Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar pc


Anbefalte innlegg

Heisann, min 3 år gammle bærbare pc begynner å synge på siste verset, så har bestemt meg for å kjøpe en ny. Bruksområdet kommer til å være skolearbeid, surfing, lett spilling, nedlasting og videotitting.

 

Hvor mye penger jeg ønsker å legge i det er jeg ikke sikker på, lenge siden jeg sluttet å holde meg oppdatert på pris/ytelse på bærbare pc'er. Jeg ser for meg et sted mellom 3-6 tusen kroner. Hvis forskjellen for en som ikke har tenkt til å spille noe særlig, ikke er der i den prisklassen, så heller nærmere 3 tusen. Om det derimot er slik at ytelsen blir merkbart bedre av å hoppe litt opp i pris, så gjør jeg gjerne det.

 

Håper dere har noen tips!

 

Gunners

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kommer det jeg har lurt på selv. Den pc'en er som du sier helt grei for mitt bruk, men for å bruke økonomiske begrep her da, vil nytteverdien være høyere enn prisen, hvis jeg går litt opp? Altså, vil jeg "få mer" for pengene, om jeg f.eks. legger i en tusenlapp til?

 

Skjermstørrelsen helst ikke større enn 15,4" og vekten er egentlig ikke så farlig, så lenge den ikke er sinnsykt tung liksom. Trenger i allefall ikke å være veldig lett :) Da prioriterer jeg heller ting som bra batteri.

Lenke til kommentar
Gunners' timestamp='1305115027' post='17736087']

Så kommer det jeg har lurt på selv. Den pc'en er som du sier helt grei for mitt bruk, men for å bruke økonomiske begrep her da, vil nytteverdien være høyere enn prisen, hvis jeg går litt opp? Altså, vil jeg "få mer" for pengene, om jeg f.eks. legger i en tusenlapp til?

 

Skjermstørrelsen helst ikke større enn 15,4" og vekten er egentlig ikke så farlig, så lenge den ikke er sinnsykt tung liksom. Trenger i allefall ikke å være veldig lett :) Da prioriterer jeg heller ting som bra batteri.

 

Sånn som jeg har forstått det, så tror jeg du bare kaster penger i luften ved å legge på enda en tusenlapp! Nå vet man jo aldri om du oppgraderer pcbruken din iløpet av noe tid. Isåfall, så kan det lønne seg. Slik det står nå, så ville jeg nok godt for den jeg linket til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...