Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerkjede hoppet av


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den heldige eier av en 04 golf med registerkjede. Denne har hoppet av og ja, motoren trenger store reperasjoner. Vet at Registerkjedet har hoppet av engang før i 06. Noen som vet om det er garanti fra da møller skrudde på denne i 06 ti nå? :) Bilen har jo bare gått 77000 mer siden sist :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.. 100% sikker. står til og med i historikken til møller "Registerkjede" og "Registerhus" som de har byttet på den.

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Kjede skal holde bilens levetid... det var veldig merkelig.. må jo være feil på strammeren...?

At kjede skal holde bilens levetid er absolutt ikke tilfellet på alle biler.

Det er relativt normalt og bytte hver 100-120000 km.

Skrevet

Det er ihvertfall reim på 2005 1.9 tdi. Disse skal vel skiftes hvert 4. eller hvert 5. år eller maks et antall kilometer. De fleste moderne biler har vel reim så vidt jeg vet, er du helt sikker på at din ikke har det?

 

Vet at BMW og nyere Toyota har kjede, men har ikke hørt at VW har begynt med det.

Skrevet
At kjede skal holde bilens levetid er absolutt ikke tilfellet på alle biler.

Det er relativt normalt og bytte hver 100-120000 km.

Relativt normalt? Som xibriz sier, hva er poenget, da? På Saaben jeg hadde skulle ikke kjede byttes med mindre det skulle finne på å rasle litt - noe som kunne skje etter omtrent 350.000 kilometer. De fleste har vel hatt samme kjede fra start til slutt.

 

PS: Jeg kunne ikke unngå å kommentere emnetittelen - det var den som i utgangspunktet lurte meg inn i tråden ...

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Stemmer, fant det akkurat ut. Det gjelder også 2004 modellen.

1,2 TSI har også kjede. Usikker på om 1,4 TSI har det. Disse kom jo uansett ikke før i 2006\2007 som 1.4 TSI.

 

Edit : ser ut som 1,4 TSI også har kjede.

Endret av trra
Gjest Slettet+3165
Skrevet
At kjede skal holde bilens levetid er absolutt ikke tilfellet på alle biler.

Det er relativt normalt og bytte hver 100-120000 km.

Relativt normalt? Som xibriz sier, hva er poenget, da? På Saaben jeg hadde skulle ikke kjede byttes med mindre det skulle finne på å rasle litt - noe som kunne skje etter omtrent 350.000 kilometer. De fleste har vel hatt samme kjede fra start til slutt.

 

PS: Jeg kunne ikke unngå å kommentere emnetittelen - det var den som i utgangspunktet lurte meg inn i tråden ...

Jeg produserer ikke biler/motorer, så jeg vett ikke poenget. Markedsføring?

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Jeg har hatt kjede på mine 2 siste biler, aldri hørt om intervall for skifte av denne, og heller ikke hatt problemer av noe slag. Kommer også til å velge bil med kjede neste gang jeg bytter, for å slippe å betale 5-10.000 regelmessig for å skifte remmen.

Skrevet

Jobben som ble gjort med kjedet i 2006 skal i teorien ha 5 års reklamasjonsrett, hvis man kan være enig om at et kjede ikke skal ryke innen lenge etter 5 år.

 

Dvs. egentlig ikke jobben, men det er reklamasjonsretten som medfulgte bilen som videreføres i 5 nye år for denne delen dersom det ble gjort en reklamasjons/garantijobb i 2006. Om denne er utgått eller ikke avhenger av når på året i 2006 dette skjedde, men om det f.eks var den 29. april, så er det generelt sett bare å glemme å reklamere på det.

  • Liker 1
Skrevet

Fikk svaret idag. Møller fikser bilen min på garanti :D så da sparte jeg meg for de 26 000. Men måtte dog mase masse på de..

Gjest Slettet+3165
Skrevet

Bra jobba, og må si jeg faktisk er overrasket!

Way to go Møller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...