Gå til innhold

inFamous 2 - tråden for generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Kunne ikke se at det var en tråd for inFamous 2, så da lager jeg en.

 

Infamous_2.png

 

 

The game is set in a new city called New Marais, a New Orleans-inspired city, to which protagonist Cole MacGrath heads in order to enhance his electrical abilities further. Cole, along with his friend Zeke, flees to New Marais to prepare for his inevitable confrontation with the Beast; this is the location where the Ray Sphere was first created. Cole encounters the Militia, a shadowy organization led by a man named Bertrand, and the Corrupted, horribly mutated beings affected by the Ray Sphere. The Militia has taken over New Marais in an attempt to keep all superpowered or abnormal entities away. Cole encounters Wolfe, one of the men involved in the Ray Sphere's creation. Cole will combat the Corrupted and Militia, explore New Marais, and learn about himself, Kessler, and The First Sons along the way while gaining new abilities to face the Beast.

 

In addition to content on disc, Infamous 2 will allow users to create their own missions and distribute them to other players as User-generated content. Players will be able to use any location in the open-world game and the available allies, foes, and non-player characters to construct their missions. These missions can include combat, stealth elements, limitations on Cole's powers, and race and platforming challenges. Most of these user-created missions will appear randomly to other players as they progress through the game's story, appearing similar to any of the on-disc missions. After completing these missions, players can rate them; this information will be used by Sucker Punch to promote popular missions to "Featured", where they will then appear in-game for all players.

 

 

GAMEPLAY

 

 

 

 

 

 

 

inFamous 2 The Official Site

 

Sniktitt 2: inFamous 2

 

Sniktitt 1: inFamous 2

 

inFamous 2 slippes 8. juni.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette spillet er jeg ser mest frem til i første halvdelen av året.

Neste del av året er soleklart Uncharted 3

Digget eneren mer en andre slike type spill innenfor den sjangeren

Kan være dette spillet tar en Uncharted for eks

 

Uncharted 1 var digg, men 2eren tok alt til et nytt steg og tok meg med storm med grensesprengende action, grafikk i toppklasse osv, kan fort hende at det skjer her også!

Har forhåndsbestilt dette for lenge siden :)

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den var faktisk mye tøffere den box-arten vi får ja :)

 

Gleder meg stort til dette spillet. Rundet eneren for ikke så veldig lenge siden og storkoste meg. Helt klart et av de beste spillene jeg har spilt på PS3. Det eneste negative jeg merket var noen bugs, som å falle gjennom bakken eller gå gjennom veggen, så håper de har luket bort slikt før inFamous 2 slippes. Regner med det blir gode/onde valg her også, så da blir det å spille som god for meg, samt at jeg spiller på hard for trofeene :wee:

 

Også kult at du kan lage dine egne oppdrag og legge dem ut slik at andre kan prøve dem.

Lenke til kommentar

Boxarten: Jepp. De har den omvendte situasjonen Guerrilla Games har, tror jeg. Den Amerikanske Produceren deres er skikkelig kul - han har fullstendig peiling på hva spillet handler om, hva slags forandringer de gjør, og.. uavhengig av meningene hans om dem.. fokuserer på det gode tingene med spillet, etc. Han som fikset boxarten med Helghan-uniformen i snødrevet, med skjerfet som blåser, osv. ..Vi fikk nok en hjelm med røde øyne.

 

Men inFamous 2 ser bra ut. Du begynner tydeligvis med at du velger hvordan eneren sluttet i tillegg - så boxarten passer jo bra. Men den var visst ikke agressiv nok for Amerikanerne, eller noe slikt. Uansett er Sucker Punch er ihvertfall veldig flinke til å behandle PR og game-design separat. Kan telle på en hånd de tingene de har forandret eller lagt inn i spillet som ser litt kunstig ut: grinding på tvers på husvegger, "Uncharted moments", håret til Cole. Men grindingen på husveggene eller håret til Cole forandrer ikke spillet, eller gjør at "plattform-delen" blir anderledes.. så ikke så veldig krise. Og cutscenes i spillet er noe du ser de hadde lyst til å ha mer av i originalen :D. Ellers passer det veldig bra med at de har mere fysikk og bedre animasjon, osv..

 

Mistenker at det kommer til å bli et veldig bra spill..

Lenke til kommentar

:D haha. ..Men det er et veldig bra spill. Jeg skrev aldri noen omtale av spillet, fordi.. det ble sagt så mye tull om det, og jeg ville unngå hele "du digger spillet bare fordi det er på ps3en" greia. Hadde andre spill som... ikke var ps3-eksklusiver.. jeg kunne omtale uansett, så..

 

Men hvis du ikke har spilt inFamous - eller Sly Cooper spillene fra Sucker Punch - så er de veldig gode spill. Sly led nok litt av at det kom femten tusen tegneserie-stylede plattform-spill rett før som.. ikke var så veldig gode. Og den mer seriøse stilen i Sands of Time hadde ikke tatt tak enda. Så selv om animasjonen og tegneserie-fysikken i det spillet er fullstendig konge (akkurat som historien og karakterene) - så kom det litt i etterkant på et vis. Ser litt for mye tegneserie ut, men er mer seriøst enn man tror, osv.

 

InFamous er veldig moderne og godt plassert i forhold. Havner et sted mellom moderne tegneserier, og de animerte seriene som begynner å bli mer vanlige på TVen nå, selv her på Bjerget. Har samme stemningen som The Dark Knight serien med batman (den med Mark Hamill som Jokeren) synes jeg. Der hendelsene og bevegelsene er overdrevne, men fremdeles "realistiske" (og uten "biff"er, osv).

 

Ellers er de bevegelige tegneserie-rutene er definitivt unike. Og de fungerer veldig godt i spillet, siden de gjør det mindre nødvendig å lage knotete cut-scenes med ufattelig kompleks animasjon - som ikke kan være så godt scriptet som en tegnefilm-sekvens, osv. Trenger ikke jobbe innenfor fysikkens regler lenger, så lenge det gir mening rent dramatisk. Samtidig er Sucker Punch veldig flinke til å lage situasjoner der spill-mekanikken fungerer best. Og den dualiteten mestrer de veldig godt.

 

Ellers er det teknikk-porno av en annen verden. :D Animasjon, node-generering.. selv på objekter som er i fart, fysikk generellt... helt usannsynlig. Så Sucker Punch herjer noe helt ufattelig her. Bare synd at IGN og Gamespot er for tåpelige til å innse det. :p

Lenke til kommentar

Boxarten: Jepp. De har den omvendte situasjonen Guerrilla Games har, tror jeg. Den Amerikanske Produceren deres er skikkelig kul - han har fullstendig peiling på hva spillet handler om, hva slags forandringer de gjør, og.. uavhengig av meningene hans om dem.. fokuserer på det gode tingene med spillet, etc. Han som fikset boxarten med Helghan-uniformen i snødrevet, med skjerfet som blåser, osv. ..Vi fikk nok en hjelm med røde øyne.

Snakker vi Killzone 3 her? Jeg har nemlig en versjon kjøpt her hjemme med en hig i snødrevet. Sikker på at ikke du kjøpte en spesiell utgave av spillet med egen boxart?

Lenke til kommentar

Virkelig? ..makan. Jeg hadde "Steel Box edition" (stor svart hjelm med flammer og ødeleggelse), eller den vanlige (stor svart hjelm med hvitt rundt) å velge mellom..

 

En ganske bra og interessant sniktitt fra Pressfire

"- Vurderte dere å få hjelp av for eksempel adferdspsykologer for å gjøre «InFamous 2» mer moralsk tvetydig?

 

- Nei, vi har ikke konsultert psykologer, men jeg hadde kognitiv psykologi som sidefag, så jeg kan late som om jeg vet hva jeg snakker om."

 

:!: Brian har peiling. lol

 

Det rare med inFamous er det at valgene egentlig er ganske bra. Men de handler om å velge å være egoist, eller å betale for "ulykken" på begynnelsen. Hele historien har med det å gjøre, egentlig. Så hvis du velger å bare tenke på deg selv, og driter i resten av byen (de hater deg uansett) - så blir det plutselig veldig lett å herje rundt. Side-quests med Sasha, osv.

 

Men han har rett at det er vanskelig å bytte underveis fra den ene til den andre siden. Selv om du får en rimelig ekstrem utfordring underveis når Kessler henger seks (ikke et par.. seks) doktorer opp på en bygning, og dama di på den andre, og tvinger deg til å velge. Hvis du ikke har hatt kvaler før i spillet, så får du det der.

Lenke til kommentar

Måtte sjekke Killzone 3 coveret mitt, og sannelig har du ikke rett. Er nemlig den "svart hjelm med snøstorm rundt". Pussig, var helt sikker på at det var det amerikanske coveret jeg hadde. Men så har jeg aldri vært noe særlig opptatt av cover art da.

 

Når det gjelder valg i inFamous så virket de litt kunstige i det første spillet, det var liksom; Vil du være snill eller slem? Sammenlignet med feks Dragon Age Origins hvor man som oftest må velge mellom 2 forskjellige onder og hvert valg har sine forskjellige fordeler og bakdeler.

Lenke til kommentar

Enig i det. "Spark en sekk med valper ned en steintrapp - eller la være". Er ikke så veldig mye å velge mellom.

 

Men det er et super-helt spill, og du er en erketypisk figur. Enten er du snill og grei, eller så er du en røten jævel. Og det som er så artig med inFamous er at det er en god grunn til at du blir testet på den måten du gjør, og presset til å bli ekstrem den ene eller andre veien. Så selv om ikke alle valgene er like mye krise, så passer de inn i historien. Begge sidene av historien passer inn - det er egentlig det som er så artig. At du må ta et valg et eller annet sted på veien og bli superhelt (..eller superrass).

 

..så lenge vi ikke får "Dragon Age 2 effekten" i I2 så er jeg riktignok fornøyd, da men..

Lenke til kommentar

Enig i det. "Spark en sekk med valper ned en steintrapp - eller la være". Er ikke så veldig mye å velge mellom.

 

Men det er et super-helt spill, og du er en erketypisk figur. Enten er du snill og grei, eller så er du en røten jævel. Og det som er så artig med inFamous er at det er en god grunn til at du blir testet på den måten du gjør, og presset til å bli ekstrem den ene eller andre veien. Så selv om ikke alle valgene er like mye krise, så passer de inn i historien. Begge sidene av historien passer inn - det er egentlig det som er så artig. At du må ta et valg et eller annet sted på veien og bli superhelt (..eller superrass).

 

..så lenge vi ikke får "Dragon Age 2 effekten" i I2 så er jeg riktignok fornøyd, da men..

"Dragon Age 2"-effekten? Utdyp, men ikke spoil. Har ikke spilt det enda.

 

Forøvrig vil jeg nevne at rollespillene som Dragon Age og Fallout faktisk inkorporer slike valg-elementer mye bedre enn Infamous var i nærheten av. I Infamous valgte jeg blindt "snill, snill, snill" på den første gjennomspillingen og "slem, slem, slem" på den andre gjennomspillingen. Bortsett fra det oppdraget du nevnte tidligere, det med kjæresten og legene, og det var jo bare lureri likevel så det fikk liten innvirkning på historien. I de nevnte rollespillene krever et valg langt mer overveiing fordi man vet at valget får innvirkning på historiens gang.

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

"Dragon Age 2"-effekten? Utdyp, men ikke spoil. Har ikke spilt det enda.

Er nok en tendens til at formelen Bioware bruker har blitt fulgt litt for mekanisk etter hvert. Ser det i Mas Effekt 2, og Dragon Age: Origins en god del. De har mye bra skriving, men strukturen forblir for tvungen, og for mye "video-spill" enn godt er. På den måten at historien må vike for oppbyggingen av oppdrag, osv.

 

På toppen av det er den gode skrivingen gjerne gjemt bort på en is-planet i et stjernesystem du ikke egentlig trenger å besøke i det hele tatt. Mens en ser at hvis det er lagt opp til en tvetydig eller parallell historie underveis, etc, så blir den kuttet. For eksempel "Dalish Elves" oppdraget i DA. Du ser veldig tydelig at de har hatt ideer her, men at det har blitt droppet til fordel for "besøk disse stedene i valgfri rekkefølge, før du går til slutten", og "velg hvilket som helst dialog-valg for å fortsette videre, siden valgene ikke egentlig har noe å si".

 

I Dragon Age 2 så har de dratt dette enda lenger. Det er ingenting igjen av den underfundige skrivingen som gjorde Baldur's Gate så bra. Eller den diverse ekstra dialogen i Neverwinter Nights. Eller oppbyggingen i Kotor, etc. Istedet har vi et team som egentlig vil lage fantasy-film, men som ikke er flinke nok, eller kreative nok... til å unngå å bruke den nevnte formelen for å lage oppdragene.

 

Samtidig har dialog-valgene blitt strømlinjeformet veldig mekanisk - alt du sier har resultater som blir avgjort før segmentet er slutt. Og du kan velge mer eller mindre mellom Mor Theresa, Jay Leno, og Hitler. Tre valg som har null niks å si for hvor du ender opp til slutt, etc.

 

Problemet er det at istedet for å heve seg over begrensningene de jobbet under, slik som i Kotor - så ender Bioware opp med å bare bli kjedelige og forutsigbare. Leit, egentlig.

 

Forøvrig vil jeg nevne at rollespillene som Dragon Age og Fallout faktisk inkorporer slike valg-elementer mye bedre enn Infamous var i nærheten av. I Infamous valgte jeg blindt "snill, snill, snill" på den første gjennomspillingen og "slem, slem, slem" på den andre gjennomspillingen. Bortsett fra det oppdraget du nevnte tidligere, det med kjæresten og legene, og det var jo bare lureri likevel så det fikk liten innvirkning på historien. I de nevnte rollespillene krever et valg langt mer overveiing fordi man vet at valget får innvirkning på historiens gang.

Joa. Men det de bruker valgene til er å plassere deg i historien, slik at du blir mer involvert enn om du bare så på en film-sekvens. Ikke å forandre hva som skjer. Du begynner med: skal jeg være ego, eller hjelpe alle. Så ender det opp i "skal jeg ofre meg selv, eller ofre andre først". Osv.

 

Men det er klart.. du ser konsekvensene i infamous på veldig abstrakt måte. ..Jeg likte det veldig godt siden historien var så bra skrevet. Men jeg skjønner godt hva du mener. Spesielt på begynnelsen, når valgene du gjør skal være litt mer impulsive.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://ps3.ign.com/articles/117/1170993p1.html

 

•Have good or evil Trophies from Infamous: Start Infamous 2 at level 1 good karma or level 1 evil karma.

•Infamous Trophy for 25 percent of the Blast Shards: Free energy core in Infamous 2.

•Infamous Trophy for 50 percent of the Blast Shards: Two free energy cores.

•Finished Infamous with any karma standing on any difficulty: 1,000 bonus XP for Infamous 2.

•Specific Trophies for Specific Infamous decisions: Reflect side missions, Dead Drops and dialog variety in Infamous 2.

 

Dette burde det vært i andre oppfølgere av spill mener da jeg.

Flott det der, da lønner det seg å spille spillene det lille ekstra.

Godt jeg har min platinum i Infamous :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...