Gå til innhold

Roaming hos både Telenor og NetCom?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som kan bekrefte eller avkrefte om det finnes mobiloperatører som har roamingavtale med både NetCom og Telenor, slik at jeg som sluttbruker fritt kan velge hvilket nett jeg ønsker å benytte til enhver tid?

 

På forhånd takk!

Endret av TKMag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Hello må man velge om man vi ha Telenor- eller NetCom-dekning når man blir kunde, det går ikke an å bytte ved å søke opp / skifte nettverk på mobilen.

 

Network Norway / Mobile Norway forsøkte å få til roamingavtale med både TN og NC for noen år siden, men de endte opp med å ta en "god deal" hos Telenor framfor å ta saken til retten - noe de måtte ha gjort da TN nektet dem tilgang til sitt nettverk så lenge de også hadde tilgang til NetCom.

 

Så, det nærmeste du kommer "dobbel dekning" er å velge en telefon med støtte for to SIM-kort eller en operatør som både har eget nett og roamer i et annet. One Call og Lebara gjør dette, de har dekning på Mobile Norway + Telenor slik at du kan velge. Tele2 kan teknisk sett også gjøre dette da de har avtale med NetCom og er en del av Mobile Norway. Så vidt jeg vet har ikke Tele2 aktivert muligheten, så der er det NetCom som gjelder inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...