KriB Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Den står standard på 64 MB, er det noen måte å finne ut hva som er optimalt for mitt skjermkort? Jeg lurer på om det er noen "regler" å følge, eller må man bare prøve seg frem?
kvamzi Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Det er en "regel" for AGP Aperture Size; Ikke mer enn halvparten av mengden fysisk minne du har i PC-en. Har du 512MB RAM skal Aperture Size stå til 128 (ikke 256 pga. stabilitet vs ytelse). Men ingen regel uten unntak. Jeg har opplevd å få bedre score i 3Dmark med maks AGP Aperture Size angitt uten at det har oppstått problemer Så det vel bare å prøve seg frem, men vil ikke anbefale å sette den til mindre enn ”regelen”.
kvamzi Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Kom over noen artikler angående emne: http://www.tweak3d.net/articles/aperture-s...ize/index.shtml http://www.cybercpu.net/howto/basic/AGP_ap...rture/index.asp
KriB Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Skrevet 25. juli 2003 Hvilket skjermkort har du da? Jeg har et "gammelt" Gainward GeForce 3 TI200, 128 MB minne
KriB Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Skrevet 25. juli 2003 Det er en "regel" for AGP Aperture Size; Ikke mer enn halvparten av mengden fysisk minne du har i PC-en. Har du 512MB RAM skal Aperture Size stå til 128 (ikke 256 pga. stabilitet vs ytelse). Men ingen regel uten unntak. Jeg har opplevd å få bedre score i 3Dmark med maks AGP Aperture Size angitt uten at det har oppstått problemer Så det vel bare å prøve seg frem, men vil ikke anbefale å sette den til mindre enn ”regelen”. Så med 1.2 GB Minne i maskinen, så bør jeg gå for 600 i Aperture size?
Ben Dover Skrevet 25. juli 2003 Skrevet 25. juli 2003 Det er en "regel" for AGP Aperture Size; Ikke mer enn halvparten av mengden fysisk minne du har i PC-en. Har du 512MB RAM skal Aperture Size stå til 128 (ikke 256 pga. stabilitet vs ytelse). Men ingen regel uten unntak. Jeg har opplevd å få bedre score i 3Dmark med maks AGP Aperture Size angitt uten at det har oppstått problemer Så det vel bare å prøve seg frem, men vil ikke anbefale å sette den til mindre enn ”regelen”. Så med 1.2 GB Minne i maskinen, så bør jeg gå for 600 i Aperture size? Ja, jeg har 512, det er forøvrig høgeste innst. (A7N8X DX)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå