Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen kroppsøving vgs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg mener i hvertfall det.

Jeg fikk spm om helseeffekter ved utholdenhets trening ved hjerte, skjelett og muskelplager og vekttap, om hvordan man trener utholdenhet, hva som er fordelen med å sette opp et treningsprogram og hva det er og det å lage en øktplan. Og litt mer

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har alltid hatt 5 i kroppsøving, men jeg tror jeg kunne vippet ned mot en firer i Vg3. Om ikke bedre karakter, får det forhåpentligvis politikerne til å se hvilket tullefag kroppsøving er, og øker timetallet, endrer på pensum og fjerner karakteren. Dette med tanke på at det blir mer og mer populært å ta kroppsøving som privatist, og at det allerede har vært flere avisoppslag der talentløse rektorer skryter av at de nekter å la elever slutte i kroppsøving.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 5 i kroppsøvning da jeg gikk førsteåret. Etter det byttet jeg skole, og fikk en gymlærer som mente at karakteren i hovedsak skulle være et resultat over hvor flink du var i diverse idretter. Innsattsviljen hadde lite å si. Var så vidt jeg klarte å få 4 andre året. Ettersom dette var avgangsår, tok jeg ingen sjans. Ville ha snittet oppe ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

skal opp i morgen jeg, bor i Bergen. Har ikke forberedt meg noe særlig, kun lest i boken litt av og til. Kan mye om kretsløp og slikt fra biologi, tror det går fint, håper på 5, kanskje 6... Jeg er fortsatt elev i gymfaget VG3 på skolen, har levert inn skjema med søknad om å melde meg av, håper på svar snart :p

man skal visst ikke kunne ta privatisteksamen i et fag samtidig som man er elev... men jaja, jeg er da det likevel. Kan ikke fordra det drittfaget, håper virkelig på å slippe det...

 

Hvor mye skal man egentlig skrive på oppgavene? Har ikke peiling på hvor mye som skal skrives, så jeg kommer til å fylle ut oppgavene og bruke resten av tiden til å utvide og forbedre tekstene.

Lenke til kommentar

Så at du hadde svart nå :) Går sikkert bra å melde seg av når du allerede har vært oppe i eksamen. Har ikke meldt meg av enda, men går vg2 nå, så jeg tenker det går greit.

 

Tok eksamen i Akershus, hadde oppgaver om å lage periodeplan for å forbedre koordinasjon i en idrett, arbeid- og kapasitetsanalyse for sykling osv. Hadde du de samme oppgavene?

Lenke til kommentar

ja, hadde de samme oppgavene. skrev opplegg til basket.

Jeg må visst ha bestått faget allerede og fått karakter for å melde meg av faget, så jeg må vente til jeg får karakter sånn at jeg kan bevise at jeg ikke har strøket på eksamen :p håper på 5 eller 6, men mulig jeg bommet litt på treningsopplegget og ender opp på en 4'er, litt usikker...

 

På sykkelopplegget hadde jeg max på aerob utholdenhet og muskulær utholdenhet på arbeidskravsanalysen, resten midt på / under middels.

 

Den oppgaven med å flytte for seg selv osv gikk veldig greit. Gikk ut på å trene, kjøpe billig sunn mat, og balansere dette med studier/sosialt liv.

 

På den siste oppgaven skrev jeg langt nok, men var usikker på om jeg skulle bygge teksten min rundt om fotballsporten grunnet introteksten til oppgaven om penger involvert i fotball, trenere som får sparken osv.. endte opp med å kun skrive om toppidrettsutøvere generelt.

ble ca. 2800 ord i alt til slutt, fikk litt dårlig på slutten..

 

gikk det bra med deg da?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme eksamen som dere. Har et spørsmål om sykkeloppgaven. Var det meningen at du skulle vite arbeidskravsanalysen og kapasitetsanalysen på forhånd? Jeg fikk inntrykk av dette, men synes det ville vært merkelig. Endte opp med å bare skrive hva jeg ville gjort og hvordan jeg hadde tolket analysene hvis jeg hadde de.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme eksamen som dere. Har et spørsmål om sykkeloppgaven. Var det meningen at du skulle vite arbeidskravsanalysen og kapasitetsanalysen på forhånd? Jeg fikk inntrykk av dette, men synes det ville vært merkelig. Endte opp med å bare skrive hva jeg ville gjort og hvordan jeg hadde tolket analysene hvis jeg hadde de.

 

Fikk litt panikk da jeg så den oppgaven, hadde faktisk tatt med analyser på eksamen, men det var bare på fioridrett, ikke på sykling, så det hjalp ikke. Gjorde nok det samme som deg.

 

Jeg tror det gikk greit, får se i januar. Ble ca 2000 ord + periode- og øktplan. :) Skrev om volleyball på den første oppgaven i alle fall.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...