Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med el-start, batteriet?(scooter)


Anbefalte innlegg

Sånn funker den:

 

I det jeg parkerer scooteren og går fra den igjen vil den ikke starte med el-start. Jeg må bruke kick-starten, det er jo tungvindt. HVis jeg så kjører i 5 min, stopper i 5 min for så å starte å kjøre igjen virker el-starten. Jeg tror det er batteriet som sliter med å lagre strøm, siden den ikke virker etter en time+. Den starter fort på kicken, ett til to spark. Leste at det kunne være at det ikke kommer gnist, men da ville den vel ikke funket på kicken heller, eller? :roll: Når jeg starter den med el-start etter den har stått en stund går motoren, men den starter liksom ikke. Akkurat som biler kan gjøre hvis de ikke starter med en gang på vinteren. Den ''hveser''. Tror dere det er batteriet, eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste du beskriver kan jo tyde på at det er innslagsreleet til startmotoren som ikke virker helt. Men det igjen kan vel (i enkelte tilfeller i hvert fall) skyldes at batteriet ikke leverer nok strøm, som igjen kan skyldes at batteriet ikke klarer å holde på ladningen.

 

Eller: Det kan være være en feil på laderegulatoren eller generatoren slik at batteriet ikke blir tilført (nok) strøm, dvs. ikke ladet opp (tilstrekkelig).

 

Jeg vet ikke om du kan gjøre noen målinger som kan gi noen indikasjon på hva som evt er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...