Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor lang skal en stil være? (Englesk tentamen)


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk undersøkt dette nøye men får ikke noe egentlig svar. I morgen skal jeg ha engelsk tentamen (10.trinn) og lurer på hvor mye jeg må skrive? Har spurt flere lærere men da får jeg til svar "det er ikke lengden som teller, men innholdet" og innholdet mitt er alltid greit, ikke noe problem der. Poblemet mitt er å finne på noe å skrive, så tekstene mine blir (kanskje) litt korte.

 

Så jeg lurer på hvor mye må en egentlig skrive på å kunne få en 6er?

 

Takk for svar!

Endret av koosepus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sier bare det fordi de ikke har lov til å si at det teller også med hvor langt du skriver, fordi det i utgangspunktet skal gå ann, men sannheten er at jeg har aldri fått en sekser av å skrive 3 sider :S Selv om det skal gå ann :S Jeg er like gammel som deg , er 15 år, går i tiende ;)

Lenke til kommentar

Oki :)

 

Det klarer jeg, klarer ca 1000 ord, men etter det stopper det som oftest opp for meg:(

 

Har noen forresten noe idee om hvordan man kan skrive lengere tekster?

Prøv å skrive mer detaljert og med mer beskrivelser av "situasjonen" osv. jo mer detaljer , jo lengre blir det etter hvert ;)

Lenke til kommentar

Det er virkelig ikke antall sider som avgjør karakteren. Da jeg avga eksamen i engelsk 10. trinn fikk jeg 6, og det var KUN 3 og en halv side, mens en kompis av meg skrev som en kjøttkværner og endte opp med 9 sider, men fikk 5.

 

Pass på å være reflektert, da havner karakteren på 5-6 ;)

Lenke til kommentar

De sier bare det fordi de ikke har lov til å si at det teller også med hvor langt du skriver, fordi det i utgangspunktet skal gå ann, men sannheten er at jeg har aldri fått en sekser av å skrive 3 sider :S Selv om det skal gå ann :S Jeg er like gammel som deg , er 15 år, går i tiende ;)

 

Så teit, hvorfor kan de ikke bare si som det er, og sette et minimums krav som på vgs?

 

Det er virkelig ikke antall sider som avgjør karakteren. Da jeg avga eksamen i engelsk 10. trinn fikk jeg 6, og det var KUN 3 og en halv side, mens en kompis av meg skrev som en kjøttkværner og endte opp med 9 sider, men fikk 5.

 

Pass på å være reflektert, da havner karakteren på 5-6 ;)

 

Oki, takk for tipset!

 

Vil skal skrive om Beauty, sjanger kan vi bestemme selv. Tekseten skal inneholde personlig tanker osv.

Lenke til kommentar

Prøver alltid så godt jeg kan, men blir ikke langt nok likevell :( Jeg prøver virkelig, har i tillegg søkt allmenn til neste år. Vær så snill, trøst meg noen..

 

Passe lang. Å skrive for langt kan jo tynne ut teksten og i verste fall føre til at leseren synes det hele blir smør på flesk.

 

1000 ord burde passe godt - stort mer enn 1500 ord begynner å bli i overkant.

 

Er enig med deg! Når jeg prøver å skrive mer enn 1000-1200 ord blir som du sier.. smør på flesk

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvilken sjanger du tar da :)

En artikkel kan du "piffe" opp med litt ekstra stoff, utyllende og reflekterte egene meninger, en satans god konkulsjon. Det jeg av og til har pleid å gjøre er å stille noen spørsmål i begynnelsen av teksten, dermed får jeg presentert temaet på en mer innterresant måte.

 

Når det gjelder historier er det gjerne bra hvis du finner mange adjektiv, i lengden fyller dette opp tekster, samtidig trekker det deg opp i karakter fordi det viser at du kan mange ord.

 

Når det gjelder temaet Beauty , kan det være lurt å sammenligne dagens synspunkt på skjønnhet og hvordan det var i gamle dager. Kan også være lurt å skrive om forskjellen mellom mann og kvinne, hvordan disse har forskjellige syn.

 

Skal se om jeg kommer på noe mer jeg kan skrive ;) Håper det hjalp litt

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvilken sjanger du tar da :)

En artikkel kan du "piffe" opp med litt ekstra stoff, utyllende og reflekterte egene meninger, en satans god konkulsjon. Det jeg av og til har pleid å gjøre er å stille noen spørsmål i begynnelsen av teksten, dermed får jeg presentert temaet på en mer innterresant måte.

 

Når det gjelder historier er det gjerne bra hvis du finner mange adjektiv, i lengden fyller dette opp tekster, samtidig trekker det deg opp i karakter fordi det viser at du kan mange ord.

 

Når det gjelder temaet Beauty , kan det være lurt å sammenligne dagens synspunkt på skjønnhet og hvordan det var i gamle dager. Kan også være lurt å skrive om forskjellen mellom mann og kvinne, hvordan disse har forskjellige syn.

 

Skal se om jeg kommer på noe mer jeg kan skrive ;) Håper det hjalp litt

 

 

Tusen tusen takk Weeben! Hjalp kjempe mye! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...