Gå til innhold

selge alienware m15x laptop, pris etc?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en alienware m15x, som jeg har brukt mye og vært veldig glad i. Den har oppgradert skjermkort en gang, og cpu en annen gang. Arctic silver brukt på gpu og cpu så den er stille. Men nå bor jeg mye et annet sted en jeg brukt å bo før. Og bærer den rundt mye oftere en jeg gjorde før. Og.. vel.. den er ikke veldig bærbar. Så jeg begynner å se etter noe som er lite og lett istedet.

 

Er det noe særlig bruktmarket for laptop'er? Jeg har sett litt på finn etc, men jeg vet ikke hvor mange av dem som blir solgt. Hvis jeg skal selge den må jeg ha min nye først, siden jeg bruker den i jobb sammenheng. Og jeg vil svært unødig bli sittende med 2 stykker.

 

Det er en alienware m15x, gpu oppgradert til 5850, cpu til i7-920XM (med bios A07 turbo booster den til 3.2ghz på alle cores!). Hybrid hd, 4gb ram, HD skjerm etc. Ca hvor mye kan jeg få for den, realistisk?

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En tilsvarende ny koster rundt 22000kr, eller er jeg helt på jordet??

 

Bruktprisen vil avhenge av alder på maskinen også. Den kan vel ikke være så veldig gammel med den bestykningen selv om den er oppgradert.

 

Jeg vil tippe på mellom 6000-8000kr men da veldig avhengig av alder.

Lenke til kommentar

En tilsvarende ny koster rundt 22000kr, eller er jeg helt på jordet??

 

Bruktprisen vil avhenge av alder på maskinen også. Den kan vel ikke være så veldig gammel med den bestykningen selv om den er oppgradert.

 

Jeg vil tippe på mellom 6000-8000kr men da veldig avhengig av alder.

 

Jeg har nok brukt rundt 22k på den ja. 6k gidder jeg nok ikke, det blir for lite, men 7-8k kunne jeg absolutt vurdert. Det er et voldsomt tap, og jeg kommer til å skaffe en som er dårligere, men den er for tung for ryggen min for tiden :/ (har dårlig rygg).

Lenke til kommentar

Jeg får nesten lyst til å kjøpe den der for 6000 kr :p

Hadde det bare ikke vært det med penger da...

 

Absolutt åpen for å diskutere priser ;), men under 6k går jeg nok ikke. Kan muligens gå ned under 7-8k hvis jeg får litt tid på å levere (så jeg kan bestille meg en ny en, få den levert, flytte over ting, og så levere denne). Men skal jeg levere fort vil jeg ha en "fullere" pris for den.

 

Sitter og ser på ebay nå, og se hva de går for i USA/England. Blir litt sykt å eksportere ting til US/UK nå, når NOK står så sterkt i forhold til dem. Men de bruktmarkedene lever mye bedre en finn.no/qxl.no på laptop'er...

Lenke til kommentar

Grunnen er at jeg må tenke så voldsomt for å klare å huske når den er kjøpt :p. Men jeg mener den er kjøpt i starten av 2010.

 

 

M15x med disse aftermarket oppgraderingene:

Intel® Core™ i7-920XM Processor 2.0GHz/8m/1333 - extreme mobile upgrade. Aftermarket. Turbo boost til 3.2ghz på alle cores!!

ATI Radeon 5850 HD PRO, aftermarket upgrade. Det offesielle dell kortet, så den støtter displayport port'en selv om det er aftermarket upgrade.

Seagate Momentus® XT Solid State Hybrid Drive 500gb - aftermarket.

 

Artic silver AS5 på både gpu og cpu betyr at pc'en er svært stille under normal bruk, selv om hardware er svært kraftig. Dette er også en av grunnene til at jeg kjøpte denne modellen, de er stille OG sterke.

 

Pc'en har hele sitt liv enten stått på min pult, koblet til ekstern skjerm. Eller på jobb, koblet til ekstern skjerm. Den har ikke vært bært mye rundt på (som du kan se av post #1 :p ). Og nå som bæring begynner å bli et behov, ser jeg pga min dårlige rygg meg om etter en annen.

 

//edit, bor i Oslo, du kan få se den hvis du er i området.

//edit2, aldri overklokket hverken gpu eller cpu. Gpu kan overklokkes til 5870 (samme kort, samme kjøling, bare forskjellig hastighet). Cpu kan nok også overklokkes en del pga custom kjøling, men jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke hvor langt denne går.

Endret av _neuron_
Lenke til kommentar

//edit2, aldri overklokket hverken gpu eller cpu. Gpu kan overklokkes til 5870 (samme kort, samme kjøling, bare forskjellig hastighet). Cpu kan nok også overklokkes en del pga custom kjøling, men jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke hvor langt denne går.

 

 

Dette er kanskje litt OT, men jeg er alltid litt skeptisk til brukt laptop fordi det er vanskelig å vite noe om batteriets (gjenværende) levetid.

Er det noen som har noen "sikre" måter å si noe om hvor bra et brukt batteri er?

Hvis jeg hadde vært i markedet for brukt laptop ville jeg ellers vært så skeptisk at jeg hadde "trukket fra" prisen på nytt batteri.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

//edit2, aldri overklokket hverken gpu eller cpu. Gpu kan overklokkes til 5870 (samme kort, samme kjøling, bare forskjellig hastighet). Cpu kan nok også overklokkes en del pga custom kjøling, men jeg har aldri prøvd så jeg vet ikke hvor langt denne går.

 

 

Dette er kanskje litt OT, men jeg er alltid litt skeptisk til brukt laptop fordi det er vanskelig å vite noe om batteriets (gjenværende) levetid.

Er det noen som har noen "sikre" måter å si noe om hvor bra et brukt batteri er?

Hvis jeg hadde vært i markedet for brukt laptop ville jeg ellers vært så skeptisk at jeg hadde "trukket fra" prisen på nytt batteri.

Noen synspunkter?

 

Spørs jo selvfølgelig hvor mye vekt du legger på det. Batteriet mitt fungerer omtrent som det gjorde når jeg fikk den, aka ikke spesielt bra (ref reviews av diverse alienware m15x). Denne pc'en er ikke bygd for å være primært mobil. Mere en stasjonær powerhouse av en pc, men som man kan ta med seg ;)

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt OT, men jeg er alltid litt skeptisk til brukt laptop fordi det er vanskelig å vite noe om batteriets (gjenværende) levetid.

Er det noen som har noen "sikre" måter å si noe om hvor bra et brukt batteri er?

Hvis jeg hadde vært i markedet for brukt laptop ville jeg ellers vært så skeptisk at jeg hadde "trukket fra" prisen på nytt batteri.

Noen synspunkter?

 

Fortsetter OT-snakket med å svare. Hvis du er bekymret for batteri levetid så synes jeg du bruker kaloriene dine på feil plass. Batteri har veldig lav levetid og blir som regel veldig fort tomme når de har noen mnd på ryggen, derfor er det veldig greit å sjekke hva et nytt batteri koster (finner slikt på f.eks ebay) og ha dette med i regnestykket når du ser på brukt laptop :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...