Gå til innhold

Anmeldelse: LittleBigPlanet 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan dette kan få 8/10. Gears of War og spill som gjør det samme om og om igjen får 9/10 og 10/10.

LittleBigPlanet serien revolusjonerte og fødte en helt ny sjanger. I oppfølgeren har dem tatt det enda videre med at du faktisk kan lage dine egne spill innad.

Første spillet bydde på hundrevis av timer med morroheter og dette vil nok doble det lett. MediaMolecule må være en av de mest talentfulle folkene vi har innen bransjen, og så blir dem møtt med karakterer lignende Call of Duty ? ÆSJ!

 

Skammelig at skytespill som holder seg til den samme oppskriften gang etter gang nærmest har klippekort for karakteren rundt 9. Synes spillanmeldere må åpne øyene litt når de anmelder, og gi litt ekstra til de som faktisk prøver å bryte ut av normen idag.

 

8/10 er en svært god karakter, og en som i alle høyeste grad oppfordrer til et kjøp. Så lenge det er et nærmest middelmådig plattformspill som er fundamentet her, og vi fortsatt ikke har sett noe av hva spillerne kan gjøre med verktøyene, synes jeg det er uforsvarlig å gi noe bedre karakter enn det. Det spillet tjener mye på er i all hovedsak lettbrukte og svært kraftige skaperverktøy og den fantastiske stilretningen i form av omgivelser og musikk.

 

Jeg har for øvrig anmeldt verken Call of Duty eller Gears of War, og karakteren bør derfor ikke settes opp mot andres bedømminger.

 

LittleBigPlanet = middelmådig plattformspill.... Der forsvant det en god del respekt. Alt hopping er litt "løs" eller unøyaktig skal gjøre LBP2 til et middelmådig plattformspill er da veldig strengt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg heller ikke kalt det middelmådig, eller sagt at "løs" og "unøyaktig" hopping er det som gjør det til et nærmest middelmådig plattformspill. LittleBigPlanet seiler noe veldig på god musikk og bra spillområder. De ulike gåtene er for det meste rimelig platte og sjeldent veldig kreative, historien er naivt platt og jeg føler meg rett og slett for gammel for humoren spillenes enspillerdel har sentrert rundt.

Lenke til kommentar

Finfin artikkel. Egen preferanse ligger nok i om kontrollsystemet er dårlig, og det vil ikke trekke ned i mine øyner.

 

To ting:

Du beskriver kampanjen som en "enspillerdel" (når det ofte er opp til fire spillere).

Analogi til super meat boy var litt morsom - Super meat boy spiller man noe som (tilnærmet) er en kjøttklump, mens i LBP2 omtaler du kontrollsystemet som klumpete. hirr

Lenke til kommentar

eg gleder meg sykt til dette kommer altså, eg har bestillt collectors edition<3

 

synes little big planet skaper et frisk pust på spill verden, men det er garantert gøyest å spille med andre. en ting eg lurte på då, de sa man kunne spille inn lyder og legge de til ting, så kan man få tale på figurer som fortelle historien da? kan bli mange intressange spill da :D

 

en ting eg fant rart med anmeldelsen da, du sa i ene inlegget på tråden at du ikke kunne gi spillet bedre karakter med tanken på at man ikke hadde sett ka spillere kunne lage enda. og det er jo en selvfølge at du ikke kan i og med at spillet ikke har komt ut, og blir det ikke litt urettferdig for spillet å bli trukket forde en del av spillet går ut på at spillere skal bygge?

 

synes du burde prøve å bygge selv og si ka du synes selv om verktøyene og anmelde ut i fra det, enten det eller anmelde det på nytt igjen seinere når spillere faktisk har fått lagd noe, bare en tanke :p

Lenke til kommentar

eg gleder meg sykt til dette kommer altså, eg har bestillt collectors edition<3

 

synes little big planet skaper et frisk pust på spill verden, men det er garantert gøyest å spille med andre. en ting eg lurte på då, de sa man kunne spille inn lyder og legge de til ting, så kan man få tale på figurer som fortelle historien da? kan bli mange intressange spill da :D

 

en ting eg fant rart med anmeldelsen da, du sa i ene inlegget på tråden at du ikke kunne gi spillet bedre karakter med tanken på at man ikke hadde sett ka spillere kunne lage enda. og det er jo en selvfølge at du ikke kan i og med at spillet ikke har komt ut, og blir det ikke litt urettferdig for spillet å bli trukket forde en del av spillet går ut på at spillere skal bygge?

 

synes du burde prøve å bygge selv og si ka du synes selv om verktøyene og anmelde ut i fra det, enten det eller anmelde det på nytt igjen seinere når spillere faktisk har fått lagd noe, bare en tanke :p

 

 

Ja, man kan legge inn egne lyder og bruke de til egne voice overs o.l.

 

Jeg har slettes ikke trukket spillet for manglende brukerskapt innhold ved utgivelse, jeg har simpelthen tatt forbehold om at spillet kan bli bedre med tiden fordi det kan få mye, nytt og spennende innhold. Dette er altså en utelukkende positiv ting, og denne anmeldelsen bør i all hovedsak leses som en vurdering av LittleBigPlanet 2 som et plattformspill og en verktøykasse - ikke hele den omfattende opplevelsen LBP2 kan bli med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...