Gå til innhold

Oppgradering - trenger jeg ny strømforsyning?!


Anbefalte innlegg

Har en gammel stasjonær som fortsatt harker og går, men tenkte nå at jeg skulle koste på noen få kroner til en liten oppgradering. Den jeg har nå er en Netshop.no stasjonær, og jeg tror det står en 400W PSU i det lekre kabinettet.

 

Jeg har tenkt å kjøpe følgende:

 

AM3 880/890 HK, Radeon HD 5770, AMD Phenom x4 955 Black Edition (og RAM selvfølgelig). Rundt regnet vil dette koste 3k, og jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke mer.

 

Andre komponenter som jeg ikke har tenkt å skifte ut er 2x250GB HDD S-ATA, DVD-spiller, Creative Audigy 2ZS, nettverkskort.

 

Trenger jeg ny PSU?

Hvordan er det med støy og varmeutvikling på dette oppsettet? PC'n jeg har nå støyer noe så inni hampen fordi jeg ikke kan ha kabinett"døra" på da pc-en blir aaalt for varm.

 

Evt andre forslag til oppgraderinger/løsninger. Vet at SSD er kjekt å ha, men dette har jeg tenkt å ta ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke den til?

 

I hovedsak "vanlig" bruk, men noe spilling av type Heroes of might and magic (6'ern når den kommer ut) og lignende. Spiller svært lite/ikke.no FPS.

 

Mulig jeg har tatt kraftig i når det gjelder skjermkort, men greit å ha noe for fremtiden også? eller tar jeg feil her? :)

Lenke til kommentar


  1.  
  2. Hvor mange ampere er det på 12V, 5V og 3.3V? Dette skal stå på selve boksen på en av sidene av PSUen.
  3. Hvor stort er kabinettet du skal oppgradere i?
  4. Er det fire eller syv "linjer" bak under hovedkortets inn/ut-panel?
  5. AMD 870 brikkesettet er billigere enn 880G eller 890GX og med et dedikert grafikkort er det ikke vits i å betale ekstra for integrert grafikk i hovedkortet.

 

EDIT: HD 5770 er et flott valg om du ikke spiller så mye. Det kjører alt av spill ute øyeblikket og vil høyst sannsynlig fortsette å gjøre dette en god stund fremover med mindre noe drastisk skjer.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...