Gå til innhold

Varm pc ved load?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

CPU: intel i7 2600k

SK: Zotac GTX580

RAM: Corsair Vangance 8GB

Disker: 1x 120GB SSD og 1x 450GB raptor

HK: ASUS P67 Sabertooth

 

Jeg opplever at pc'en blir veldig varm ved spilling.. (SC2 når 8 pers braker løs med over 1000 units tot)

 

Kjører HTPC kabinett fra Silverstone.. Org kjøling på CPU og skjermkort. 2 vifter i bakkant som drar luft ut av kabinettet.. (mindre støv inni pc'en):p

 

Siden dette står i et HTPC kabinett er vannkjøling og de store tårnkjølerne til CPU uaktuelt.. har 11cm å gå på i høyden.

 

Noen ide om hvilke kjølere som er bra, men er lave, både til CPU og GPU? Ingen andre PCI kort, så her er det god plass til GPU kjølern.

 

Bilder av temp ligger ved.

post-105140-0-78074400-1304969222_thumb.jpg

Endret av YellowFellow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 vifter i bakkant som drar luft ut av kabinettet.. (mindre støv inni pc'en):p

Her bommer du litt. Hvis du trekker mer luft ut av kabinettet enn du blåser inn så vil det si at støvet kommer inn igjennom det meste av åpninger (cd-rom-stasjon m.v.) Det du vil gjøre er å blåse mer luft inn i kabinettet enn du trekker ut og så ha filter på viftene som blåser luft inn. Da vil du fange støvet og det vil ikke komme inn i kabinettet.

 

...når det er sagt så er røyk en fin måte å sjekke luftstrøm på. :)

 

...og det der er ikke spesielt varmt heller.

Lenke til kommentar

yes. takk takk for svar.

 

etter å ha lest innleggene har jeg nå besilt meg filter til kabinett viftene, skal snu viftene ved montering av filterene.

 

skal være glad for at den går kjølig, men ønsker at den er enda kaldere.. noen tips til uorg kjøling til GTX 580 og en low profile kjøler til intel i7?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...