Gå til innhold

Continum's treningslogg


Anbefalte innlegg

Pushdown er en dårlig øvelse, rekkruterer bare 2 av 3 triceps"-hoder". Dips er forøvrig en brystøvelse av dimensjoner. Armhevinger, gjort riktig, med albuene inn mot kroppen (max 45 grader ut) - tar du over 25 her og?

Hva er en bra triceps-øvelse utenom dips?

 

Jeg bruker en-arms tricepspress. Dårlig?

 

Dips, armhevinger, benkpress osv er bra tricepsøvelser. Enarms tricepspress er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut bicepscurls med chinups eller pullups på dag 1 og dag 3, så er du golden ;)

 

Edit: før du spør: kjør kabelnedtrekk for lettere belastning :p sørg for å etterligne teknikken fra chinups/pullups, mange jukser og ender opp med dårlig lats-aktivering ..

 

Forresten, tenkte du på chinups/pullups med et slikt grep at fingrene peker mot meg, eller fra meg?

Lenke til kommentar

Har alltid trent Pullups, men tar likevel flere chinups, rett og slett fordi det er en lettere øvelse. Jeg ville ihvertfall trent pullups hvis du vil fokusere på rygg og chinus hvis du vil fokusere på biceps. Og ja jeg syns biceps får nok juling med pullups. Har aldri økt så mye i biceps (omkrets) som etter at jeg kuttet ut alt som het isolasjonsøvelser for biceps.

Lenke til kommentar

TRENING

 

Oppvarming:

10 min på tredemølle

 

Knebøy:

10x20kg(Oppvarming)

5x40kg(Opppvarming)

10x60kg

10x60kg

10x60kg

 

Push-ups:

20+5+5+5+5+5+5

 

Roing:

10x25kg(Oppvarming)

5x35kg(Oppvarming)

20x40kg+5+5+5+5+5+5+5+5

 

Nedtrekk:

10x35kg(Oppvarming)

5x45kg(Oppvarming)

20x50kg+5+5+5+5+5+5

 

Tåhev(i beinpress maskin):

10x80kg

5x100kg

20x110kg+5+5+5+5+5+5+5+5

 

KOSTHOLD

Frokost:

2 brødskiver med Westfaler skinke

1 glass appelsin juice

2 omega3 kapsler

1 CMAX tablett

 

Lunch:

1 grov baguett med salat, mais, dressing, ost, skinke og kylling

1 Farris Bris

 

Middag:

600gr Pytt i Panne

2 glass vann

Etter trening:

1 banan

1 Skyr

 

Kveldsmat:

3 knekkebrød med brunost(Wasa Havre)

1 glass appelsin juice

 

 

KOMMENTAR

 

Syns det ble litt mange sett, kanskje jeg hadde for lange pauser. Dagen hardeste øvelse var definitivt Push-ups, ble god og svett der! :thumbup:

På roing og nedtrekk(pull-up grep) kjente jeg det mer i armene, gjør jeg noe feil?

Og i tåhev kunne jeg fortsett i en evighet kjentes det ut som. Må nok kutte ned på pausene.

For aktiverings settene på alle øvelsene var harde nok.

Ellers så sliter jeg litt med plassering av føttene på knebøyen, høyrefoten har en tendens til å forflytte seg under settet :thumbdown: Noen som har tips her? Tok av meg skoene, ble noe bedre. Men fortsatt forflytter den seg.

 

Noen tilbakemeldinger på min første økt?

Endret av Continum
Lenke til kommentar

1. Tåhev skal senkes sakte ned, 1 sek pause - eksplosivt opp, gjenta. Ellers så spretter du bare opp og ned.

 

2. Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg er omtrentlig dobbelt så sterk i nedtrekk ifht roing. Hvordan er teknikken din?

 

3. For å øke belastning på ryggen (ifht armer) er det viktig at du går til omtrentlig hvilende posisjon mellom repetisjonene på nedtrekken. Søk opp "lat shrugs", så ser du starten av bevegelsen - den er viktig.

 

 

Lenke til kommentar

1. Ok, skal terpe mere på dette til neste økt. Se hvordan det går da.

 

2. Nå holdt jeg bredt grep på nedtrekken i dag. Samme på roing. Teknikken på roinga så skyter jeg brystkassa frem, holder kroppen så rolig som mulig og prøver å bare bruke armene. Lar skuldrene bli med fram når jeg slipper meg framover for å få en god strekk i ryggen.

 

3. Teknikken på nedtrekk så tar jeg så eksplosivt ned som jeg kan, rolig opp og passer på å strekke skikkelig opp før jeg tar ned igjen. Dette blir jo selvfølgelig dårligere til mer sliten jeg blir, kanskje her jeg burde bryte å si meg ferdig?

 

Ellers har du noen tips angående knebøy "problemet" mitt?

Endret av Continum
Lenke til kommentar

TRENING

 

Ca 10-15 min sykling

90 min med fotball trening

Ca 10-15 min sykling

 

 

KOSTHOLD

 

Frokost:

2 brødskiver med Gilde løvtynn pepperskinke

1 glass appelsin juice

2 omega3 kapsler

1 C-max tablett

 

Lunch:

2 brødskiver med Westfaler skinke

1 glass melk

 

Middag:

Påskeskinke og potetsalat + 1 brødskive

 

Kveldsmat:

2 knekkebrød med brunost(Wasa Havre)

2 glass appelsin juice

 

KOMMENTAR

 

En god fotball økt med bra intensivitet! :)

Endret av Continum
Lenke til kommentar

Såg den faktisk i dag! hehe

Men skjønner ikke hvorfor den forfløtter seg, det er bare høgre foten. Irriterende.. :hrm:

Men får vel bare søke opp flere videoer og lese mere om teknikken og bare terpe, terpe, terpe..

 

Prøv å lette belastninga litt, fokuser på å presse knærne utover under hele løftet - hva skjer nå?

 

Edit: signaturen din er alt for lang, rett den opp før en moderator avkapper deler av den.

Endret av storken
Lenke til kommentar

Såg den faktisk i dag! hehe

Men skjønner ikke hvorfor den forfløtter seg, det er bare høgre foten. Irriterende.. :hrm:

Men får vel bare søke opp flere videoer og lese mere om teknikken og bare terpe, terpe, terpe..

 

Prøv å lette belastninga litt, fokuser på å presse knærne utover under hele løftet - hva skjer nå?

 

Edit: signaturen din er alt for lang, rett den opp før en moderator avkapper deler av den.

 

Signatur rettet på, bedre? :)

 

Press på knærne passer jeg på, men tror kanskje jeg skal prøve meg på en bredere fotstilling. Hvis problemet fortsetter, senker jeg kiloene. Men føler at 60 kg går greit. Satser på at bedre fotstilling hjelper :thumbup:

Endret av Continum
Lenke til kommentar

Signatur rettet på, bedre? :)

 

Nei.

Maks 4 linjer. Du har 6.

 

Satisfied? :)

 

Forresten, må ha gjort noe riktig på nedtrekken i går, selv om jeg kjente det mest i armene der og da, for i dag er jeg god og støl i latsa :p

Ser fram til økt nr. 2 med myo-reps i morgen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...