orbital Skrevet 26. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2003 Kjøpte meg en converter (abit) i går og sliter med å få disken i gang. Har et asus a7v8x hk og en maxtor 160 gb som jeg prøver og få til på ata utgangen. Alt virker tilsynelatende fint brae at jeg ikke får opp disken i xp...disken har vært i bruk før og der er filer på den. noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse dette?? Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 26. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2003 Prøv med partiton magic viss du har tilgang til det programmet. Så formaterer du til NTFS filsystem. (dersom du ikke har viktige filer på disken da). Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 26. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2003 Du må gå inn i raid biosen (trykk ctrl+f når raiden prøver å finne disken) så må du sette opp disken som singel disk raid array, (kjører du auto setup så fixer bios'n det). Da vil disken komme opp som den skal i winxp, du vil ikke miste noe av de gamle dataene heller. NB. når du har en 160gb disk må du ha SP1 installert ellers sliter xp med disker over 137gb. Lenke til kommentar
orbital Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2003 em....disken fungerer fint på en vanlig ide port. filsystemet er ntfs... jeg har 4 disker og 2 cd/dvd drev. derfor har jeg nå koblet den ene disken over på ata utgangen på hk Lenke til kommentar
orbital Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2003 Ahhh....takk for hjelpen. Det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå