk, det går ikke i CS. Litt av sjarmen. For min del så er jeg "Jack of all trades, master of none", jeg har en klasse til hver stil jeg spiller.

Killstreaks

Det er jo ingen hemmelighet at killstreaks i MW2 ble litt overdrevet av IW, litt for mye av det gode. Jeg ønsker meg spesifikt mer teambaserte killstreaks som kan gi diverse bonuser, som for eksempel en tilfeldig bonusperk i en viss tidsperiode, eller at hele laget får bonus til damage eller HP. Counter-UAV bør ikke kreve èn mer kill enn UAV. UAV er også etter min mening den beste killstreaken du kan ha, og jeg føler at det burde være vanskeligere å få den, men da har vi jo også Counter-UAV som ikke alltid er like nyttig. En annen god killstreak hadde vært Ammo Resupply. Til slutt ønsker jeg også at man skal kunne velge hvilken killstreak man vil bruke. Kommer fienden opp med UAV og jeg har Counter-UAV, så vil jeg gjerne aktivere den, men problemet er at en Chopper Gunner er "først i køen" Dette kan selvfølgelig bli en utfordring å få til på konsoller.

AC130 er moro. Den har også reloadtime på 100mm kanon, som balanserer den en god del. Chopper gunner burde få maskingevær, typ 5.56 NATO, ikke noe 50-kalibers sak.

 

UAV, airstrike, harrier er unødvendig, da er chopper bedre å ha. Chopper Gunner, AC130.

Levelsystemet

Å gå prestige i MW2 var veldig slitsomt for å være ærlig. Du mister alt du har gjort og står bare igjen tittel og emblem. Jeg ønsker at man kan jobbe seg oppover mot maks prestige uten at man mister mellom hvert ledd. Videre ønsker jeg også muligheten til å lage så mange våpenklasser som man ønsker. Jeg er personlig veldig kresen når det kommer til å sette opp en bra class. Alt avhenger av hvilket map man spiller, hvilken spillmodus og hvordan du selv planlegger å spille. Alle disse momentene gjør at opp til 10 klasser er alt for lite for mitt behov. Nå kan det virke som det er veldig få grunner til å faktisk gå prestige, men jeg ser heller på maks prestige som et stort mål langt borti horisonten.

Hva med at for hver prestige du går opp, får du unlocks fra neste "tier"? Si at en tier er 5 levels, det er 50 levels totalt, 10 pretiges, som gjør at du har 10 tiers. I siste prestige får du alle våpen fra starten. I tillegg får du flere klasser tilgjengelig som tidligere.

 

Jeg vil gjerne se kjøpesystemet fra BO, det var ikke så dårlig ide faktisk. Gjorde at man må tenke litt, og finne sine favoritter tidlig, eller slite med å få penger med et våpen man ikke liker, før man kan kjøpe det man vil ha.

Lenke til kommentar

Så langt har de vel bare avkreftet perks. Commando, OMA og Last stand er også ute.

Host vil alltid ha fordel når spillet ikke bruker dedikert server. Tror av en eller annen grunn at PC versjonen får dedi server, men dette skjer nok ikke på konsoll. Vil dog bli mye bedre enn BO når det gjelder connection. Mer i tråd med MW1/2.

 

Om MW3 får dedikerte servere eller ikke kommer vel ann på om Activision ser penger i den horisonten eller ikke. Activision tok med dedikerte servere til Black Ops for å smøre på litt salgspotensiale, men desverre er vi så dumme at vi biter rett på og ender opp med å måtte betale for en server, noe som er et hån mot felleskapet og den kulturen som oppstod etter CoD4.

 

Når Activision er innvolvert, skru forventningene ned til null.

 

ja desverre er det sånn. Jeg forventer ingenting. Har heller ikke planer om å bruke noe særlig penger på spillet. Men det må i hvertfall prøves ut før det settes i hylla der det antagelig kommer til å høre hjemme

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter MW2 pc og hvordan de behandlet spillerne så oppforderer jeg alle til å ikke kjøpe dette spillet. MW2 var et genialt laget spill, men så ga de totalt F i kundene sine og laget istedet DLC'er enn å patche alvorlige feil og ubalanser i spillet. Når spillerne, aka kundene deres ble lei så ignorerte de alle forespørsler og annet. Hvis noen tviler på noe av dette, gå inn på infinityward.com og sjekk ut forumet deres, IW driter totalt i spillerne og gidder ikke engang å svare på spørsmål på sitt eget forum.

 

Som forbrukere burde vi straffe så arrogante og grådige selskap ved å ikke kjøpe spillene deres. Det er tross alt en av de få tingene vi kan gjøre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser virkelig frem til MW3 etter FlopOps.

har jo spilt MW2 siden release nå, og begynner å bli litt lei.

 

Jeg håper bare di kutter ut noen perks, som painkiller, last stand og ADS (anti-quickscope).

Håper og at tuben blir perk, slik som i MW1.

 

Har stor tro på at SP'eren i MW3 kommer til å knuse BF3, men på MP, da er jeg noe usikker, men om BF3 blir likt BC2, da driter di på leggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt av eksplosiver er tonet kraftig ned i MP ifølge 402. De fokuserer på gun on gun gameplay slik ting var i MW1.

Sleight of hand er ikke anti quickscope. Quickscoping drev folk med i CoD4 også. 402 har forøvrig bekreftet at det er mulig å quickscope i MW3 slik ting er nå. Om det blir endret til launch får vi vel bare vente å se.

Last stand, commando og OMA er bekreftet fjernet/justert/omgjort fra MW3 MP.

 

grnt2.jpg

Bilde fra MW3 MP. Første jeg har sett.

Ser ut som man kan velge killstreaks om man har flere tilgjengelig.

Mini-mapen så digg ut.

Endret av Konamixx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er virkelig synd at det virker som singleplayeren blir nedprioritert i hvert eneste FPS som kommer for tiden, fordi "alle" skal ta tronen fra Battlefield 2 (ironisk nok skjer dette rett før BF3 kommer).

 

Vi som stort sett bare spiller singleplayer, skal ikke vi også få noen skikkelig FPS snart? Synes COD-serien kunne vridd seg ditover, så slapp de å konkurrere med Battlefield.

Snakkar me salgstal her, eller di personlege meining?
Lenke til kommentar

Dei må slutte med sånne distraksjonar. Berre sjå på Katastrofen dei kallar Black Ops. Dei prøvde på for mykje, og klarte å pølse til heile CoD. Vonar det er dedikerte folk som jobbar med balanseringa og MP gameplayet i MW3. Storkoste meg med MW2, og vonar MW3 leverer samme gameplay opplevinga.

 

Spec Ops ser utruleg morosamt og intenst ut!

Lenke til kommentar

Tilkoplingsproblem og utruleg dårleg hit-box. Dersom ein spelar mot folk som har litt dårleg linje, er det som om dei blir tildelt ekstra fordelar. Det er til tider heilt umogleg å treffe dei - men motsatt er det ein lek. Eg sitt på ei god fiberlinje frå lyse på 120 MBit, og blir ofte vald til å være host. Kjem det inn engelskmenn, eller endo værre, amerikanarar på det spelet, er sjangsen stor for at det blir utruleg frustrerande.

 

Det var noko sånn i MW2 òg- men ikkje i nærleiken so gale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...