Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

finner ikke de andre datamskinene.


Anbefalte innlegg

Har et hjemmenetverk med 2 stasjonære pcer og en bærbar som bare er koblet til en gang iblant! Etter at jeg formaterte den ene stasjonære pcen greier jeg ikke å finne de andre pcene fra den på nettverket!

 

Den eneste mappa den finner en Delte Dokumenter som ligger på den samme pcen! Har prøvd å skrive inn maskin navn i adresselinja, det funker heller ikke. Dette er utrolig irreterende iogmed at jeg overførte en drøss programmer til den andre pcen før jeg fomaterte, og nå får jeg dem alstå ikke tilbake!

 

Noen som vet hva som er feil?

 

Takknemlig for alle svar!

 

p.s har en bredbåndsrouter som støtter telenor ADSL!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et tilsvarende nettverk som det du har og jeg slet ikke lite før jeg fikk det til å fungere. Jeg kjører 1 PC med Win98, 1 med Win2000 og 1 med WinXP. Alle disse Windows versjonene hadde jo hver sin måte å koble seg opp mot nettverket på. Har du noe tilsvarende eller? Hvilket operativsystem har du?

Lenke til kommentar
har du satt alle til samme ip-range?

 

f.eks ip:192.168.1.xxx

subnet mask: 255.255.255.0

 

hmm, når jeg gjør det kommer jeg ikke inn på nette lenger!

 

Ja alle maskinene funker på nette!!

 

HAr også prøvd å søke ettter de andre maskinene i "Søk" men de blir ikke funnet!

--------------------------

 

Kan det være innstilinger i selve routern? Den gang jeg kjøpe routern fikk jeg en ip addresse og fikk konfiguert noe(Husker ikke helt hva det var). Gud veit hvor den ip adressen er nå!

 

Noen andre forslag! Det er utrolig kjedlig for meg !

Lenke til kommentar
Maskinen din skal ha en tilkobling for Inet, og en for LAN. Pass på at begge starter, at subnetmask og workgroup (ev. domene) er likt. TCP/IP er eneste protokollen du trenger å ha bunnet til dette.

 

mener du 2 oppkoblinger? Det er faktisk 2 av dem på den andre! og jeg har bare 1!!! hvordan får jeg den andre!!!

Lenke til kommentar

Formulerer meg litt annerledes:

Du skal ha en tilkoblin registrert for hver tilkobling du bruker.

Mao: Hvis maskinen er koblet til Inet, så skal du ha tilkobling for Inet.

Er den koblet til et LAN skal den også ha registrert tilkobling for LAN.

Om du mangler tilkoblingen til LAN så klikker du på linken 'Make new connection' eller lignende og følger veiviseren.

Lenke til kommentar

k, men slik er det visst ikke her!

Alle maskinene har en oppkobling! Den bruker de både til Inet og fildeling! Men jeg greier ikke å få denne pcen inn i det nettverket! Alle pcene kobler seg automatisk opp til Inet så jeg trenger ikke ha en egen kobling for det!

 

Bare glem det jeg sa om 2 oppkoblinger litt tidligere! Den ene var vist en gammel ISDN kobling!

 

----

 

Står enda fasT! Dette er über kjedlig!

Lenke til kommentar

For å oppsumere litt:

Begge de to andre maskinene fungerer i nettverket og mellom disse får du delt filene.

Det er kun denne maskinen som ikke kobler seg opp i nettverket men den fungerer mot internett. De andre to maskinene ser heller ikke denne nyformaterte PCen?

Hvis dette stemmer virker det ikke å være noe i veien med routeren din. Det må være noe med oppsettet av nettverket ditt som er feil på denne nyformaterete PCen. Gå inn på "Mine nettverkstikoblinger" og forsøk deg frem. Jeg hadde selv litt problemer her, men etter noe frem og tilbake så var jeg plutselig inne uten at jeg hadde full kontroll på hva som egentlig skjedde.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

HMM! ikke noe norten her nei.

 

Prøvde å søke etter ip navn i "søk" som en Copper sa! Det funka faktisk! Får da tilgang til de andre maskinene!

 

Tusen Takk for all hjelp og alle som har tat seg tid til å svare.

 

 

p.s Det enste som er litt rart er at de andre maskinene ikke kommer automatisk opp. Bare hvis jeg søker etter ip !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...