Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ryggsmerter - Har ikke råd til kiropraktor


f00b

Anbefalte innlegg

Hei, har i den siste tiden sliti med ryggsmerter. De har etterhvert blitt mer intense, nå er det noe som plager meg så å si konstant.

 

Jeg har utsatt å dra til lege med dette da jeg tipper jeg vil bli henvist til kiropraktor/fysioterapeut, og jeg har ikke råd til å betale flere hundrelapper hver gang jeg er der.

 

Er det noen som vet om det er noen form for frikort eller støtte til sånne ting? Jeg er 23 år og student.

 

 

Ryggsmertene er forøvri på hver sin side av korsryggen, rett over hoftene. Smertene har utstråling til høyre lysk. Vet ikke om noen har en formening om hva dette kan skyldes?

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som lumbago (muskelsmerter i korsryggen) og isjias (nerve-/smertestråling). Jeg ønsker ikke å gjøre hypokonder av deg, vel mulig dette er noe forbigående, men jeg ville ihvertfall tatt en tur til legen i håp om å utelukke prolaps.

 

Muskelsmerter vil vel helst behandles med varme og evt. massasje. Ta deg en tur på apoteket og hør om de har varmeflasker eller andre løsninger du kan bruke for å varmebehandle deg selv.

 

Er ingen fagperson, men hadde selv noe korsryggsmerter over en periode for et drøyt år siden. Forsvant etter noen runder med varmebehandling hos kiropraktor. Var dog aldri noen isjias involvert.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Flere hundrelapper for å bli frisk? Høres ut som en god deal, for meg..

Om det er veldig dyrt i byen, kan du jo dra litt lenger ut på landet? Er vel billigere, og man blir vel ikke kasta inn i en 5 minutters behandling, men heller en skikkelig undersøkelse over en times tid.

Lenke til kommentar

Høres ut som lumbago (muskelsmerter i korsryggen) og isjias (nerve-/smertestråling). Jeg ønsker ikke å gjøre hypokonder av deg, vel mulig dette er noe forbigående, men jeg ville ihvertfall tatt en tur til legen i håp om å utelukke prolaps.

 

Muskelsmerter vil vel helst behandles med varme og evt. massasje. Ta deg en tur på apoteket og hør om de har varmeflasker eller andre løsninger du kan bruke for å varmebehandle deg selv.

 

Er ingen fagperson, men hadde selv noe korsryggsmerter over en periode for et drøyt år siden. Forsvant etter noen runder med varmebehandling hos kiropraktor. Var dog aldri noen isjias involvert.

Høres logisk ut, har prøvd både masasje og glovarme dusjer uten at det hjelper, tror jeg skal ta meg en liten tur til legen å høre. Takk for svar :)

 

Flere hundrelapper for å bli frisk? Høres ut som en god deal, for meg..

Om det er veldig dyrt i byen, kan du jo dra litt lenger ut på landet? Er vel billigere, og man blir vel ikke kasta inn i en 5 minutters behandling, men heller en skikkelig undersøkelse over en times tid.

Om man blir henvist til fysioterapaut eller kiropraktor så er det gjerne slik at man må gå dit jevnlig over en periode, sånne ting kan etter hva jeg har hørt ta ganske lang tid på seg. Så om hvert besøk koster 500,- så baller det fort på seg, og det er det jeg er redd for.

Lenke til kommentar

Du kan få frikort etter hvert ved besøk hos fysioterapaut om du bruker mer enn 2560 kroner i egenandel (merk at ikke hele prisen hos fysioterapaut teller mot denne grensa).

http://www.helfo.no/privatperson/frikort/sider/hva-er-frikort-egenandelstak-2.aspx

Dette er et eget frikort som gjelder noen typer behandling, og ikke det samme som gjelder for vanlig legebesøk, medisiner o.l.

Lenke til kommentar

Låner denne tråden litt jeg... Har noen av de samme smertene, men jeg får de etter at jeg trener, spesielt fotball. Knallvondt i korsryggen og med strålinger hit og dit. Føles akkurat som om noe må knekkes på plass. Finnes det noen måter å tøye på som kanskje kan hjelpe? Tenkte å prøve med en varmeflaske om natta, men kan vel kanskje være lurt for meg å ta en tur til legen og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...