Gå til innhold

In Flames' nyeste verk "Deliver Us"


Gratwhol

Anbefalte innlegg

Noen tanker angående In Flames' nye singel "Deliver Us"?

 

Deliver Us

 

Singelen tilhører det oppkommende albummet "Sounds of a Playground Fading", som vil bli sluppet 17. juni. "Sounds of a Playground Fading" blir det første i rekken uten Jesper Strømblad, grunnleggeren av bandet.

 

Selv synes jeg ting begynte å gå nedover etter "Reroute to Remain". Ikke at jeg mener "Soundtrack to Your Escape" og "Come Clarity" er søppel, det finnes definitivt mange perler i disse albummene. Men så ble det tvilsomme albummet "A Sense of Purpose" gitt ut. In Flames fikk utvilsomt et større publikum med ASOP, men dets evne til å begeistre meg var heller svak. Anders Friden stiller opp med sin karakteristiske stemme, men jeg klarer ikke ignorere at det hele høres veldig sytete ut. Trommene mangler "punch" i sammenligning med forrige album. Hele ASOP framstår veldig uinspirert for min del.

 

Med "Deliver Us" virker lyden og det tekniske mer komplett. Kul synthintro i lag med fyldige trommer. Sangen som en helhet er dessverre lite imponerende. Riffene er veldig repetitive, lyricsene er generiske, og gitarsoloen virker halvgjort. Hvor har hele trøkket forsvunnet? Ingen ordentlige screams, noe som er litt leit siden Anders Friden er såpass flink på det.

I mine øyne er dette kanskje noe av det mest platte og kjedelige In Flames har produsert noen gang.

 

Artworken er veldig kul da, kanskje den beste på lenge. Håper resten av platen blir bedre enn denne singelen her.

 

Andre tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var frisk. Ikke det beste jeg har hørt av dem. Men fortsatt veldig bra.

Men ja, savner som du sier screamingen til Anders, ble litt skuffet her. Riffet på 2:30 minner meg noe sykt om en annen sang, husker ikke hvilken på sparket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...