Gå til innhold

[Løst] Javascript hent tekst fra annet dokument


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå søkt litt her og der på internet og ikke funnet ut av dette.

 

Jeg har da 2 html dokumenter; doc1.htm og doc2.htm

 

doc1.htm skal det være litt javascript

 

Det jeg da lurer på, er det mulig å hente ut verdien 341 fra doc2.htm med f.eks getElementById("verdi") eller noen annen form for å gjøre dette med javascript?

 

 

 

 

doc2.htm:

 

<span id="verdi">341</span>

 

Takk for alle svar:)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Så ikke jQuery-svaret før jeg postet)

 

Godt formulert spørsmål, men trenger likevel litt mer info:

 

A) Skal du lese fra doc2.html som er åpent i et annet browservindu? Tror ikke det går.

 

B) Skal du lese fra doc2.html som befinner seg i en IFRAME i samme vindu som doc1.html? I så fall burde det gå fint.

 

C) Skal scriptet i doc1.html aksessere doc2.html som fortsatt befinner seg på serveren? Fungerer det også med litt ajax.

 

Kanskje dette gjør det enklere å søke, eller enklere for andre å svare mer detaljert...

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

(Så ikke jQuery-svaret før jeg postet)

 

Godt formulert spørsmål, men trenger likevel litt mer info:

 

A) Skal du lese fra doc2.html som er åpent i et annet browservindu? Tror ikke det går.

 

B) Skal du lese fra doc2.html som befinner seg i en IFRAME i samme vindu som doc1.html? I så fall burde det gå fint.

 

C) Skal scriptet i doc1.html aksessere doc2.html som fortsatt befinner seg på serveren? Fungerer det også med litt ajax.

 

Kanskje dette gjør det enklere å søke, eller enklere for andre å svare mer detaljert...

 

doc1.htm finnes i browser vindu, doc2.htm ligger på server og er ikke åpent i browser vindu.

Lenke til kommentar

Sjekk at du får lastet dataen. Prøv med f.eks alert(data) eller console.log(data);

Og sjekk at du bruker riktig selector (#verdi).

jeg får lastet dataen, får opp denne informasjonen da (alert(data);):

 

 

<192.168.1.4>

 

<span id="verdi">341</span>

 

 

Men får et blankt alert vindu når jeg prøver: var verdi = $('#verdi', data).text();

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...