Gå til innhold

"USB-Dingser". Hvor skal de være?


Anbefalte innlegg

ledninge(e) til disse connectorene er merket:tpb+, tpb-, tpa-,tpa+, vg, vp, 2+5v, 2-d, 2ground, 2+d.

Pin-ene på hk-et er:vcc0, vcc1, data0, data 1-, data0+, data1+, gnd, gmd og atter gnd.

Hvor skal de hen? :)

HVA PASSER HVOR?

Kan noe bli ødelagt hvis jeg kobler feil?

hk-et er : Abit NF7 rev. 1.2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar du f.x skal koble noe på toppen eller i fronten av kabinettet...

 

Det du gjør; let deg fram i manualen til du finner onboard-USB-connector.

Da får du opp en tegning av den med 10 nummererte pinner. De 10 nummererte pinnene har en funksjon og ett navn f.x VCC- VCC+ osv.

 

Sett de små ledningene på de samsvarende pinnene, og det funker som ett skudd :)

 

Tja... du BØR koble de riktig ;)

 

EDIT: leste ikke spørsmålet ditt riktig...

Skal vi se... nå må jeg tenke og... huffameg.

 

tpa+ = data0+

tpa- = data0-

tpb+ = data1+

tpb- = data1-

 

La meg tenke på den til i morgen tidlig... må legge meg nå, hehe... *sukk*

Lenke til kommentar
Antar du f.x skal koble noe på toppen eller i fronten av kabinettet...

 

Det du gjør; let deg fram i manualen til du finner onboard-USB-connector.

Da får du opp en tegning av den med 10 nummererte pinner. De 10 nummererte pinnene har en funksjon og ett navn f.x VCC- VCC+ osv.

 

Sett de små ledningene på de samsvarende pinnene, og det funker som ett skudd :)

 

Tja... du BØR koble de riktig ;)

 

EDIT: leste ikke spørsmålet ditt riktig...

Skal vi se... nå må jeg tenke og... huffameg.

 

tpa+ = data0+

tpa-  = data0-

tpb+ = data1+

tpb-  = data1-

 

La meg tenke på den til i morgen tidlig... må legge meg nå, hehe... *sukk*

Ja det er f- meg ikke lett sånt no' :yes:

Lenke til kommentar
ledninge(e) til disse connectorene er merket:tpb+, tpb-, tpa-,tpa+,  vg, vp, 2+5v, 2-d, 2ground, 2+d.

Pin-ene på hk-et er:vcc0, vcc1, data0, data 1-, data0+, data1+, gnd, gmd og atter gnd.

Hvor skal de hen? :)  

HVA PASSER HVOR?

Kan noe bli ødelagt hvis jeg kobler feil?

hk-et er : Abit NF7 rev. 1.2

 

er det ikke sånne hvite, avlange plugger da? som har 9 hull? dvs, det ene hjørne er "plombert"? er det ikke bare da å finne den tilsvarende pluggen på HK (se i manual etter hvilken som er USB), og plugge den i den eneste veien den går?

Lenke til kommentar

Cluet er at det eneste som står i manualen er det han har skrevet... Så du finner ikke mer der enn det som allerede er blitt opplyst.

 

Og; Det er ikke snakk om en liten firkanta "dummy-proof" som regel blå plugg han setter nedpå, det er snakk om 10 små ledere som skal settes på sine respektive pinner... dette er vanlig hvis en skal trekke USB o.l. frem til frontpanel osv.

Lenke til kommentar
Cluet er at det eneste som står i manualen er det han har skrevet... Så du finner ikke mer der enn det som allerede er blitt opplyst.

 

Og; Det er ikke snakk om en liten firkanta "dummy-proof" som regel blå plugg han setter nedpå, det er snakk om 10 små ledere som skal settes på sine respektive pinner... dette er vanlig hvis en skal trekke USB o.l. frem til frontpanel osv.

Jeg har også en sånn "Dummy-Proof" blå plugg(Til pci-sprekk), å skjønner ikke at det ikker en standard på sånt noe :shrug:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...