Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matteeksamen 2011 10. Klasse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den vanskeligste eksamen jeg har sett, unødvendig gjort å gjøre det vanskeligere enn det var i fjor, regner med at strykprosenten kommer til å øke, og at karakterene kommer til å gå ned.

De vanskelige oppgavene i del 1 og i begynnelsen av del 2 var forholdsvis greie å forholde seg til, men de to siste oppgavene var helt fucka. Har ikke snakket med noen som klarte dem.

Personlig regner jeg med en 4er, men til å begynne med hadde jeg jo satset på en 5er.

Ser at mange slet med de to siste oppgavene. Sikkert de to som skiller mellom en 6er og 5er. I hvert fall, den nest siste oppgaven skulle man gjøre slik:

U + U + 50 + 50= 180

U=40

40 + 50 = 90 Vanskelig å forklare uten en tegning, men meningen var å lage en ligning for å finne hva Vinkel CAB var. Vi fikk jo vite at en del av Vinkel ACB var 50 og hele var 90.

Den siste oppgaven skulle man bruke formlikhet.

Woho :D

Ferdig. Greide alt bortsett fra å regne ut hva farten var når når bremselengden var 10 meter. Fant ut ved grafisk, men ikke ved regning. Fikk noen til det?

Fikk svaret avrundet til 8,94 :) rimelig sikker på at det er korrekt :cool:

Fikk det samme. Man trengte bare å bytte ut Y med 10 og løse det som en vanlig ligning. :p

Del 1 var ikke noe problem, men de siste oppgavene på del 2 var værre.

Satser på en firer eller femmer :)

Vi fikk bare om ting som vi nesten ikke har hatt noe om! :(

Siste oppgaven datt jeg helt av lasset, fikk så dårlig tid..

Jeg fant ut at x/x+30 = 45/50 , men regner med det var feil? :hm:

Jeg var SYK idag, og det hjalp virkelig ikke,

kommer sikkert til å få 5..

Du får 5 til å høres dårlig ut..

Endret av wirius

Formlikhetsoppgaven . Plusse sammen hele lengden på den store trekanten . 546(eller hva det var) Dele det med samme lengden på den lille , som var rundt 78 som da er hvor mange ganger den er større enn den lille , så gange det med lengden på den andre kateten altså 2 og du fikk det svaret rundt 146.

Siste oppgaven tenkte jeg at hypotenusen "krympet" 5 m per 30 meter. Husker ikke helt hvordan jeg fant det men fikk 240 som svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...