Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

er det noen her som har/vet en kode eller hvor det ligger exe fil eller noe sånt som man kan skrive inn eller åpne for å komme direkte til "Endre passord" på windows server 2008 R2 istede for å måtte gå på Start -> Windows Sikkerhet -> Endre passord?

 

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har googlet litt å finner ikke noen spess plass der det står om hva jeg kan skrive inn for og åpne det, men vet noen om hva jeg kan skrive i bat filen sånn når jeg trykker på den så kommer jeg direkte inn på "Start -> Windows Sikkerhet? eller om noen vet hvor selve filen til Windows security.exe ligger?

Endret av skidd
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mnja, det er veien man må gå for å få en enkel "klikk her for å endre passord" til brukere som synes det er for tungvint å trykke ctrl+alt+del eller gå under kontrollpanelet.

 

Btw: Det er vanskelig for brukere å trykke ctrl+alt+del på terminalserveren, iallefall når det er slike ting jeg bruker å deaktivere.... og at de skal ha tilgang til kontrollpanelet på en terminalserver er bare å glemme. (iallefall hvis det er snakk om vanlige brukere)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Mnja, det er veien man må gå for å få en enkel "klikk her for å endre passord" til brukere som synes det er for tungvint å trykke ctrl+alt+del eller gå under kontrollpanelet.

 

Btw: Det er vanskelig for brukere å trykke ctrl+alt+del på terminalserveren, iallefall når det er slike ting jeg bruker å deaktivere.... og at de skal ha tilgang til kontrollpanelet på en terminalserver er bare å glemme. (iallefall hvis det er snakk om vanlige brukere)

Helt enig. Om trådstarter ikke kan gjøre det ved 3 musklikk, så er det ikke mulig å gjøre det ved ett eller to klikk.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...