Gå til innhold

[Løst] Roadtrip i Norge


Anbefalte innlegg

Oj oj oj! Jeg har helt glemt å oppdatere her! Roadtripen var vellykket vil jeg si, selv om vi ikke fikk tatt alle gåturene vi ønsket (vonde knær) :)

Vi var borte i 10 dager istedenfor 14 da det bare høljet ned de siste par dagene. Ellers var vi kjempeheldige med været hele veien! :!:

Vi var i Kristiansand Dyrepark, gikk opp til Prekestolen, så på et par isbreer, slappet av og badet i verdens kaldeste fjellvann, var på akvariet i Ålesund og kjørte Atlanterhavsveien for å nevne noe.

 

Har lagt ut noen bilder her:

Roadtrip del 1

Roadtrip del 2

Roadtrip del 3

Roadtrip del 4

 

Neste år blir det oppover for å se på Nordlyset kanskje..? :)

Endret av Fiberbabe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult. Åssen gikk det med bil og soving? Hva brukte dere mest penger på? Noe viktig du lærte eller vil forandre på til neste eventyr?

 

Vi sov veldig godt i kassebilen :)

La presenning og noen tepper under en rammemadrass på 1,50 og hadde puter og dyner i tillegg til sovepose. Parkerte i trygge barnevennlige boligfelt litt unna sentrum hvis vi var i byer eller på parkeringsplasser til bensinstasjoner osv andre steder. Var et par kvelder vi var litt redde for om det var noen utenfor, men det gikk heeelt fint! :!:

 

Vi brukte vel mest penger på bensin og mat, men det ble ikke en dyr tur. Kjæresten min har glutenallergi osv så akkurat mat var en liten utfordring og kunne sikkert vært billigere hvis det ikke hadde vært for det, men.. Brukte en del penger på ferje også!

 

Det eneste jeg tenker på til neste gang er at vi burde ta oss litt bedre tid til å stoppe og bare være på steder da det gikk litt fort i svingene noen steder. Litt sånn "ja, skal vi komme oss videre da?" hehe :!: Vi hadde sikkert også med oss en del ting vi ikke trengte, men siden vi hadde stooor bil så var ikke det noe problem. Dusj og vask gikk også fint - vi bare stoppet på campingplasser og pusset tenner ute osv. Null stress! :)

 

Den beste dagen var da det var knallfint vær med skyfri himmel og vi kjørte langt oppå fjellet et sted for å finne en camping som viste seg å være sommerstengt (det fant vi ut etter å ha kjørt 3 mil på svingete veier for å komme dit) og vi spiste lunch sammen med noen sauer som vandret rundt der. Deretter fant vi ut at vi skulle bade siden vi ikke fikk dusjet og valget falt derfor på et (veeeldig kaldt) fjellvann bak en demning og soltørket etterpå og fniset og lo og alt var bare idyll :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Neste år blir det oppover for å se på Nordlyset kanskje..? smile.gif

 

Først og fremst; jeg kom over denne tråden da jeg googlet etter tips til roadtrip.

 

Jeg har i løpet av mine år på internett aldri orket å registrere meg på diskusjon.no, men for akkurat dette måtte jeg bare:

 

Du skal nordover...på sommeren...for å se på nordlyset...?

Siden 'neste' sommer nærmer seg nå, så skal jeg advare deg. Vi har ikke nordlys på sommerstid oppe i nord-Norge. Derimot har vi sol og lys 24 timer i døgnet i et par måneder, hvis det frister i stedet :p

Lenke til kommentar

Neste år blir det oppover for å se på Nordlyset kanskje..? smile.gif

 

Først og fremst; jeg kom over denne tråden da jeg googlet etter tips til roadtrip.

 

Jeg har i løpet av mine år på internett aldri orket å registrere meg på diskusjon.no, men for akkurat dette måtte jeg bare:

 

Du skal nordover...på sommeren...for å se på nordlyset...?

Siden 'neste' sommer nærmer seg nå, så skal jeg advare deg. Vi har ikke nordlys på sommerstid oppe i nord-Norge. Derimot har vi sol og lys 24 timer i døgnet i et par måneder, hvis det frister i stedet :p

 

Hehehe, det ser jeg på som en ære :p

 

Skjønner at det kunne virke som om jeg mente at jeg skulle se på nordlyset på sommeren, men det var ikke helt det. Hehe.. Jeg vet at det ikke synes på den tiden.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...