Gå til innhold

Verdens første bilde av PSP2 dev kit?


LarZen

Anbefalte innlegg

PSP GO har jo vært en katastrofe for Sony og dem har gått ut og sagt at dette var et prøve prosjekt. Om dem er så dumme å gjør samme feilen med PSP 2 så har Sony virkelig bæsja på leggen. For det første så kan da Sony styre prisene akkurat slik dem vil og det blir ikke noe konkurranse i markedet.

 

Og folk må ha bra linjer for å laste ned spill, spillene vill vel da bli på noen giga. Og det er faktisk ikke alle som sitter med raske linjer.....

 

Skal bli spennende å se....men ingen UMD i PSP2 er det verste Sony kan gjøre.

 

EDIT:

 

"This all collaborates what Kotaku previously reported — that the PSP2 may rival consoles in horsepower. EA honcho John Riccitiello also told Kotaku, "Having something as powerful as a PlayStation 3 in your pocket is a pretty compelling idea."

 

The same report claims that while downloads will play a big part in the system's game library, the PSP2 will also use physical media so that its games can be sold in retail stores. It also states the handheld will be out in Q4 2011, possibly as early as October."

 

Kilde: http://kotaku.com/5732402/sony-telling-people-the-psp2-is-as-powerful-as-a-ps3

 

 

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ille at den ikke har UMD? fordi du ikke kan spille PSP spill på den som du har kjøpt fysisk?

 

Det er nok flere grunner til å fjerne UMD formatet.

1. 1,6 GB kommer nok ikke til å være nok for et mye mer grafisk avansert spill

2. Selve disc slotten tar mye plass på en håndholdt enhet, derfor kan det være fornuftig å bare satse på nedlasting slik at du kan bruke den ekstra plassen enten til å lage en mindre konsoll, eller bruke større og krafitegere komponenter.

 

Håper den har en sexy liten brilleløs 3D skjerm. Hvis Sony på CES er en indikator, så kan mye tyde på at det vil være med.

 

Som _LarZen_ sier så må du ha en rask linje. Spillene blir garantert mye større enn dagens PSP-spill, og jeg har en veldig treg linje. Kjøper jeg et spill på PSP2 vil jeg spille det med en gang, ikke bruke en hel dag på å laste det ned før jeg kan begynne. Dessuten liker jeg best å ha spillene mine i fysisk form. Men i følge posten til _LarZen_ ser det ut til at den kan bruke fysiske media, så da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Jeg håper de dropper et fysisk format, med mindre de får til et eller annet "brikke" format ala Nintendo DS som ikke bråker og tar så mye plass som et diskformat fort vil. Jeg tror heller ikke en skal trekke for mange paraleller mellom PSP go og PSP2. Det er jo stor forkjell på å droppe et diskmedie på slutten av konsollens levetid enn og aldri lansere konsollen med et diskmediet i det hele tatt. Når Sony atpåtil ikke greide å gi et fullferdig nedlastningstilbud, ei heller en backuptjeneste til PSPgo var den nesten dømt til å floppe. Disse problemene vil en unngå med PSP2. Jeg tror ikke folk flest har noe stort behov for å ha spillene i et fysisk format, det ønsket er nok forbeholdt samlere. Nedlastning av musikk, film, programmer til telefoner/data/mediespillere ect. har jo blitt veldig populært.

 

Lange nedlastningstider kan nok bli et problem, og det er nok denne problemstillingen som eventuelt tvinger Sony til å legge inn et diskdrev. Når det er sagt pleier jo PSN, Xbox live, Steam og gi ganske bra nedlastningshastigheter selv om du ikke har en monsterlinje, så det er ikke sikkert det er et så stort problem så lenge en greier å holde spillene under en viss størrelse (en DVD). Det kan jo også være en mulighet at butikkene har nedlastningstasjoner for de som vil ha spillene sine litt raskere, selv om jeg tviler på at det blir en løsning.

 

For meg hadde det ihvertfall vært best å ha en diskløs maskin, det virker bare som en utrolig gammeldags løsning å ha et stort medie i en håndholdt konsoll i dag...med mindre en greier å lage et snedig lite brikkeformat som hverken bråker eller tar så mye plass.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ille at den ikke har UMD? fordi du ikke kan spille PSP spill på den som du har kjøpt fysisk?

 

Det er nok flere grunner til å fjerne UMD formatet.

1. 1,6 GB kommer nok ikke til å være nok for et mye mer grafisk avansert spill

2. Selve disc slotten tar mye plass på en håndholdt enhet, derfor kan det være fornuftig å bare satse på nedlasting slik at du kan bruke den ekstra plassen enten til å lage en mindre konsoll, eller bruke større og krafitegere komponenter.

 

Håper den har en sexy liten brilleløs 3D skjerm. Hvis Sony på CES er en indikator, så kan mye tyde på at det vil være med.

 

3. UMD er rævtreigt.

4. Tilgang til spel (og sikkert apps) kun via PS Store gir Sony meir kontroll, også prismessig. Særdeles negativt for oss forbrukarar (sjå berre på prisane på UMD-utgåvene i forhold til PS Store)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...