Gå til innhold

Skal komme i betre form, trenger eit spel som får meg til å svette.


Anbefalte innlegg

Eg har tenkt å få meg i betre aktivitet, kondisen er katastrofal og eg bli altfor lett andpusten. Motivasjonen for å begynne å jogge eller sykle er ikkje akkurat stor.

 

Men det har kome så mange spel i det siste som burde få ein i betre form. DDR hadde vore det beste alternativet hadde det ikkje vore for at musikken er heilt ræva.

Wii er jo også heilt tullete, pulsen går ikkje så veldig opp akkurat, men unntak av nokre vanvittig kjedelege "EA Active" spel.

 

Eg har sett litt på Kinect, er det kjekke spel der som får opp pulsen? Eller blir det sånt som Wii at det er heller mest det sosiale det scorer høgt på?

 

Eg tenker også litt på Guitar Hero 6 eller Rock Band 3, dei har jo moglegheiter for trommer. Når ein spele på ekspert nivået så får ein vell opp pulsen eindel som trommeslager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kinect aktiverte hjertepumpen min overraskende bra. Hadde mye større effekt enn jeg hadde trodd siden jeg ser på meg selv som en kar med ok kondisjon (løper f.eks 10km greit på 45 min). Selv på de småspillene som fulgte med fikk jeg puls om jeg fullførte alle bevegelser på en skikkelig måte (tenker på hopp og slik). Dance central kan vel også være et spill som får igang pulsen med andre musikkvalg enn DDR stiller med, (har dog ikke prøvd dette selv). Finnes jo også endel trim spill til kinect som har fått variarende kritikk rundt om i verden.

 

Edit: men som Lakus så "pent" sier, en times gåtur hver dag vil nok gi deg bedre resultater. Vil dog ikke gi deg epicdancefloor moves.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Tja, en økt på 30 minutter+ i Fitness Evolved hvor du kanskje trener litt intensivt burde da gi større resultater enn en times gåing? Om du sågar øker lengden til 60 minutter, kan jeg ikke se hvordan skikkelige øvelser som sikkert er utviklet av profesjonelle treningsguruer skal være mindre effektive enn simpel gange.

 

Jeg er ingen ekspert på området selv, men jeg vil anta at om man blir sliten og svetter av treningsopplegget sitt, kommer man i bedre form, uansett hva slags trening det er. Og jeg tviler ikke på at de fleste vil bli slitne av Fitness Evolved.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Beste er jo å komme seg ut, men vet godt at det er et jævla tiltak å starte å trene litt. Spesielt å dra seg ut døra når det er så "godt" å varmt ute.

 

Kinect er etter min mening den beste løsningen om en tenker trening og danse spill synes jeg, den knuser Wii og Move på den biten. Mye pga du ikke behøver å holde i en kontroller og at teknologien er så presis til å fange opp kroppen din.

 

Jeg har prøvd litt Dance Central og du får beveget kroppen din på en måte som gjør at du mykner deg opp litt og du får en bra puls. Alt etter hvor høy vanskelighetsgrad du velger. Men det er jo et rent trenings spill til Kinect også som heter Your Shape: Fitness Evolved som har fått mye bra omtale og det ser veldig gøy ut på diverse videoklipp jeg har sett også. Det ville nok være det ultimate tror jeg!

 

Det følger også med et spill når du kjøper Kinect som vil få pulsen også i fart, Kinect Adventures. Synes det kan være en bra start å trene litt med Kinect, og når formen og selvtilliten har fått en boost etterhvert så kanskje en prøver seg på et trenings senter?

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Forstår at det kan være vanskelig å motivere seg selv til å komme seg ut for å komme i bedre fysisk form, særlig om vinteren; men jeg tror virkelig det er den beste løsningen. Tenk på det som en livstilsforandring, der du virkelig å ønsker å forandre ditt eget selvbilde. Finn et målbilde på hvordan du ønsker å være som person, både personlighet og hvordan du tar deg utad. Lag konkrete (målbare) mål, og begynn rolig. Ingen som er i god fysisk form hater å trene, for da har man ikke motivasjonen; og etter en stund vil du kanskje - som meg - finne ut at trening er svært givende.

 

Jeg har selv gått ned mange kilo i løpet av årene, og blitt mer og mer fysisk aktiv. Per dags dato er trening faktisk noe av det beste jeg vet, og det er absolutt ikke noe i veien for at alle kan føle det samme. Det handler mye om instilling, og ikke gi opp om man ikke føler progresjon (eller i verste fall motgang).

 

Ønsker deg lykke til av hele hjertet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kinect adventures er passe slitsomt etter de første vanskelighets gradene, hvis du ikke svetter da.. wow.

For slitsomt for meg ihvertfall med rullebanen, går omtrent i bakken. Likte wii fit godt, en kul trener.

 

Skal du svette, eller trene burde du ha ett vindu åpent. (drit i naboer, de burde trene litt, om de ikke tåler personal instructor som sier good work..)

 

Skal ihvertfall kjøpe det kampspillet, en kompis sier det er enda mere heavy en Kinect adventures.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forstår at det kan være vanskelig å motivere seg selv til å komme seg ut for å komme i bedre fysisk form, særlig om vinteren; men jeg tror virkelig det er den beste løsningen. Tenk på det som en livstilsforandring, der du virkelig å ønsker å forandre ditt eget selvbilde. Finn et målbilde på hvordan du ønsker å være som person, både personlighet og hvordan du tar deg utad. Lag konkrete (målbare) mål, og begynn rolig. Ingen som er i god fysisk form hater å trene, for da har man ikke motivasjonen; og etter en stund vil du kanskje - som meg - finne ut at trening er svært givende.

 

Jeg har selv gått ned mange kilo i løpet av årene, og blitt mer og mer fysisk aktiv. Per dags dato er trening faktisk noe av det beste jeg vet, og det er absolutt ikke noe i veien for at alle kan føle det samme. Det handler mye om instilling, og ikke gi opp om man ikke føler progresjon (eller i verste fall motgang).

 

Ønsker deg lykke til av hele hjertet!

 

Veldig kloke ord! Vil bare supplere med at det kunne være en ide å begynne med en aktivitet der selve treningen ikke er hovedmålet, men heller en heldig bivirkning av det du driver med. For å utdype dette litt mer: Vektløfting er en fin aktivitet for å styrke kroppen, men det blir rakst ganske kjedelig. Det eneste som endrer seg fra økt til økt er at tyngden til vektene øker, men dette gjør lite med det faktum at de føles like tunge uansett. Derfor tror jeg at det er mer fordelaktig å drive med en aktivitet der du kombinerer fysisk aktivitet med andre opplevelser; toppturer på ski, kiting, langrenn, klatring, padling osv vil alle sammen gi deg store naturopplevelser og sosialt samvær, samtidig som du får trent godt!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...