Gå til innhold

Heit eller pinlig rumpedasking? (Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, så ut som et herlig spill eller noe. Dog ser jeg ikke et kjempeproblem med aldersgrensen.

 

AtW

 

Man kan jo spørre seg selv om hva tolvåringer skal med slikt spill. Sexualisering osv. Uansett er det vel reklamen som i mine øyne er det store problemet, som jo henspiller på ting som man må være seksten år for å gjøre (og atten for å bivåne) og ikke noe tolvåringer trenger å bedrive tiden sin med.

 

At tolvåringer synes spillet er kjedelig er vel ikke noen grunn til å sette aldersgrensen på tolv år? VIdere, om man forstår hva reklamen henspiller på, er man ikke da gammel nok til å tåle den helt greit? Mange reklamer or spill henviser til til ting man ikke har lov til å gjøre uansett alder.

 

AtW

Lenke til kommentar

what the ......???

 

sex selger? ja, kanksje.. men klining med en wii kontroll og dasking på eller med samme objekt??! heller usikkert....

 

tror.. nei: vet (!)... at dette spillet ikke skal inn i samlingen... det hadde bare blitt en -for- pinlig affære... og uansett alder 12 eller 40, dette spillet kan umulig være særlig pirrende...

Lenke til kommentar

Haha, så ut som et herlig spill eller noe. Dog ser jeg ikke et kjempeproblem med aldersgrensen.

 

AtW

 

Man kan jo spørre seg selv om hva tolvåringer skal med slikt spill. Sexualisering osv. Uansett er det vel reklamen som i mine øyne er det store problemet, som jo henspiller på ting som man må være seksten år for å gjøre (og atten for å bivåne) og ikke noe tolvåringer trenger å bedrive tiden sin med.

 

At tolvåringer synes spillet er kjedelig er vel ikke noen grunn til å sette aldersgrensen på tolv år? VIdere, om man forstår hva reklamen henspiller på, er man ikke da gammel nok til å tåle den helt greit? Mange reklamer or spill henviser til til ting man ikke har lov til å gjøre uansett alder.

 

AtW

 

Hvor vidt de synes spillet er kjedelig eller ikke har jeg ingen formening om, og det er heller ikke relevant til hva jeg skrev eller hva poenget mitt er. Det jeg stusser på er hvorfor noen mener dette er underholdning tolvåringer trenger å bedrive når de sexuelle undertonene er så sterke som de er, til tross for det uskyldige fly-i-gjennom-ringer-gameplayet som er på TV'en (og hva har det med å slå noen på rumpa å gjøre uansett?).

Når vi viser tolvåringer at de skal legge venninnene sine i fanget og daske dem på rumpa kan man jo spørre seg selv hva slags lek man ellers vil at dem skal bedrive, og om vi vil at de skal vokse opp med inntrykket av at sexleker er helt greit. Maset om å bli gammel nok til å gjøre "alle de kule tingene" er stort nok som det er. En søttenåring forstår at man ikke skal skyte folk bedre enn en tolvåring forstår at man ikke trenger kle seg naken for å spille på Wii.

Lenke til kommentar

Hadde de ment at 12-åringer tok skade av det hadde vel grensen blitt satt høyere? Aldersgrensen blir nok satt ut i fra hva som skjer på skjermen og ikke hvordan spillet spilles (naturlig nok), og dermed blir aldersmerkingen feil i mine øyne. Spillet i seg selv ber deg (så vidt jeg vet) ikke om å hverken kle av eller på deg, men skal man dømme ut i fra reklamen er det dette som er "ønsket" resultat, og det skal jo ikke mye fantasi til for å forstå at nesten-klining og rumpedasking ikke bare er med for å ha det gøy før man tar seg en tur ut på byen.

 

Folk må leke sexleker og alle andre leker så mye de vil for meg, men det er ikke helt greit at 12-åringer oppfordres til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg vil se behind the scenes opptak av testing og anmeldelse av dette spillet. Eller egentlig ikke, men jo.. litt for det. For å ha sett det. Litt som rotten.com en gang i tiden.

 

Edit : En ting til.. jeg mistenker at de fleste håndkontrollere har flere bakterier og snusk på seg enn både baken og fronten på en stor møkkete hund til sammen.. virker som en kjempeplan å ha en "slikk på kontrolleren" lek.

 

Eww :huh:

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Det er lite jeg har mindre lyst til å slikke på. Det kunne vertfall fulgt med noe mer egnet å slikke på. Dessuten kan man jo seriøst ikke spille dette med familen på familiekonsollen? Uff! Enig i at det er definisjonen på falsk latter også. Men klart at hvis jeg får med de damene så kan jeg jo alltids gi det en sjanse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...