Gå til innhold

WD Passport som ikke lar seg lese lenger!


Anbefalte innlegg

Har en WD My Passport 160 og 320 GB som har vært som et mirakel, men her en dag når jeg skulle koble de til Mac-en vil de ikke dukke opp i Finder. Når jeg plugger de til usb-porten begynner de å lyse (vanlig lys, blinker ikke som de skal) og dukker aldri opp i Finder. Prøvde å koble de i for å så komme tilbake en time etter men Finder hadde fortsatt ikke funnet den. Gjelder altså begge HDD-ene... Prøvde å oppdatere den med å laste ned WD Firmware Updater v2.1.9.0, men til ingen nytte i og med at harddisken ikke kommer opp.

Prøvde å verifisere den i Diskverktøy, men ingen av valgene er mulig å foreta. Se bilde under, så ser dere hva jeg mener...

 

wd_prob.png

 

Noen som har tips til evt programmer som kan hjelpe for å redde ut data fra disken? Som problemet til trådstarteren lyser disken opp, den dukker opp slik som dere ser i Diskverktøy, men jeg kommer ikke inn på den. Kan heller ikke høre noen lyd fra disken, hører kun et par tikkelyder i det den kobles til gjennom USB. Supportprogrammet til WD Universal Firmware Updater for Smartware) finner ikke harddisken. Har også lastet ned testversjon av et program som heter "Stellar Phoenix for Macintosh". Det finner harddisken, men ingen data på det. Det ser slik ut:

Stellar.png

 

Forslag mottas med STOR takknemlighet!

 

PS: Om dere har forslag som bare virker på Windows, har jeg tilgang til det!

Endret av Raslefu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sukk.... hvorfor er det så himla tungt å skjønne at man tar backup av de dataene man vil ta vare på regelmessig??

Det er minst en tråd om dagen her inne om "HJELP MEG Å REDDE DATA".

 

Uansett, du kan sjekke diskene på andre maskiner men vær obs på at siden du har brukt dem på en mac så vil det første maskinen ønsker å gjøre er å lette inn ett nytt filsystem. Hvis du gjør det så har du ihvertfall mistet alt.

 

Jeg vil tro at Mac har verktøy for å redde data men de vil ikke hjelpe så lenge disken ikke monteres i os'et, og det kan være at det er diskkabinettets kontroller som er gåent.

 

Hvis det fremdeles er reklamasjonsrett på enheten(e) så ville jeg sendt dem inn for rep., men da får du nok ingen data tilbake, men det gjør du antagelig ikke samme hva du gjør.

Lenke til kommentar

Har testet den på PC, men der dukker den ikke opp i det hele tatt. Har ikke rotet med filsystemet, hddene har fungert fint på både Mac og Pc tidligere. Vet det finnes tråder om å redde data, men ingen av de hjalp i denne situasjonen. Derfor opprettet jeg denne tråden.

Lenke til kommentar

Det virker som om at dette er en jobb for ibas eller Ahlberg data...

Det koster noen kr. å få ut data fra harddiskene, men du får gjøre en vurdering selv hva du synes dine data er verdt. :)

 

Jeg har brukt Ahlberg data en gang tidligere, og de fikk ut alle mine bilder. Vet også at de jobber under "no cure, no pay" prinsippet (tror ikke ibas gjør det), så da blir det ingen kostnad for deg om det skulle være umulig å få ut dine data.

 

www.ahlbergdata.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...