Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nylig operert ingrodd tånegl


Lennz

Anbefalte innlegg

Hei folkens, laget en tråd for omntrent 1 år siden om at jeg hadde en ingrodd tånegl, nå har jeg endelig fått operert den, men hvor stor er sjansen for at den gror inn igjen?

 

Med operasjon så mener jeg med at legen tok bort en god del av neglen og skrapet bort det overflødige kjøttet.

 

Takk på forhånd

 

Lennz

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er det store spørsmålet, hvorfor spurte du ikke legen før han opererte?

 

Dette var vel ikke helt det jeg hadde forventet, men skjønte vel at noen kom til å stille et slikt idiotisk spørsmål.

 

jeg tenkte ikke på det der å da!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi deg et lite tips her. ALDRI klipp neglen "bak" der neglen stikker utenfor tåa så er problemet 99% eliminert. Bieffekten er at du spiser sokker, men dette er ingenting i å opperere. :)

Bruk også alltid en rett saks. Da kan du bare ta den så nerme som er mulig på mitten så har du nok å gå på på sidene.

Har forsøkt å lage et bilde med grenser/ streker

 

post-116703-0-35869100-1303083615_thumb.jpg

Endret av martin808
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi deg et lite tips her. ALDRI klipp neglen "bak" der neglen stikker utenfor tåa så er problemet 99% eliminert. Bieffekten er at du spiser sokker, men dette er ingenting i å opperere. :)

Bruk også alltid en rett saks. Da kan du bare ta den så nerme som er mulig på mitten så har du nok å gå på på sidene.

Har forsøkt å lage et bilde med grenser/ streker

 

post-116703-0-35869100-1303083615_thumb.jpg

 

Ah tusentakk :D Om jeg blir bra fra nå av så skal jeg aldri klippe neglene helt nedentil!

Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg. Den ble verre igjen. MYE verre. Du har et helt helvete foran deg.

Etterhvert da smerten ikke var til å holde ut igjen gjennomgikk jeg en mye mer omfattende operasjon, der legen skar dypt inn i tåa mi (litt under leddet) og fjernet selve rota til neglen.

Det gikk selvsagt infeksjon i dette arret og jeg gikk på krykker et halvt år.

Nøyaktig det samme vil skje deg.

Lenke til kommentar

Samme skjedde med meg. Den ble verre igjen. MYE verre. Du har et helt helvete foran deg.

Etterhvert da smerten ikke var til å holde ut igjen gjennomgikk jeg en mye mer omfattende operasjon, der legen skar dypt inn i tåa mi (litt under leddet) og fjernet selve rota til neglen.

Det gikk selvsagt infeksjon i dette arret og jeg gikk på krykker et halvt år.

Nøyaktig det samme vil skje deg.

Dette skjedde _ikke_ med min bror. . .

Lenke til kommentar

Operasjon? Trodde det bare var vanlig prosedyre å sette lokalbedøvelse for så å rive den ut med en tang hos fastlegen.

 

Jo, det var dette jeg gjorde første gang. Men den kom som sagt tilbake og da skar de opp hele tåa mi. Den er ganske maltraktert og arrete nå, selv om det var fem år siden.

Lenke til kommentar

Operasjon? Trodde det bare var vanlig prosedyre å sette lokalbedøvelse for så å rive den ut med en tang hos fastlegen.

 

Jo, det var dette jeg gjorde første gang. Men den kom som sagt tilbake og da skar de opp hele tåa mi. Den er ganske maltraktert og arrete nå, selv om det var fem år siden.

 

Whaaaat? Hvorfor foreta en operasjon når man bare kan ta jævlen ut når den kommer?

Lenke til kommentar

Noen "tenner" på å fortelle skrekkhistorier om worst case scenarioer, og ting som normalt ikke skjer. Om fluff har opplevd det han/hun forteller (noe jeg tviler på ut fra måten å fortelle historien på), så betyr ikke det at det er normalt.

 

Jeg kjenner flere som har operert inngrodde negler, og de har blitt helt bra etter første operasjon... selv faren min som gjorde dette for 30 år siden, og de har sikkert enda bedre prosedyrer nå enn da.

Lenke til kommentar

Noen "tenner" på å fortelle skrekkhistorier om worst case scenarioer, og ting som normalt ikke skjer. Om fluff har opplevd det han/hun forteller (noe jeg tviler på ut fra måten å fortelle historien på), så betyr ikke det at det er normalt.

 

Jeg kjenner flere som har operert inngrodde negler, og de har blitt helt bra etter første operasjon... selv faren min som gjorde dette for 30 år siden, og de har sikkert enda bedre prosedyrer nå enn da.

 

Igjen viser brukere av dette forumet en total mangel på å "ta en spøk". Dere har rett og slett ikke noe sanseapparat for sarkasme. Det var bare en anekdote på hvordan det gikk med meg da jeg hadde det samme problemet. Alt som kunne gå galt, gikk galt. Jeg tviler på at det blir tilfellet med TS. Og ja, alt er sant.

 

Hos noen hjelper det altså ikke å fjerne neglen. Når den vokser ut igjen gror den seg rett tilbake der den var. Da må man kutte nervene slik at den blir smalere og ikke KAN vokse ut på problemområdet igjen.

 

EDIT: Bare jeg som la merke til noe rart ved martins bilde? Så det først nå.

Endret av fluff
Lenke til kommentar

Igjen viser brukere av dette forumet en total mangel på å "ta en spøk". Dere har rett og slett ikke noe sanseapparat for sarkasme. Det var bare en anekdote på hvordan det gikk med meg da jeg hadde det samme problemet. Alt som kunne gå galt, gikk galt. Jeg tviler på at det blir tilfellet med TS. Og ja, alt er sant.

Det hjelper uansett ikke trådstarter, som er nervøs for å måtte gjennomgå det samme om igjen. Du ender bare opp med å gjøre dagen hans litt verre med spådommer om at det samme vil skje med han, uansett om det er ment som sarkasme eller ikke.

 

Sarkasme og ironi fungerer meget dårlig på nettet, eller i skrevet form generelt. Spesielt når man ikke benytter seg av smilies til å understreke det egentlige poenget.

 

Jeg ser ikke noe unaturlig med Martins bilde, bortsett fra at det ved første øyekast kan se ut som en fot med seks tær. Den sjette tåen er imidlertid tilhørende en annen fot.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...