Gå til innhold

Twin Towers spill, ja du leste riktig..


Anbefalte innlegg

Kansje du kan si hva du mener forskjellden er?

 

Jeg har forsøkt å forklare det flere ganger nå. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Ingen andre spill (som jeg kjenner til) omhandler direkte massakre av uskyldige. Dine sammenligninger med krigsspill er svada. Du har heller ikke svart på om det er greit å lage et spill om konsentrasjonsleirene i WW2. Synes du det? Du unngikk også å svare på om det var OK å lage spill om Baneheia og Orderud. Synes du det?

 

Veldig mye vi må ta avstand fra da,

GTA, Vietkong, Red Alert 1, 2 etc.

 

Såvidt jeg vet baserer ingen av de spillene seg på virkelige hendelser. Fiktivt alt sammen.

 

Å få ting som har skjedd i virkeligheten (selv om tragedie) inni en virtuell verden på en skjerm er jo bare positivt. Det kan våkne oss opp og minne oss om det som har skjedd, og faktumet at vi kan velge side på spill (Vietcong) om du skal være VC eller US gir oss et bredere perspektiv på virkeligheten.

 

Tror du virkelig at dette spillet er laget for at folk skal bli minnet på tragedien? Dette har ingenting med å ikke tåle virkeligheten å gjøre, snarere tvert i mot. Det har noe med å respektere den. Å le av/more seg med WTC-tragedien er ikke en måte å forstå tragedien på.

 

Hva hvis man omskapte denne settingen da?? flyttet handlingen til ett eller to fiktive tårn i en annen del av verden,ville det da blitt spiselig??

 

Mulig det ville vakt mindre oppsikt, men jeg synes det ville være like feil (under forutsetning av at vi snakket om en virkelig tragedie).

 

Tror neppe noen hadde sagt noe hvis det bare var et tårn der og et annet sted i verden...

 

Igjen; hvis det var en virkelig tragedie hadde det vært like ille.

 

Britallica: Det er klart, men det er et viktig prinsipp uansett om det blir noe av eller ikke.

 

VeXx: Det er en MOD, ikke et frittstående spill.

 

 

Det er greit og lage spill om Orderu og Konsentrasjons leirene, så ikke du spurte i forige.

 

Om det har skjedd eller ikke er jo irrelevant, det er mennesker det handeler om, hvertfall min mening, selv gir jeg blaffen i om WTC har skjedd eller ikke, jeg skal ikke la noe slikt legge en demper på "underholdningen".

 

Dette er omhandler jo heller ikke "direkte slakting av uskyldige" du skal komme deg ut av tårnet... samme som at du ofte skal komme deg ut av krigen i en del spill.

 

 

Syntes du det er greit og lage spill der du skal skyte Saddam og Osama bin Laden? det blir det samme, men ingen maser og sier "oii så fælt".

Mulig disse menneskene har gjort mye fælt, men de er fremdeles forbildet/familie eller venner til noen mennesker, samme med WTC ofrene.

 

Vietkong er basert på virkeligheten.

 

 

 

Hmm rotet post igjen, spør hvis noe er uklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syntes du det er greit og lage spill der du skal skyte Saddam og Osama bin Laden?

 

Disse kan neppe kalles uskyldige. Du trenger ikke være vanskelig, jeg tror du skjønner forskjellen. Jeg synes det er bedre å drepe Hitler enn millioner av jøder, for å si det slik.

 

Det er greit og lage spill om Orderu og Konsentrasjons leirene, så ikke du spurte i forige.

 

Baneheia også da antar jeg... Du er ikke sann... Det er ingen grunn til å diskutere dette med deg når du tydeligvis ikke har noen skrupler og grenser for hva du kan more deg med. Det er jo greit nok, men det kunne du fortalt med en eneste setning.

Lenke til kommentar

Synes vi skal avslutte denne tråden før folk blir fiendtlige mot hverandre.

 

Aasgaard, jeg forstår din sak, men du må også skjønne at den allmenne GAMER ikke alltid har samme oppfatning over hva som er morro eller ei.

 

--> JEG <-- kunne gjerne suttet og moret meg med å være amerikansk soldat og skutt Saddam og Osama, men også vil jeg da kunne være hardcore Al-Qaeda terrorist og kunne smadre halve USA med en nuke, hadde vært gøy det, synes --> JEG <--

 

Vi har jo alle forskjellige meninger, som jeg har FAKTIS en venn som HAAATER Matrix filmen, seriøst går det an tenker jeg? Joda.. går nok det. Han synes Syv Søstre har høyere underholdningsverdi.

 

Vi må godta at folk er forskjellige på alle sine måter, måten Aasgaard og Snabben snakker med hverandre, minner det ikke om noe ???

 

Saddam... Bush....

 

Tror dere skjønner. Vi slutter diskusjonen i fred håper jeg ? :)

Lenke til kommentar

Hehe :)

 

Mitt poeng var:

Det finnes værre ting, og om det dør 3000 mennesker i et tårn, og noen vil lage spill om det, så syntes jeg de burde få lov, uskyldige eller ikke.

 

Og om det ikke er grenser for hva jeg kan more meg med?

Mulig det ikke er det, lar hvertfall ikke noe stå i veien for det:)

 

Kunne gjerne spilt dette spillet, om underholdnings faktoren er grei,

men jeg tviler på at jeg blir hektet på og leke meg en gubbe som springer ned noen trapper for og komme seg ut,

akkurat som jeg tviler på at jeg ville hatt det noe særlig morro og slakte jøder i en konsentrasjons leir.

 

 

 

 

Og til VeXx:

Syv Søstre har høyere underholdnings verdi :PP

Lenke til kommentar
Og til VeXx:  

Syv Søstre har høyere underholdnings verdi :PP

 

Hehe, ikke begynn du også, meg og han satt søren meg og diskuterte i flere timer angående det her og til slutt ga vi begge opp, det nytta jo ikke.. hehe :)

 

Og om det ikke er grenser for hva jeg kan more meg med?  

Mulig det ikke er det, lar hvertfall ikke noe stå i veien for det:)  

 

Kunne gjerne spilt dette spillet, om underholdnings faktoren er grei,  

men jeg tviler på at jeg blir hektet på og leke meg en gubbe som springer ned noen trapper for og komme seg ut,  

akkurat som jeg tviler på at jeg ville hatt det noe særlig morro og slakte jøder i en konsentrasjons leir.

 

HELT HELT enig, er jo ikke noe særlig med et spill der konseptet er :

 

"KILL AS MANY JEWS AS YOU CAN IN A MINUTE, IF YOU KILL THOUSAND YOU GET TO BE PROMOTED FROM JUGEND TO HITLERBARTMANN"

 

Må jo være noe seriøst sammenheng i spillet og HØY underholdningsverdi. Grand Theft Auto er jo egentlig et perfekt eksempel. Det spillet synes jo NESTEN alle er dritkult, jeg har moret meg med det i flere timer, og det er fortsatt kult i Vice City å bare kjøre rundt på bakhjulet på en scooter med Uzi i hånda :yes:

Lenke til kommentar

Nei, jeg klarer ikke se forskjellden,

du flykter fra brann i et tårn, det folk dør som en bieffekt av brannen,

I mange krigsspill flykter du fra en krig, der du gjerne ser en gjeng uskylidge blir mordet.

 

Kansje du kan si hva du mener forskjellden er?

 

I de fleste krigs spill er det ikke du som flykter fra krigen, det er heller du som tar opp kampen.

 

Forskjelden har han allerede sakt et par ganger iløpet av tråden.

 

Iom det med Vietcong. Jeg har selv spillt litt av spillet og meningen med det er ikke å slakte sivile mennesker, men kjempe mot Vietcong som også kjemper mot deg.

 

Men hvis dere leser det som står på siden, ser det ut som om man er personen som skal komme seg ut av bygningen og ikke personene som dreper alle de sivile.

 

Men likavel er det et smakløst spill.

Lenke til kommentar

Nei, jeg klarer ikke se forskjellden,

du flykter fra brann i et tårn, det folk dør som en bieffekt av brannen,

I mange krigsspill flykter du fra en krig, der du gjerne ser en gjeng uskylidge blir mordet.

 

Kansje du kan si hva du mener forskjellden er?

 

I de fleste krigs spill er det ikke du som flykter fra krigen, det er heller du som tar opp kampen.

 

Forskjelden har han allerede sakt et par ganger iløpet av tråden.

 

Iom det med Vietcong. Jeg har selv spillt litt av spillet og meningen med det er ikke å slakte sivile mennesker, men kjempe mot Vietcong som også kjemper mot deg.

 

Men hvis dere leser det som står på siden, ser det ut som om man er personen som skal komme seg ut av bygningen og ikke personene som dreper alle de sivile.

 

Men likavel er det et smakløst spill.

 

 

Akkurat som du tar opp kampen mot døden i dette spillet :)

 

 

Edit:

Og du vil jo vekk fra krigen ;)

Lenke til kommentar
Hvis Avataren sier noe om livsynet ditt Snabben så vet vi jo alle at da er du nok tilhenger av massedrap av uskyldige på ordentlig og ikke bare på spill (ref Stalin & Co). Musikksmaken din underbygger bare påstanden din kirkebrenner. :roll:

 

 

Ok, thats it:)

 

For det første er jeg mer Nøytral en jeg er Venstre.

 

Og hva ******?

Siden du ikke hører på metal antar jeg at du hører på tygge gummi pop (som i tilfelle vil peke imot at du er en fjortiss) eller trance , hip hop eller rap(noe som peker på at du er et dop hue, og da kan jeg jo forstå din post)

 

Men, siden at jeg faktisk har mer vett en det, om noen som hører på Trance bruker dop, er de kirke brennere da?

så vil jeg nok tro du er en høyre ekstremist som ble provosert fordi jeg ikke syntes WTC var hellig.

 

 

 

Og si at Venstre er tilhengre av massemord sier jo litt om ditt svart hvit syn.

 

Og det ser man jo igjen når du sier at blackmetal er lik kirke brennere..

Lenke til kommentar

 

 

Ok, thats it:)

 

Skjønte jeg skulle klarer å tirre deg opp din langhårete hasjis. :lol:

 

Jepp jeg digger ikke metal , bortsett fra No Diggity. KLF ruler, det samme gjør Prodigy.

 

Og jeg er så anti politisk så det går ann å bli. Aldri har jeg stemt, og aldri kommer jeg til å gjøre det (før bredbåndspartiet kommer til makta) Men en ting har jeg klart å opparbeide meg hat mot og det er SU folk. For større tullinger skal man lete lenger etter. Men nå er min oppfatning farget av di idiotene i klassen min på ungdomskolen som på slutten av 80 tallet kjempet for alt mulig dritt.

 

Men hvis avataren din er en spøk akkurat som de som bruker Bin Laden så beklager jeg utsagnet mitt, hvis ikke så må du b.....................

Lenke til kommentar

 

 

Ok, thats it:)

 

Skjønte jeg skulle klarer å tirre deg opp din langhårete hasjis. :lol:

 

Jepp jeg digger ikke metal , bortsett fra No Diggity. KLF ruler, det samme gjør Prodigy.

 

Og jeg er så anti politisk så det går ann å bli. Aldri har jeg stemt, og aldri kommer jeg til å gjøre det (før bredbåndspartiet kommer til makta) Men en ting har jeg klart å opparbeide meg hat mot og det er SU folk. For større tullinger skal man lete lenger etter. Men nå er min oppfatning farget av di idiotene i klassen min på ungdomskolen som på slutten av 80 tallet kjempet for alt mulig dritt.

 

Men hvis avataren din er en spøk akkurat som de som bruker Bin Laden så beklager jeg utsagnet mitt, hvis ikke så må du b.....................

 

 

La meg summere litt opp hva du har sagt i de siste treådene at jeg er:

Langhåret

Hasjis

Kirkebrenner

Støtte Spiller til masse mord

Og jeg kan brenne i helvete.

 

 

Og dra en konklusjon fra hva du sier... kan bli litt skummelt

 

 

åhh en ting...

 

Langhåret <-- Nei.

Hasjis <-- Nei, og trodde bare folk i slike miljø brukte så harry ord.

Kirkebrenner <-- Nei, faktisk liker jeg kirker, wannabes brenner kirker.

Støtte Spiller til masse mord <-- eh, nei.

Og jeg kan brenne i helvete. <-- Mulig, men ingen planer om det.

Lenke til kommentar

Hm. Diskusjonen her ble visst litt usaklig, men pytt.

 

Slik jeg oppfatter spillet skal du få innsikt i hvordan de som var i tårnet hadde det, hjelpemannskapet rundt det og hvor kritisk ting egentlig var.

 

I en spørreundersøkelse som ble gjort rundt ungdom og nyheter var denne en av di som sjokkerte minst, rett og slett fordi det virket så urealistisk og langtborte at de trodde det var en actionfilm e.l. De andre nyhetene var baneheia og orderud og noe mere mener jeg å huske.

(skyt meg om jeg siterer feil fra den spørreundersøkelsen)

Og jeg tror det kan være en av grunnene jeg tok WTC så lett og baneheia gikk mye mer inn på meg.

 

(PS! Personlig angrep i en diskusjon viser bare svakheter i den som diskuterer at han ikke har mere å gå på, keep to case please)

Lenke til kommentar

Burde vært straffet for å i det hele tatt tenke på å lage spill som 11 September synes jeg. Skremmende å se at norske mennesker i det hele tatt kan vurdere å se saken fra fienden(e)s side, i og med at vi faktisk er et USA-vennlig land (heldigvis).

 

Som en eller annen nevnte tidligere her er det veldig morro å spille spill hvor man er amerikansk/alliert soldat for så å knerte irakere/afghanere/somaliere (Black Hawk Down). Klart det er morro å ta fienden ;)

 

På den annen side så burde det ikke være lov å lage spill som går den motsatte veien, i hvert fall ikke i denne delen av verden.

 

Diskusjonen har dratt langt ut på viddene nå, men likevel måtte jeg si hva jeg mener om dette her.

Lenke til kommentar
Burde vært straffet for å i det hele tatt tenke på å lage spill som 11 September synes jeg. Skremmende å se at norske mennesker i det hele tatt kan vurdere å se saken fra fienden(e)s side, i og med at vi faktisk er et USA-vennlig land (heldigvis).

 

Som en eller annen nevnte tidligere her er det veldig morro å spille spill hvor man er amerikansk/alliert soldat for så å knerte irakere/afghanere/somaliere (Black Hawk Down). Klart det er morro å ta fienden ;)

 

På den annen side så burde det ikke være lov å lage spill som går den motsatte veien, i hvert fall ikke i denne delen av verden.

 

Diskusjonen har dratt langt ut på viddene nå, men likevel måtte jeg si hva jeg mener om dette her.

 

Husk at ikke alle er USA vennlige, tror meste parten heller er imot.

 

Ehh hvorfor skal det ikke være lov og lage spill andre veien?

Er Amerikanere verd mer en afghanere? eller irakere?

Rasist

Lenke til kommentar
Burde vært straffet for å i det hele tatt tenke på å lage spill som 11 September synes jeg. Skremmende å se at norske mennesker i det hele tatt kan vurdere å se saken fra fienden(e)s side, i og med at vi faktisk er et USA-vennlig land (heldigvis).

 

Som en eller annen nevnte tidligere her er det veldig morro å spille spill hvor man er amerikansk/alliert soldat for så å knerte irakere/afghanere/somaliere (Black Hawk Down). Klart det er morro å ta fienden ;)

 

På den annen side så burde det ikke være lov å lage spill som går den motsatte veien, i hvert fall ikke i denne delen av verden.

 

Diskusjonen har dratt langt ut på viddene nå, men likevel måtte jeg si hva jeg mener om dette her.

 

hehe, du er ikke lite naiv nei :lol:

Lenke til kommentar
Burde vært straffet for å i det hele tatt tenke på å lage spill som 11 September synes jeg. Skremmende å se at norske mennesker i det hele tatt kan vurdere å se saken fra fienden(e)s side, i og med at vi faktisk er et USA-vennlig land (heldigvis).

 

Som en eller annen nevnte tidligere her er det veldig morro å spille spill hvor man er amerikansk/alliert soldat for så å knerte irakere/afghanere/somaliere (Black Hawk Down). Klart det er morro å ta fienden ;)

 

På den annen side så burde det ikke være lov å lage spill som går den motsatte veien, i hvert fall ikke i denne delen av verden.

 

Diskusjonen har dratt langt ut på viddene nå, men likevel måtte jeg si hva jeg mener om dette her.

 

Husk at ikke alle er USA vennlige, tror meste parten heller er imot.

 

Ehh hvorfor skal det ikke være lov og lage spill andre veien?

Er Amerikanere verd mer en afghanere? eller irakere?

Rasist

 

 

Ingen kommentar til det med amerikanere vs. "andre". Gidder ikke å bli kastet ut av forumet pga en slik diskusjon.

 

Det med at flesteparten er imot er vel litt feil? Mener nå å huske veldig godt at de fleste jeg har snakket med er Pro-USA, og ikke con-USA. Saken er hvertfall at vi skylder våre allierte MYE mer hjelp og støtte enn vi gir dem.

 

Hva er poenge med en allianse når man bare får hjelp av noen få partnere, og de andre svikter (Tyskland, Norge til en viss grad++).

Lenke til kommentar
Burde vært straffet for å i det hele tatt tenke på å lage spill som 11 September synes jeg. Skremmende å se at norske mennesker i det hele tatt kan vurdere å se saken fra fienden(e)s side, i og med at vi faktisk er et USA-vennlig land (heldigvis).

 

Som en eller annen nevnte tidligere her er det veldig morro å spille spill hvor man er amerikansk/alliert soldat for så å knerte irakere/afghanere/somaliere (Black Hawk Down). Klart det er morro å ta fienden ;)

 

På den annen side så burde det ikke være lov å lage spill som går den motsatte veien, i hvert fall ikke i denne delen av verden.

 

Diskusjonen har dratt langt ut på viddene nå, men likevel måtte jeg si hva jeg mener om dette her.

 

Husk at ikke alle er USA vennlige, tror meste parten heller er imot.

 

Ehh hvorfor skal det ikke være lov og lage spill andre veien?

Er Amerikanere verd mer en afghanere? eller irakere?

Rasist

 

 

Ingen kommentar til det med amerikanere vs. "andre". Gidder ikke å bli kastet ut av forumet pga en slik diskusjon.

 

Det med at flesteparten er imot er vel litt feil? Mener nå å huske veldig godt at de fleste jeg har snakket med er Pro-USA, og ikke con-USA. Saken er hvertfall at vi skylder våre allierte MYE mer hjelp og støtte enn vi gir dem.

 

Hva er poenge med en allianse når man bare får hjelp av noen få partnere, og de andre svikter (Tyskland, Norge til en viss grad++).

 

Husker nå hvertfall fler tallet var imot krig i irak og i afghanistan.

Lenke til kommentar
Husker nå hvertfall fler tallet var imot krig i irak og i afghanistan.

 

Sikker på at du ikke husker det litt feil? Var vel 50-50 sånn ca, også etter at våre allierte gikk inn i Irak økte støtten enda mer? Jaja... egentlig samme for meg, bare vi får ryddet vekk all dritten ;)

 

Blir borte noen timer nå, så jeg får ikke forsvart meg i neste innlegg fra deg før om lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...