Gå til innhold

Spesielt problem med tilgang til internett.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en eldre maskin med xp stående i stua, koblet til TV'en. Maskinen ble oppdatert for ca 1,5 år siden med nytt hovedkort + innhold og fungerte bra en stund, men for en tid tilbake fikk jeg problemer med nettet. Jeg byttet uansett ut maskinen etterhvert, men nå er det igjen aktuelt å bruke den på nett.

 

Mitt problem er at jeg kan bruke for eks Spotify uten problemer så mye jeg orker, mens Opera og andre nettlesere kun fungerer i 5min etter oppstart før de sakte sklir ut og mister kontakt med nettet. Dette gjelder også de fleste andre programmer som er avhengige av nettet. Pc'en har ikke trådløst nettverk, så den er koblet til via kabel. Andre maskiner (PC/Mac/360) som er koblet til samme kilde fungerer helt fint - både med kabel og uten.

 

Kan legge til at maskinvare er oppdatert og at virusprogram ikke finner noen trusler.

 

Er det noen som har vært borti dette før? (og har tips?)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

 

Spotify kjører på online mode, jeg kan søke opp "ukjente" artister og spille av låtene, samt at reklamer kommer opp på sidene og mellom låter.

 

Har prøvd flere nettverkskabler, jeg bruker nå kabelen fra Xboxen (som jeg testet tidligere i dag)

 

Har prøvd med brannmur av og på, men det gjør ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Det høres ut som DNS-problem mot routeren. Du kan prøve å sette statisk DNS på XP-maskinen.Setter du den til f.eks 195.159.0.200 så har du direkte DNS fra internett.

 

 

Eventuelt 8.8.8.8 som er Google's DNS-server

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe ekstra nettverkskort. Det jeg bruker nå er integrert i hovedkortet. Jeg testet med en Belkin trådløs USBenhet, men det virket ikke, det kan jo også være fordi enheten er for gammel for driverne.

 

Edit: Synes bare det er så rart at jeg kan være på skype og spotify, men ikke kjøre opera?

Endret av Freddemor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...