Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ipad2, men har sett f eks på apple og komplett sine sider at det er 2-3 uker før det vil komme på lager. Har foreøvrig ikke sjekket hos forhandler ennå, men skal sjekke i løpet av neste uke. Vet noen hvor man kan få kjøpt nettbrettet nå? evt om lefdal, expert, elkjøp har det i butikken sin?

Endret av gattuso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg få spørre hvorfor du vil ha en iPad? Jeg har selv siklet en del på tablets, for de ser jo uten tvil utrolig sexy ut, men jeg har alltid kommet fram til spørsmålet: Hva kan de egentlig brukes til?

 

Det eneste jeg har kommet på er lett nettsurfing og film. Vær så snill å gi meg en god grunn til å kjøpe et tablet :)

Lenke til kommentar

Kan jeg få spørre hvorfor du vil ha en iPad? Jeg har selv siklet en del på tablets, for de ser jo uten tvil utrolig sexy ut, men jeg har alltid kommet fram til spørsmålet: Hva kan de egentlig brukes til?

 

Det eneste jeg har kommet på er lett nettsurfing og film. Vær så snill å gi meg en god grunn til å kjøpe et tablet :)

 

hehe er vel fordi jeg har lyst på den bare og at jeg ikke har laptop foreløpig. Abonnerer også på tv2sumo gull, og nå som tv2 har nettopp lansert en app med sumo til ipad fikk jeg bare enda mer lyst :p

 

Men ellers så er vel den største grunnen at jeg ikke har bærbar pc bare.

Lenke til kommentar

Har selv den originale iPaden, og den er en komplett laptop. Eneste minus er at den ikke støtter flash / -- java, osv - så du ikke får brukt nettbank på vanlig nett, men må derfor i tilfelle laste ned bankens app. Som jeg har gjort.

 

Hvorfor kjøpe en bærbar til 5000 uten Tiny Wings og angry birds, når du kan få en iPad med tastatur, internett over alt (3g-versjonen), 65 000 iPad-apps, og generelt omtrent 300 000 apps? Alt er faktisk mye bedre. Og den er kun 9,7 tommer, og tastaturet er genialt om du snur den sidelengs. Akkurat som på et bærbar-pc tastatur.

 

Go iPad! :) Laptop er for folk som trenger word, men opps, man kan visst bruke Pages på iPad.

Lenke til kommentar

Har ikke testet ipad helt ordentlig ennå, men lurer på om surfeopplevelsen er det samme på ipad som det er med vanlig pc?

 

f eks så støtter jo ikke ipad flash. Når jeg tenker over det så vet jeg ikke hva jeg bruker flash til egentlig og om jeg egentlig kmr til å savne flash hvis jeg bruker ipad til surfing.

 

Hvordan er f eks nettsidene? Dem er fortsatt i orginalformat? altså man vil ikke få vg som en mobil format som man f eks får med en iphone?

 

 

Har selv den originale iPaden, og den er en komplett laptop. Eneste minus er at den ikke støtter flash / -- java, osv - så du ikke får brukt nettbank på vanlig nett, men må derfor i tilfelle laste ned bankens app. Som jeg har gjort.

 

Hvorfor kjøpe en bærbar til 5000 uten Tiny Wings og angry birds, når du kan få en iPad med tastatur, internett over alt (3g-versjonen), 65 000 iPad-apps, og generelt omtrent 300 000 apps? Alt er faktisk mye bedre. Og den er kun 9,7 tommer, og tastaturet er genialt om du snur den sidelengs. Akkurat som på et bærbar-pc tastatur.

 

Go iPad! :) Laptop er for folk som trenger word, men opps, man kan visst bruke Pages på iPad.

Lenke til kommentar

Har vært tanker om hvilken versjon jeg skal kjøpe og. Om det blir 16gb eller 32gb. Har ikke tenkt å kjøpe 3g versjonen grunnet til at jeg har tenkt å bruke 3g nettet til mobilen min. Er det veldig viktig med stor lagringplass?

 

Har vel tenkt å bruke ipaden stort sett til nettbrowsing, se litt på filmer og musikk. Musikk trenger man vel ikke lagringsplass til når man har spotify/wimp.

 

Hva mer enn det kan jeg bruke ipaden til?:p

Endret av gattuso
Lenke til kommentar

Har selv den originale iPaden, og den er en komplett laptop. Eneste minus er at den ikke støtter flash / -- java, osv - så du ikke får brukt nettbank på vanlig nett, men må derfor i tilfelle laste ned bankens app. Som jeg har gjort.

 

Hvorfor kjøpe en bærbar til 5000 uten Tiny Wings og angry birds, når du kan få en iPad med tastatur, internett over alt (3g-versjonen), 65 000 iPad-apps, og generelt omtrent 300 000 apps? Alt er faktisk mye bedre. Og den er kun 9,7 tommer, og tastaturet er genialt om du snur den sidelengs. Akkurat som på et bærbar-pc tastatur.

 

Go iPad! :) Laptop er for folk som trenger word, men opps, man kan visst bruke Pages på iPad.

 

Et raskt argument mot din tankegang. Latopr er mer behagelig å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg som bruker pc-en mye til å chatte ser på mangel på tastatur som et av hovedargumentene til å ikke skaffe meg et tablet, det kan da umulig være bedre eller like bra med tastene på skjermen som fysiske taster?

 

Angående 3G, må man ha abonnement og styr også da? Nett overalt høres jo flott ut, men enda en utgift hver måned?

Lenke til kommentar

Foretrekker helt klart å sitte på PCen mot å sitte med paden min i sofaen over lengre perioder. Paden er perfekt til å lese litt nyheter om morgenen, og kanksje surfe litt i sofaen, men bruksområdet er ikke så stort.

 

edit: Og angrybirds, tinywings etc får man lei av veldig fort.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Har ikke testet ipad helt ordentlig ennå, men lurer på om surfeopplevelsen er det samme på ipad som det er med vanlig pc?

 

f eks så støtter jo ikke ipad flash. Når jeg tenker over det så vet jeg ikke hva jeg bruker flash til egentlig og om jeg egentlig kmr til å savne flash hvis jeg bruker ipad til surfing.

 

Hvordan er f eks nettsidene? Dem er fortsatt i orginalformat? altså man vil ikke få vg som en mobil format som man f eks får med en iphone?

 

 

Kjøp deg 32gb, om du har planer om å ha mange apps. Jeg har fyllt opp min ganske bra nå, faktisk. Tar ikke lange tida.. FLASH har blitt mindre og mindre viktig for iPad. Grunnen er at flash trenger man ofte når det gjelder nettbank. Men mange banker tilbyr nå apper, f.eks DnB NoR, hvor man IKKE trenger flash. :) Genialt!

 

Jeg tviler på at du kommer til å savne flash. Flash fungerer jo også til spill på 123spill, men man har jo over 300 000 apps i App Store, så...

 

Nettsidene er ofte omdannet til mobile nettsider, som blir en stor iPhone-nettside. Nettsiden blir selvfølgelig tilpasset strl av nettleser og iPad. Dette er IKKE noe problem. Man har apps til VG og facebook og sånne offisielle nettsider, så dette skal ikke være noe problem. Men ser man foruten om det, er iPaden helt PERFEKT og GENIAL til normal nettsurfing, i Safari. Fy faen, det er som de sier i videoene, og dette er kanskje noe av det som er mest sant i det de sier. :)

 

Og om du ikke har så mye penger, velg deg iPad 32gb 3G, istedet for iPad 2. Spørs om behovet for 3G hos deg er viktig da :) Jeg har selv iPad 32gb 3G, og fy så deilig det er å sitte i bilen langs en øde vei midt på landet og surfe på nettet. :-)

 

Litt skuffende at Facebook chat ikke fungerer på nettbrowsern

 

Og hva er problemet med det? Man har jo FACEBOOK apps så det holder. For free.

 

Selv bruker jeg friendly facebook :)

 

Hvorfor kjøpe en bærbar til 5000 uten Tiny Wings og angry birds

 

Man kan få angry birds til laptop om man må ha det.

 

Hehe, slapp nå av. I know, men ikke gå dypere inn i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...