Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett Ftp server


Anbefalte innlegg

Hello !

 

Jeg har tenkt til å sette opp en ftp server. Men har ikke veldig god greie på sånt.. Så jeg kunne trenge litt hjelp.

Jeg har en pentium 100mhz med 16mb ram, jeg skal sette inn en større disk (er en på 1gb nå ). Men holder den eller er den for treig ?

 

Linja mi er en Bluecom 400/128, det er lite men har planer om å oppgradere. Men holder nå i starten.

 

Det jeg hadde likt var om noen hadde gitt meg en liten guide til åssen jeg skal sette opp en ftp server.

 

På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på om du kjører Windows eller Linux. Men siden du ikke nevner dette, går jeg utifra at det er Windows du bruker.

 

Bulletproof FTP er et glimrende program for å kjøre FTP-server. Dette finner du på http://www.bpftpserver.com/ . I tillegg inneholder manualen en liten tutorial på hvordan du setter opp en enkel server. Denne finner du her: http://www.bpftpserver.com/manual/manual_e...0.tutorial.html

 

Det burde være nok til å få deg i gang iallfall ;) Hvis du lurer på noe, er det bare å sende en pm eller en mail.

Lenke til kommentar

Anbefaler heller guildFTP. Den er gratis, og like enkel. Jeg kastet iaf ut bpftp etter å ha prøvd guild.

Når det gjelder maskinen så bør du nok ha litt mer ram :)

Ta en titt på bruktmarkedet. Der finner man det meste. Jeg har sikkert litt liggende og slenge jeg og. Bare finn ut hvilken type (sikkert pc100) og hvor mye hk ditt takler

Lenke til kommentar
Anbefaler heller guildFTP. Den er gratis, og like enkel. Jeg kastet iaf ut bpftp etter å ha prøvd guild.

Når det gjelder maskinen så bør du nok ha litt mer ram :)

Ta en titt på bruktmarkedet. Der finner man det meste. Jeg har sikkert litt liggende og slenge jeg og. Bare finn ut hvilken type (sikkert pc100) og hvor mye hk ditt takler

 

Neppe PC100. I en så gammel maskin er det nok snakk om en treig SIMM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...