Gå til innhold

Ferie sommer 2011 til Barcelona og Roma


Anbefalte innlegg

Da det ikke ble NY-tur i sommer, bestemte vi oss å ta en sydentur i stedet!

Planen vår er som følger:

Rygge-Barcelona

11.06.11 Rygge 20.15 --> Barcelona 23.35

Pris: 619kr per pers

Barcelona-Roma

16.06.11 Barcelona 05.55 --> Roma 07.25

Pris: 249kr per pers

Roma-Rygge

21.06.11 Roma 06.50 --> Rygge 10.05

Pris: 397kr per pers

 

Hotell i Barcelona:

Barcelona Station

Pris: 780 EU

 

Her kommer et par spørsmål:

- Hvordan er nattlivet i Barcelona? Er det mulighet for å være ute på byen(party) utenom helgene?

- Regner med at værforholdet på den tiden er året er veldig bra. Altså at det er nokså liten sannsynlighet for regn. Noen som vet noe om dette?

- Ikke helt sikker, så jeg spør just in case. Vi trenger vel ikke visum for å reise til disse landene?

Om noen har tips og råd til ferien, tar jeg dem gjerne imot!

Endret av Silfsurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett etter nummeret så lenge jeg gadd, men uten resultat :D

 

For meg høres det ut som at klokken 00:00 er en endelig tid. Jeg syns i det hele tatt det er rart at innsjekking kan gjøres så sent. Men uansett: Jeg tenker at fra midnatt går resepsjonsvakten av, og en vanlig vakt, som ikke har mulighet til å sjekke noen inn eller ut (en typisk åpne-døren-for-de-som-har-vært-ute-sent-vakt) går på. Let til du finner nummeret og spør. Hvis tiden er endelig, kan du prøve å spørre om et unntak er mulig, mot en liten pengesum (IKKE BESTIKKELSE).

Endret av wacz
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen! :)

Et alternativt er jo om vi sover på et billigsted(hostel) første natten, bare så vi har en seng å sove i og er opplagte for neste dag der vi booker på et ordentlig sted. Regner med at det er mulig å sjekke inn så sent på hosteller? Driver uansett og ser litt rundt omkring nå. Var litt dumt at vi ikke sjekka nøye nok før vi kjøpte billettene, men det ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar

Fint at det (edit: første spørsmålet) løste seg! Ja, det viktigste er å vite det sikkert, slik at man slipper å stresse når man kommer fram. God tur! :D

 

Videre vet jeg ikke stort om nattlivet. Det kan sikkert noen andre hjelpe deg med. Når det gjelder været er det som du sier. Det er lite regn og mye varme. Generelt er det lite regn i Barcelona, i Roma litt mer. Det er smart reise i juni, som dere gjør. Jo nærmere august du kommer, jo varmere blir det, og det kan fort bli litt for varmt (dog liker noen dette også). Sjekk yr.no sine statistikksider, som viser både gjennomsnittstemperaturer og gjennomsnittlig dager med nedbør per måned: http://www.yr.no/sted/Spania/Catalonia/Barcelona/statistikk.html

Og her er for Roma: http://www.yr.no/sted/Italia/Lazio/Roma/statistikk.html

 

Når det gjelder visum, kan jeg ikke si noe som helst sikkert, men vi (jeg, foreldre og mine søsken) skal på cruise fra Barcelona i juli. Vi tar fly via Frankfurt. Jeg har ikke hørt noe om visum, uten at det verken bør bekrefte eller avkrefte noe som helst.

 

Ellers har jeg ikke så mange andre tips. Vi skal bare være i Barcelona i noen få timer før vi må ombord på Cruiseskipet. :p

Endret av wacz
Lenke til kommentar

Har null peiling. Det er det jeg har foreldre til! :D

 

Men jeg fikk faktisk et brev i posten i dag hvor det står om reiseforsikring fra DNB NOR. Men det er en hake med det som med alt annet: Minst 50 % av reisesummen må ha blitt betalt med Mastercard fra DNB for at forsikringen skal gjelde.

Lenke til kommentar

Du trenger (selvsagt) ikke visum for denne turen, men pass er eneste gyldige form for ID. Nattelivet er ikke forbeholdt ukedagene, men Barcelona er en sivilisert by, ikke noen suspekt gresk festøy.

 

Å lese litt om Gaudí er neppe den dummeste forberedelsen dere kan gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En venninne av meg har bodd i Barcelona de siste månedene, og der er kjempgode muligheter for uteliv hele uka. Hvis du/dere er glade i fotball er der også flust av fotballpuber rundt om i hele byen, det er vist kjempegøy å se på fotball på et slikt sted, ofte mange lokale og mye liv! :)

Live musikk er vist ganske vanlig på mange utesteder :)

Lenke til kommentar

Ja. Men kofferten må være innefor de oppgitte dimensjoner.

Etter det jeg finner på nettet så ser det ut til at det bare er håndbagasje det er dimensjonsrestriksjoner på, mens "hovedbagasjen" er begrenset med tanke på vekt. :/

 

En venninne av meg har bodd i Barcelona de siste månedene, og der er kjempgode muligheter for uteliv hele uka. Hvis du/dere er glade i fotball er der også flust av fotballpuber rundt om i hele byen, det er vist kjempegøy å se på fotball på et slikt sted, ofte mange lokale og mye liv! :)

Live musikk er vist ganske vanlig på mange utesteder :)

Nice nice. Vi gleder oss veldig. Vi ankommer natt til søndag. Sånn 12-tida. Hørte jo at de fester til langt ut på natt der, så tenkte vi kunne rekke en tur til byen og oppleve litt uteliv :)

Lenke til kommentar

For health and safety reasons Ryanair does not accept for carriage any individual item exceeding 32 kilos or with combined dimensions of more than 81cms (height), 119cms (width) and 119cms (depth). This weight limit does not apply to mobility equipment.

 

http://www.ryanair.com/en/questions/checked-baggage-allowance

 

Neppe noe problem, altså. Vær oppmerksom på at du må betale overvekt om du har med deg mer enn 15/20kg, 32kg er grensen for hva de er villige til å ta med uansett hva du betaler.

Lenke til kommentar

Ah, ok! Tusen takk, Euklid! Slipper å bekymre meg nå. :)

 

Det er kanskje ganske "obvious" at jeg ikke har reist mye før. Jeg lurer nå på hvordan kjøpekraften er i Spania og Italia. Regner med å kjøpe litt klær. Er det rimelige priser på disse?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...