Gå til innhold

Hjelp med å gå ned i vekt.


Anbefalte innlegg

Du skal ha mest protein, viss du absolutt må gå på noe sulte greier en stund, ta det riktige: eggehvite,

Ja, for all del - dropp eggeplomma; der det høyvverdige proteinet, vit-B, fettet ( og også metta; som har et ufortjent dårlig rykte), vitaminer, mineraler og betakarotener finnes. Eggehviten er den minst næringsrike delen av egget -.-

 

Hvordan kjennes det når noen drar et innlegg ut i sin ytterste kontekst?

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ eventyreren...

 

Hvorfor er du bare generell i hva du anbefaler TS?

Alt du har skrevet kan man lese seg til på vg.no FFS...

 

 

TS, her er mer spesifikk info, som du etterspør...

 

Frokost: Havregryn i melk med kanel på og et egg

Lunch: 1 SKYR og 10-12 mandler

Før trening: proteinpulver, om du ikke har dette går det greit med en litago. (fordi der er det rette typer karbohydrater og ca 15 gram proteiner)

Rett etter trening: proteinpulver og en halv banan, om du ikke har dette går det igjen greit med en 1/2 liter sjokolademelk.

Middag: 1 kyllingfilet, bittelitt brun ris og så mye brokkoli du klarer.

Kveldsmat: omelett av ett eller to egg med grønnsaker i.

 

Dette skulle bli røflig 2000 kcal og det er et godt nok kaloriunderskudd til at du går ned i fettprosent i høy nok fart.

 

Drikk vann jevnt gjennom dagen og drikk 1-2 liter i løpet av treningen.

 

 

Eventyreren har rett i det at du tjener mer på styrketrening enn kardio alene.

Kjør baseøvelser som knebøy, benkpress, dips, skulderpress, roing og markløft. Spør oss mer for et spesifikt program om du er usikker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja! Jeg har alltid rett!

 

Jeg gidder ikke å være så spesifikk på hva en skal få i seg, jeg tror man lett bare kan bli tullete i hodet av det. Selv satser jeg så mye mere på forbrenningen enn slankingen at å veie opp i dl hva jeg skal spise ikke er så viktig. Dessute vet de fleste sånn nogenlunde hva som er sundt og usundt.

 

Den store tingen er å kutte ned på søtsakene til å bare være på lørdag og la alle andre dager være sunde dager med små unntak for bursdager. Og der er det som Benjamin sa: ta to kake stykker, men la det stoppe der, ikke ta fem-seks. Spis salat og la dressingen stå i skapet. Det er i grunn ganske logisk.

Lenke til kommentar

Du er enda generell uten spor av å hjelpe trådstarter her...

Hvordan skal han vite om han er i kaloriunderskudd, som er en absloutt faktor for nedgang i fettprosent?

Hvordan skal han vite hva slags mat han skal spise for ikke å få blodsukkertopper som igjen er ødeleggende for resultatet?

 

 

Du har til nå KUN kommet med generelle allment kjente grep for en sunnere livsstil, hvilket ikke er en dårlig ting siden det forhåpentligvis er godt ment og ikke trolling... ?

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Det er da mange som klarer å gå ned i vekt uten å tenke over noe kaloriunderskudd, viss du vil høre et bra tips for det, så kommer det her: Tren mer, spis mindre! Det tar ikke et geni for å finne det ut! I steden for å bruke krefter på å IKKE ete kalorier så kan han heller bruke krefter på noen som han faktisk SKAL, som å trene mere og spise seks sunde måltider dagen og drikke mye vann. Det gir faktisk en følelse av å være full i magen om du fyller den opp med vann, da klarer du å bare ete to skiver til lunch om det er utfordringen.

 

For å ikke få blodsukker topper så får han vell gjøre som BenjaminGU sier, ta seg en frukt og drikke vann for å døve søtsuget, det er liksom ikke vampyrhunger han lider av. Han veier 80kg og trenger ikke å behandles som en feit hval. Dette er sikkert en average joe som vil se mere ripped og definert ut. Han skal da ikke på periodefastingskur. Han skal lære seg å ha en sund livstil og trene mer. Det er generelle guidelines, så han må til en viss grad sette seg ned selv og definere hva en sund livstil og trene mere har å si for han, det er litt av jobben. Vi kan komme med forslag, men vi kan ikke leve livet for han. Jeg tror ikke han printa ut oppskriften din for å si det sånn, men han tenker sikkert: Skyr er sundt, derfor passer det til en sund livstil og fra nå av skal jeg ta meg en skyr til frokost. Derfor er det unødvendig å gå så mye i detaljene som dere mener jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Dere arbeider igjen fra hver deres kant. "eventyreren" skriver om et sunt kosthold, hvor man bare holder seg til en sunn livvstil, og holder seg unna alt som er usunt. Han nevner også unntakene. Det vil gi resultater, men ikke like raskt.

 

Doofenschmitz og Storken skriver om ytterkantene av kosthold som PSMF, og legge opp kostholder til punkt og prikke. Dette gir veldig gode resultater, såfremt du ikke sprekker.

 

Jeg er redd jeg må si meg enig med "eventyreren", til en viss grad. Det vil være urealistisk at TS klarer å legge om kosten så drastisk, over en så lang tid som kreves. Det vil ihvertfall gjøre det vanskelig i hverdagen. Så om TS begynner med styrke 3 ganger i uka, sper på med litt kardio, og spiser sunt, vil mye være gjort. Det vil være bedre om han klarer å følge PSMF eller liknende, men det er vanskelig.

Lenke til kommentar

Om det var PSMF han skulle følge så vil en utskeielse gjøre myyyye mindre skade enn om han følger en annen diett siden underskuddet er så voldsomt ved PSMF.

 

Og PSMF er ikke akkurat vanskelig, det er bare å spise matvarer som består av for det meste proteiner, som kyllingfilet, cottage cheese, kjøttpålegg med lite fett, torsk, sei, biff, karbonadedeig også videre...

 

edit: men nå beveger vi oss bort fra trådstarters spørsmål igjen... :nei:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

 

Og PSMF er ikke akkurat vanskelig, det er bare å spise matvarer som består av for det meste proteiner, som kyllingfilet, cottage cheese, kjøttpålegg med lite fett, torsk, sei, biff, karbonadedeig også videre...

 

 

Ja som jeg har sagt før vi må holde det enkelt, velkommen etter!

Lenke til kommentar

men men jeg må inrømme at jeg blir litt revet med når vi snakker om å slanke seg raskt. Jeg har positive erfaringer med å drite ting ut. Kanskje personen som startet tråden kan prøve den varianten kombinert med å finne en sunnere livstil.

 

Ta middagen til frokost, middag er måltidet man spiser mest. Få inn litt fiber for å få futt i sakene, så spise en halv boks med svisker i biola til middag.

 

For viss det fungerer så bra med å få lite inn så må det jo være toppers å få mye ut. SÅ har han litt energi til treningen også.

 

men men jeg må inrømme at jeg blir litt revet med når vi snakker om å slanke seg raskt. Jeg har positive erfaringer med å drite ting ut. Kanskje personen som startet tråden kan prøve den varianten kombinert med å finne en sunnere livstil.

 

Ta middagen til frokost, middag er måltidet man spiser mest. Få inn litt fiber for å få futt i sakene, så spise en halv boks med svisker i biola til middag.

 

For viss det fungerer så bra med å få lite inn så må det jo være toppers å få mye ut. SÅ har han litt energi til treningen også.

Lenke til kommentar

Doofenschmitz og Storken skriver om ytterkantene av kosthold som PSMF, og legge opp kostholder til punkt og prikke. Dette gir veldig gode resultater, såfremt du ikke sprekker.

 

 

Her har du misforstått meg, jeg er alltid ute etter å opprettholde metthetsfølelse, spise bra, føle seg bra og det skal ikke være vanskelig. Med andre ord, vektnedgangen skal være så enkel som mulig - alt dette har jeg funnet i periodisk faste. Jeg er ikke ute etter å legge opp kostholdet til punkt og prikke. Så lenge det passer i "kalori-regnskapet" for dagen, så kan du spise det. Driver ikke å tuller med eggehviter (som jeg kommenterte over her), 2,5 timer trening daglig eller jogging til knærne gir seg.

Det eventyreren og benjamingu kom med på starten av tråden, er typiske eksempler på sånne "ikke sprekk dietter", med PF kan du spise hamburgere 7 ganger i uka og fortsatt gå ned i vekt.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vell, jeg må si at for trådstarter handler det om basics først. Endre vaner, nå dette kommer ikke til å bli lett, jeg synes det er helt jævlig å holde seg fra søtsaker helt til lørdag. Det er bare noe man vender seg til er jævlig.

 

Han må gå hundre prosent inn for å endre livet sitt, jeg har sett folk som går inn bare nittini prosent og de sprekker. Så viss han vil ha synelige resultater på to mnd og er villig til å gjøre ALT, så er oppskriften 2timer jogging hver dag med kosthold med høyt fokus på mettende protein, mettet fett og beskjedne mengder karbohydrater som er riktige karbohydrater.

 

Protein er i kjøtt, fett er i fisk og sjømat, gode karbohydrater er fiber.

 

Men jeg vil heller tenke langsiktig og legger meg mere på mitt orginale forslag som storken repostet etter å ha omformulert det litt.

Lenke til kommentar

Vell, jeg må si at for trådstarter handler det om basics først. Endre vaner, nå dette kommer ikke til å bli lett, jeg synes det er helt jævlig å holde seg fra søtsaker helt til lørdag. Det er bare noe man vender seg til er jævlig.

 

Han må gå hundre prosent inn for å endre livet sitt, jeg har sett folk som går inn bare nittini prosent og de sprekker. Så viss han vil ha synelige resultater på to mnd og er villig til å gjøre ALT, så er oppskriften 2timer jogging hver dag med kosthold med høyt fokus på mettende protein, mettet fett og beskjedne mengder karbohydrater som er riktige karbohydrater.

 

Protein er i kjøtt, fett er i fisk og sjømat, gode karbohydrater er fiber.

 

Men jeg vil heller tenke langsiktig og legger meg mere på mitt orginale forslag som storken repostet etter å ha omformulert det litt.

 

Vet ikke om jeg skal le eller grine? 2 timer jogging er unødvendig og kjører bare alt av sulthormoner på vannvidd. Dropp jogginga, ikke innta de 600 kaloriene du kanskje hadde brent = samme resultat.Kjøtt er hovedsakelig en kilde til fett og proteiner. Fisk og sjømat er hovedsakelig en kilde til proteiner, med lavt fettinnhold. Fet fisk er unntaket. Kroppen bryter ikke ned fiber og tar derfor ikke opp noe karbohydrater fra fiber. Fiber = 0 kcal, potensielt minuskcal siden magen jobber med det likevel.

 

Jeg kopierte deg, spar meg :roll:

 

 

 

Lenke til kommentar

Mange enkle og gode råd her! Har samme intensjoner for sommeren som trådstarter. Personlig har vekten min kommet ut av kontroll pga lite aktivitet grunnet studier siste året på videregående, noe som har krevd såpass mye tid at jeg har måtte sluttet med all organisert idrett. Er kraftig bygd, og har trent en del styrke før, så mye av vekten går i muskler (forhåpentligvis). Men når den tipper godt over 100 er det ikke alltid veldig praktisk. Mitt råd til trådstarter er å få nok søvn! Minst 8 timer med søvn om dagen har Bjørn Dæhlie anbefalt dagens ungdom, eller var det 9? Kan uansett være like viktig som noe annet råd. Lykke til i sommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...